Gå til innhold

Apple kan være på vei til å økse «3D Touch» med iOS 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det apple sier er at de skal fjerne funksjoner jeg har betalt ekstra for å ha, fordi noen kjøper eldre eller billigere telefoner.

 

Dette var dårlig, slike ting får meg til å vurdere andre produkter. Her viser apple at de regelrett driter i de som betaler litt ekstra.

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så det apple sier er at de skal fjerne funksjoner jeg har betalt ekstra for å ha, fordi noen kjøper eldre eller billigere telefoner.

 

Dette var dårlig, slike ting får meg til å vurdere andre produkter. Her viser apple at de regelrett driter i de som betaler litt ekstra.

 

Det er vel ikke "done deal" enda? Kan du ikke vente å se, før du beskylder Apple for å fjernet 3D Touch helt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det apple sier er at de skal fjerne funksjoner jeg har betalt ekstra for å ha, fordi noen kjøper eldre eller billigere telefoner.

 

Dette var dårlig, slike ting får meg til å vurdere andre produkter. Her viser apple at de regelrett driter i de som betaler litt ekstra.

 

Dette handler nok mer om at de implementerer flere måter for "long press" i iOS enn at de skal fjerne noe som helst. Du vil nok kunne bruke 3D Touch i fremtiden også. Om fremtidige iPhones har 3D Touch er vel heller usikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper ikke det, 3D touch på tastaturet er genialt  :hm:

Så genialt at de altså vurderer å fjerne det. Etter introduksjon hvor mange var skikkelig ivrige så har det og heller ikke blitt snakket noe om det siden. Hvis det er genialt må det nesten endre hvordan folk bruker mobilen, men det har det helt klart ikke gjort. 

Lenke til kommentar

 

Håper ikke det, 3D touch på tastaturet er genialt  :hm:

Så genialt at de altså vurderer å fjerne det. Etter introduksjon hvor mange var skikkelig ivrige så har det og heller ikke blitt snakket noe om det siden. Hvis det er genialt må det nesten endre hvordan folk bruker mobilen, men det har det helt klart ikke gjort. 

Nå er det ingen her som vet hvilke vurderinger Apple gjør omkring dette.

 

3D Touch har i alle fall endret hvordan jeg bruker telefonen, så jeg tror ikke du skal snakke for andre enn deg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå er det ingen her som vet hvilke vurderinger Apple gjør omkring dette.

 

3D Touch har i alle fall endret hvordan jeg bruker telefonen, så jeg tror ikke du skal snakke for andre enn deg selv.

Snakker ikke for andre, jeg referere deg jeg ser på nettet, av anmeldelser osv. Registrerer at ingen andre har lagt til 3D touch på sine telefoner. 

 

Og i betaen har de altså fjernet 3D touch... Om noen sitter på tall for bruk så er det Apple. Ville de fjernet noe mange bruker og synes er genialt? Det er mulig, men det er veldig liten sannsynlighet for det, synes du ikke?

 

Og du trenger på ingen måte 3D touch for veldig mye av funksjonaliteten den bringer i dag. Igjen vist vet at Apple her endrer OSet sitt til å matche Huawei sin løsning.

 

 

Kanskje bryr ikke Apple om kundene sine? Kanskje finnes en stor mengde skjulte iPhone brukere som bruker 3D touch hele tiden... ellers så viser Apples undersøkelser at det ikke blir brukt videre og de kan lett få til de mest brukte funksjonene uten 3D touch og spare penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Håper ikke det, 3D touch på tastaturet er genialt  :hm:

Så genialt at de altså vurderer å fjerne det. Etter introduksjon hvor mange var skikkelig ivrige så har det og heller ikke blitt snakket noe om det siden. Hvis det er genialt må det nesten endre hvordan folk bruker mobilen, men det har det helt klart ikke gjort. 

Det har 100% endret hvordan jeg bruker mobilen min og jeg tror det hadde gjort det dersom folk faktisk var klar over hva man kunne gjøre med 3D Touch og fikk det inn i fingrene.

 

Er nok der problemet ligger. Verken Apple eller noen andre har pushet like hardt på 3D Touch som de gjør med andre ting som blir det nye vanlige.

 

Har selv måtte oppsøke hva man kan gjøre med 3D Touch og deretter minnet meg selv på å gjør ting med det for å få det inn i fingrene. 3D Touch er fantastisk å ha når du vet å bruke det.

Lenke til kommentar

Long press høres jo kun ut som funksjonen du alt får på Samsung, og apple sin 3d touch er jo milevis bedre.

 

Hva er forskjellen på Android og Apple funksjonsmessig?

 

Jeg vet ikke selv da jeg aldrig har eid ett Apple produkt men er nysgjerrig.

 

På min oneplus 6 (Android) Er det samme på apple at du kan trykke kjapt så åpner du en app. Trykker du litt lenger så kan du flytte appen til andre skjermer og trykker du ennå lenger så får du opp en meny med options om du vil avinstallere det du trykker på/flytte det/merke det som favoritt etc?

Lenke til kommentar

Det handler nok om manglende universalitet, tenker jeg.

 

Kryssplatform-utvikling blir stadig viktigere, og da er det viktig at ting fungerer konseptuelt likt på tvers av platformer. Man ønsker helst ikke særheter hvor man må gjøre det slik hvis man er på en iPhone, og slik hvis man er på en Android-enhet.

 

Bare dette er et stort nok hensyn til å vurdere å økse 3D touch, etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Long press høres jo kun ut som funksjonen du alt får på Samsung, og apple sin 3d touch er jo milevis bedre.

 

Nix. Long press kan fungerer bedre til det aller meste man bruker 3D Touch til. Alt handler om implementasjon. 3D Touch er noe Apple aldri skulle konstruert fordi det er løsningen på et problem som alt var løst på en langt bedre måte med long press.

Lenke til kommentar

Jeg kan aldri tenke meg at Apple vil fjerne 3D Touch. Det er genialt å kunne føle i fingrene når en funksjon er aktivert.

 

Problemet er at vi brukere ikke absorberer ny funksjonalitet. Jeg ønsker meg en personlig IT-assistent som kan veilede meg i smarte måter å bruke teknologien på. Det må da finnes et bra case-basert opplegg for ulike scenarioer, som kan kombineres med en slik tjeneste?

 

Senest i dag leste jeg for første gang i denne artikkelen om at hardt trykk (3D Touch) på tastaturet på iPhone gir kontroll over cursor. Det er flaut.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...