Gå til innhold

TEST: Redmi Note 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følger disse kjente billigmerkene CE kravene i EU? Snakker da selvfølgelig ikke om China Export som de utrolig nok har laget helt identisk for å unngå disse kravene.

Er ytterst skeptisk til telefoner med batterier og ladere som ikke har en sertifisert produksjonslinje. Det blir for dumt å få brent ned huset sitt og kanskje også stryke med fordi en skal spare noen tusenlapper på en telefon.

Lenke til kommentar

Alle batterier er potensielt eksplosive. Det er derfor du blir anbefalt å lade telefonen din i våken tilstand og under oppsyn. Råd fra produsenter og brannvesenet.

 

På en annen side er Xiaomi et selskap som er godt kjent og har en tydelig branding i Asia. Om de brått får problemer med noen av sine produktlinjer, vil det raskt havne i media.

 

Edith:

 

Journalist skriver at denne modellen støtter vokte hos alle nett i Norge. Det står ingenting om dette hos verken Telia eller Telenor at Xiaomi er listet?

Endret av Kynxx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Følger disse kjente billigmerkene CE kravene i EU? Snakker da selvfølgelig ikke om China Export som de utrolig nok har laget helt identisk for å unngå disse kravene.

Er ytterst skeptisk til telefoner med batterier og ladere som ikke har en sertifisert produksjonslinje. Det blir for dumt å få brent ned huset sitt og kanskje også stryke med fordi en skal spare noen tusenlapper på en telefon.

 

Det var da veldig dramatisk du var... Vær våken når du lader da ?, så overlever du nok. Jeg tror ikke et så stort merke som Xiaomi har veldig store problemer med dette. Da hadde det vært i media.. Regner jeg med..

 

Nå har ikke jeg veldig mye greie på dette da, men jeg tror CE kravene mer er for ekte "Kinavarer". For eksempel en lommelykt til 3 kroner?. Som sagt. Vet ikke helt hva jeg snakker om. Dette er bare sånn jeg ser det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Følger disse kjente billigmerkene CE kravene i EU? Snakker da selvfølgelig ikke om China Export som de utrolig nok har laget helt identisk for å unngå disse kravene.

 

Svaret i dette tilfellet er: JA.

 

Som du sikkert så på bunnen av artikkelen, så selges denne mobilen av norske nettbutikker. Da er butikken eller firmaet som har importert produktet til EU ansvarlig for at produktet tilfredsstiller kravene for å være CE-merket og at enheten har merket. 

 

Xiaomi er forøvrig godt etablert i Europa med datterselskap i flere land og egne brand-stores i blant annet Paris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når man får opptil 6 slike for prisen av ,nevner ikke navn, synes jeg kanskje man burde juble mere...og det at kvaliteten på disse telefonene ligger langt opp i mot svært dyrere modeller burde kanskje få oss til å ,ja nettopp se til disse og spare masse penger :)

Vi er tatt av en hype at det SKAL være disse som alltid prises høyt som er bra, tenker den vanlige bruker ikke ville ha savnet noe bortsett i fra å ikke kunne brifet med en 12 000 + kroners mobil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Når man får opptil 6 slike for prisen av ,nevner ikke navn, synes jeg kanskje man burde juble mere...og det at kvaliteten på disse telefonene ligger langt opp i mot svært dyrere modeller burde kanskje få oss til å ,ja nettopp se til disse og spare masse penger :)

Vi er tatt av en hype at det SKAL være disse som alltid prises høyt som er bra, tenker den vanlige bruker ikke ville ha savnet noe bortsett i fra å ikke kunne brifet med en 12 000 + kroners mobil.

 

Kommer vel an på folks behov. Jeg er opptatt av å kunne ta opp gode videoopptak og der er det som oftest stor forskjell mellom de dyre og de billige telefonene.

 

Men når det er sagt gjelder det meg, og 90% av andre hadde nok fint klart seg med denne.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

48 megapiksler og en bildeserie som er av de minste man kan få tak i.... Det blir det bra bilder av ja....

Enig. Utrolig slapp jourlalistikk å trekke fram kameraet men bare vise ett eneste testbilde. Det er til og med nedskalert til kvart oppløsning og antagelig tatt med høy ISO og massiv destruktiv prosessering påslått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjør meg ingenting å bruke "billigmerkene", eneste downside er generell dårlig kamera.

 

Det er her mange tar feil, xiaomi har mye bedre kamera enn omtrent ALLE ANDRE merker til samme pris, og oftest bedre enn de fleste opp til dobbel pris+.

 

Med andre billige telefoner får du dårlig kamera ja, ikke med xiaomi. Redmi note 5 PRO som kom i fjor har jeg brukt lenge og mine erfaringer har jeg skrevet om her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1815124

 

Det eneste jeg syns er synd er at Note 7 ikke kommer med ny CPU, SD660 er 14nm, de kunne kostet på seg en SD675 eller SD710 for enda bedre batteritid og ytelse. SD660 er tross alt bare en høyere klokket SD636 som ble brukt i både Note 5 PRO og Note 6 PRO......

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hadde den bare vært garantert støtte for volte hos Telenor og Telia ville jeg ha kjøpt en.

Forøvrig ser jeg flere modeller fra Motorola mangler i listen til Telenor.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om jeg kjøper denne i norsk nettbutikk (Proshop.no) og bruker ICE simkort. Vil den da låses opp for 4G (VoLTE) i ICE nett, eller forblir denne funksjonen låst, altså ikke kan brukes hverken med ICE, Telenor eller Telia sine nett.

Edit:

Regner med at VoLTE virker i ICE sitt nett siden telefonen er listet som VoLTE kompatibel på ICE siden.

Edit2: Har prøvd den nå og VoLTE virker fint i ICE sitt nett.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Ligner mye på Xiaomi Mi A2, men den har fordelen med Android One.

Fordel med Xiaomi Redmi Note 7 er:

4000 mA batteri

3.5 mm hodetelefon kontakt

Minnekortleser

Bra kamera i klasse med Nokia 7 Plus og Motorola Moto G7 Plus (og de fleste andre dyrere telefoner f.eks iPhone XS Max)

 

Sammenligning av bilder mot Nokia 7 Plus og Motorola Moto G7 Plus:

https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=5&idPhone2=9533&idPhone3=9058&idCamera1=300572

 

Negative punkter kan være:

Ingen 4k video (ingen betydning for meg da jeg bruker FHD 1920x1080 60fps)

Ingen NFC (kamera erstatter NFC funkjonaliteten)

 

Konklusjon: Dette er vel den rimeligste mobilen som ligner på iPhone XS Max.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...