Gå til innhold

TEST: Philips 65OLED803


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håpløst at de plasserer høyttalerne på den måten og en stømledning som stikker ut rett bak, lykke til med å få den hengt opp med slim veggfeste.

 

Pga. ambilight-funksjonen vil du ikke ha den på et slim-type veggfeste. Jeg gikk fra noe syltynt (som en LG Oled hang på) til et mer tradisjonelt feste for å få distanse nok til at Ambilighten kom til sin rett.

Lenke til kommentar

Alle TV'er kan ettermonteres "Ambilight".

 

Har selv det på min. :)

 

Mulig det bare virket sånn på videoen, men det så jammen ut til å være en dårlig versjon av Ambilight sammenlignet med det jeg får på min Philips fra 2014.

 

Blant annet mye lag, samt at det så ut som den deler bildet i 4, og lyser deretter. Til sammenligning med min TV,som gir langt mere flytende overgang, og fargene oppleves å gli bedre. Dessuten, om det er mest rødt på en tredjedel av bildet, så er det en tredjedel av lampene som lyser rødt, og ikke bare den ene halvdelen.

 

Men greit, det er sikkert bedre enn ingenting, og kanskje det ikke oppleves helt galt når man sitter i rommet selv. Men har du ikke Philips, så er det en flott måte å skaffe seg "Abilight" på...

 

:-)

 

Pga. ambilight-funksjonen vil du ikke ha den på et slim-type veggfeste. Jeg gikk fra noe syltynt (som en LG Oled hang på) til et mer tradisjonelt feste for å få distanse nok til at Ambilighten kom til sin rett.

 

Nå har jeg ikke testet TVen min vegghengt, hverken med slimline eller normalt veggfeste, men i menyen på min TV, så kan du stille inn om TVen er vegghengt eller står et stykke fra veggen.Regner med atdu har sjekket i innstillingene, og ikke får det bedre med annen innstilling?

 

Var egentlig i oppfattelse av at Ambilight hadde lite for seg, men fant en flott Philips-TV med det innebygget da forrige TV gikk på reklamasjon. Valgte likevel å aktivere det for å teste det, i og med at det kan slås av om man ikke liker det. Det var altså i 2014, og bortsett fr å sammenligne litt med å slå det av for en liten periode, så ble det slått på igjen på nytt, og siden så har den fått stått på...

Lenke til kommentar

Mulig det bare virket sånn på videoen, men det så jammen ut til å være en dårlig versjon av Ambilight sammenlignet med det jeg får på min Philips fra 2014.

Ser absolutt langt bedre ut i rommet enn når man ser på video.

Dette var også en av de første testene så LED'ene var ikke kalibrert i forhold til bildet.

 

Nå har Philips Ambilight av en eller annen merkelig grunn kun LED på 3 av 4 sider på TVen, noe som ødelegger hele "opplevelsen" når man ser på film.

 

Eneste grunnen folk velger Philips i dag er vel stort sett pga Ambilight, pga ingen andre produsenter tilbyr dette.

Ellers er vel samtlige TVer bedre enn Philips (Samsung, LG ol), så da er det fint at man kan ettermontere LED på de TVene :)

 

Nå er det forøvrig nok av tester med ettermontert "ambilight" og Philips ambilight.. er vel ingen tvil om hva som gir best resultater :-)

Lenke til kommentar

Ser absolutt langt bedre ut i rommet enn når man ser på video.

Dette var også en av de første testene så LED'ene var ikke kalibrert i forhold til bildet.

 

Nå har Philips Ambilight av en eller annen merkelig grunn kun LED på 3 av 4 sider på TVen, noe som ødelegger hele "opplevelsen" når man ser på film.

 

Eneste grunnen folk velger Philips i dag er vel stort sett pga Ambilight, pga ingen andre produsenter tilbyr dette.

Ellers er vel samtlige TVer bedre enn Philips (Samsung, LG ol), så da er det fint at man kan ettermontere LED på de TVene :)

 

Nå er det forøvrig nok av tester med ettermontert "ambilight" og Philips ambilight.. er vel ingen tvil om hva som gir best resultater :-)

Philips har hatt modeller med Ambilight på både 2, 3 og 4 sider av skjermen, jeg har selv eid "Elevation" (60PFL8708S) som hadde firesidig Ambilight. Ser ikke ut som de har noen modeller per nå som er firesidig, og det er faktisk litt rart.

 

Ingen andre tilbyr Ambilight fordi Philips sitter på patentene. Hva bildekvalitet angår så er Philips helt i toppen. Selv har jeg 65 tommern av 873-modellen, og gikk til den fra en LG OLED 65B7V. Der LGen var håpløs på blackcrush er Philipsen en ren nytelse.

Tek.no sier blant annet (om 873):

"Etter kalibrering gir denne TV-en fra Philips oss en bildekvalitet som fremkaller frysninger på ryggen.

Denne modellen er helt på høyde med de aller beste OLED-TV-ene vi har testet hittil, som for eksempel Sonys A1- og Panasonics EZ950-modell. Det betyr ekstremt presise farger og et sortnivå som kun OLED kan gi deg. ". 

 

Den er anbefalt av M3, best buy i Home Cinema Choice, vant en red dot award i '17 for designet, Best buy OLED fra EISA, Highly recommended hos FlatpanelsHD, Spesielt anbefalt i Lyd & Bilde, osv osv. 

 

Philips bruker paneler fra LG så det er imponerende hva de får til med P5-prosessoren sin. 

 

 

 

Og ja, det er ingen tvil om hva som er best av Philips Ambilight og en R PI-etterligning. ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...