Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy A9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I de fleste tilfeller blir bildene fra Galaxy A9 gode, men den er mer utsatt for bevegelsesuskarphet og bildestøy innendørs enn sine storebrødre S9 og Note 9. Så om du tar mange bilder inne og på kveldstid er det bedre å se til telefonene som har færre, men bedre kamera enn denne.

Har dere sammenlignet samsung note 9 mot A9?

For ganske utrolig hvor dyre samsung mobiler er, Skulle tro Xiaomi Mi A2 Blue 64GB havner i samme ytelseklassse og den koster ca halvparten. Kan dere forklare hvorfor samsung er så dyre?

 

Xiaomi Pocophone F1 Black 128GB6.18" IPS, 12MP+5MP, 6GB, 128GB, Snapdragon 845, Dual-SIM, microSD, BT5, USB-C, Android 8.1 (Oreo)

er nok bedre kjøp i 4000 kr klassen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har dere sammenlignet samsung note 9 mot A9?

For ganske utrolig hvor dyre samsung mobiler er, Skulle tro Xiaomi Mi A2 Blue 64GB havner i samme ytelseklassse og den koster ca halvparten. Kan dere forklare hvorfor samsung er så dyre?

 

Xiaomi er et helt annet produkt. Ja de har god ytelse og gjør stort sett det samme som en Samsung, men det blir som å sammenligne Skoda og Audi. Begge er gode, begge har hjul og begge kjører fort nok. Men det finnes vesentlig forskjeller her og der som gjør det ene til et mer premium produkt. 

Kjent merkenavn har litt å si. Bedre kamera er en annen ting.

 

Jeg vil si at Samsung jevnt over er et bedre merke enn Xiaomi, men det blir en subjektiv mening. 

 

Et selskap som Xiaomi er dessuten i en utfordrer posisjon, så de må lokke med helt andre priser enn et etablert varemerke som Samsung. Ellers blir de ikke lagt merke til. Grunnen til at Huawei og Xiaomi begynner å få en fast kundemasse er fordi de konkurrerer veldig på pris. Ikke fordi de er bedre enn noe annet , men fordi de er billigere.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var for tynt her mtp. Kamera. Det går ikke an å si at S9 tar "bedre" bilder enn A6 når A6 har fysisk vidvinkel. Dette er umulig å "fake". Samme gjelder telelinse, selv om tele er enklere å få bra resultat på pga generell høy oppløsning på kamera i dag. Det gjør digital zoom, som de fleste mobiler har, til en kurant løsning. Mer nyttig ville vært å sammenligne vidvinkel med andre kamera som har denne funksjonen/linsetype (eks noen av LG sine modeller). Eller i det minste presisere at S9 sitt kamera er bedre i mørke omgivelser. For en person som ofte tar bilder i trange omgivelser eller natur, så vil som regel en god vidvinkel være bedre enn mørkeegenskapene.

Endret av Ursa
Lenke til kommentar

Xiaomi er et helt annet produkt. Ja de har god ytelse og gjør stort sett det samme som en Samsung, men det blir som å sammenligne Skoda og Audi. Begge er gode, begge har hjul og begge kjører fort nok. Men det finnes vesentlig forskjeller her og der som gjør det ene til et mer premium produkt. 

Kjent merkenavn har litt å si. Bedre kamera er en annen ting.

 

Jeg vil si at Samsung jevnt over er et bedre merke enn Xiaomi, men det blir en subjektiv mening.

Problemet med kinesike mobiler er vel heller de er mere bruk og kast, flere apple brukere sier det om samsung også.

Tror egentlig folk kjøper noe de har fra før av.

Nå er det dumt å kjøpe mobil som er på vei ut av markedet, Snapdragon 660 er vel ikke kjent for å være gaming mobil eller til tunge oppgaver, der vil snapdragon 945 eller 955 være bedre.Blir som å sammenligne i3 mot i5 og i7.

 

irriter meg mest ingen mobiler har esim eller 5g.

Men finnes mange mobiler som er billige men som ikke er særlig invistering til annet en ringing og sms\mms som nokia 3310. Selvfølgelig blir ikke snapdragon 660 samme men ikke langt unna.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Dyrt.. Hvorfor skulle noen kjøpt denne kontra toppmodellen s9 da?

 

Ja, den er dyr. Men for noen kan det ha mye å si at den har større skjerm, større batteri og ikke den irriterende kurven på skjermen. 128 GB lagring vs 64 GB.

Noen vil ha stoooor skjerm heller enn bra kamera. Jeg er motsatt. Men jeg vil ikke ha kurvet skjerm.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Ja, den er dyr. Men for noen kan det ha mye å si at den har større skjerm, større batteri og ikke den irriterende kurven på skjermen. 128 GB lagring vs 64 GB.

Noen vil ha stoooor skjerm heller enn bra kamera. Jeg er motsatt. Men jeg vil ikke ha kurvet skjerm.

Ser den :)

Lenke til kommentar

6000 kroner ?

Samsung har alltid lurt kundene sine med overprisede dritt telefoner men denne tar kaka. Du må være orntlig blåst i hue hvis du betaler 6000 kroner for dette søppelet. For 6000 kroner kan du kjøpe flaggskipene som xiaomi mi mix 3 og oneplus 6T som knuser samsungen i alt som er. Det er navnet som selger samsung telefoner og ikke kvaliteten men folk er som sauer, alle skal følge hverandre uansett.

Lenke til kommentar

 

 

I de fleste tilfeller blir bildene fra Galaxy A9 gode, men den er mer utsatt for bevegelsesuskarphet og bildestøy innendørs enn sine storebrødre S9 og Note 9. Så om du tar mange bilder inne og på kveldstid er det bedre å se til telefonene som har færre, men bedre kamera enn denne.

Har dere sammenlignet samsung note 9 mot A9?

For ganske utrolig hvor dyre samsung mobiler er, Skulle tro Xiaomi Mi A2 Blue 64GB havner i samme ytelseklassse og den koster ca halvparten. Kan dere forklare hvorfor samsung er så dyre?

 

Xiaomi Pocophone F1 Black 128GB6.18" IPS, 12MP+5MP, 6GB, 128GB, Snapdragon 845, Dual-SIM, microSD, BT5, USB-C, Android 8.1 (Oreo)

er nok bedre kjøp i 4000 kr klassen.

Samsung er så dyre fordi mennesker generelt er lettlurte. Samsung er på ingen måte bedre enn xiaomi eller oneplus tvert imot, men Samsung er et stort firma og har eksistert veldig lenge og derfor kan de utnytte markedet fordi folk har alltid trodd at det dyreste er det beste og dermed blir de lurt om og om igjen og dette utnytter store firmaer som samsung, apple osv. også har det noe med status å gjøre hvor mye en bruker på telefonen. Uansett hvor dritt en samsung er så er det populært å nevne at min telefon koster 10 000 kroner ?

Lenke til kommentar

Tror ikke man kan si det om skjermer og SSD disker, der er samsung veldig populært, har vel over 70% av markedet.

Men er ganske rart samsung gjør det så dårlig på mobil. Føler meg veldig lurt hvis jeg hadde kjøpt meg samsung mobil.

Men samsung er veldig kjent for å lage paneler for mobiler og minnekort\hovedkort\ram.

Sony lager vel kamera stort sett.

 

https://my-samsung.com/no/mysamsung/offers/#/GWE4QNTKWVBG2/

Slikt er kompisk tydlig samsung ser mobilen er litt dyrt, men da burde man få med 1 TB minnekort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

6000 kroner ?

Samsung har alltid lurt kundene sine med overprisede dritt telefoner men denne tar kaka. Du må være orntlig blåst i hue hvis du betaler 6000 kroner for dette søppelet. For 6000 kroner kan du kjøpe flaggskipene som xiaomi mi mix 3 og oneplus 6T som knuser samsungen i alt som er. Det er navnet som selger samsung telefoner og ikke kvaliteten men folk er som sauer, alle skal følge hverandre uansett.

Husker jeg betalte rundt 5000 for Galaxy S7 ca. et år etter at den ble lansert. Fy faen som prisene har skutt i været.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Produsentene av mobiler har hele tiden prøvd å overgå hverandre i syke priser. Det blir bare dyrere for hver lansering. Hvem hadde trodd at man kom til å betale nesten 10 lapper for en Huawei for 3 år siden?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi vurderte denne telefonen dom ett alternativ til yngste jenta, men heldigvis så kom vi over en annen test, og at Finn Jarle klarer å gi 8/10 med SÅ mye middelmådighet er ett hån mot andre, og å gi pluss bare for at det er mange linser er en vits når de sjelden gir gode resultat.

 

Her er en test der det blir trukket pga mangler...

 

https://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-A9-2018-Review_id4591

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...