Gå til innhold

TEST: Bydue Model 2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det i det hele tatt finnes El-sparkesykkler som ikkje er ubrukelige på vestlandet?

 

Alle el-sparkesykklene eg ser har bare IP54 rating, eller om du er heldig, IP55. Hverken av de virker spesielt dugelig om du f.eks er på vei hjem og må holde deg 10 min i regn.

 

Har veldig lyst til å kjøpe en El-sparkesykkel, da sykkel er for stor og klumsete (samt irriterende å måtte låse hele tiden), men alle modeller eg ser tilgjengelig virker å være ganske ubrukelig utenfor Oslo, med mindre du kun ønsker å bruke den 20 dager i året.

 

Xiaomi Mijia virker veldig fristende, med god pris/ytelse balanse, men siden den er hovedsakelig designet for markedet borte i Kina/India blir eg skeptisk bare på tanken om regn.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det i det hele tatt finnes El-sparkesykkler som ikkje er ubrukelige på vestlandet?

 

Alle el-sparkesykklene eg ser har bare IP54 rating, eller om du er heldig, IP55. Hverken av de virker spesielt dugelig om du f.eks er på vei hjem og må holde deg 10 min i regn.

 

Har veldig lyst til å kjøpe en El-sparkesykkel, da sykkel er for stor og klumsete (samt irriterende å måtte låse hele tiden), men alle modeller eg ser tilgjengelig virker å være ganske ubrukelig utenfor Oslo, med mindre du kun ønsker å bruke den 20 dager i året.

 

Xiaomi Mijia virker veldig fristende, med god pris/ytelse balanse, men siden den er hovedsakelig designet for markedet borte i Kina/India blir eg skeptisk bare på tanken om regn.

 

hva med en elektrisk enhjuling? Har selv en Gotway Tesla, og den funker flott i øsende regnvær. 8 mils rekkevidde ;) Hvis du vil holde deg innenfor loven må du sperre den til 20kmph da den gjør tett på 60 "out of the box"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hva med en elektrisk enhjuling? Har selv en Gotway Tesla, og den funker flott i øsende regnvær. 8 mils rekkevidde ;) Hvis du vil holde deg innenfor loven må du sperre den til 20kmph da den gjør tett på 60 "out of the box"

 

Har vurdert noe slikt, men er nok ikkje det beste til min bruk. Ser hovedsakelig etter noe å bruke til/fra jobb. Kan ikkje innbille meg at en slik Gotway Tesla er så komfortabel å kjøre 3.5km i vind og regn, samt tung sekk på ryggen.

 

For øyeblikket går eg til og fra jobb selv om det tar 30-40 min, buss om det regner veldig mye. Pleide å bruke sykkel, men den er så stor og klumsete. Hater spesielt å tukle med låsen klokken 06:30 om morran når eg fremdeles er halveis hjernedød, så den har stått ubrukt siste halvåret.

Lenke til kommentar

Stiller meg skeptisk til å kjøpe fra et firma som hverken har kontaktadresse, telefonnr eller org nr på hjemmesiden.

Denne var faktisk litt spennende, ja.

bydue.no eies av Rønneberg Bordtennis, et enmannsforetak med orgnr. 918784454 og epost [email protected]

Messe.no er koblet til Norges Varemesse, som jo er relativt kjent.

"ER" er sannsynligvis "Espen Rønneberg", som man kan se spille i NM i bordtennis her:

Enkeltpersonsforetaket hans driver med næringskode 46.494, "Engroshandel med sportsutstyr", og er registrert i Blåklokkevegen 6, 2208 KONGSVINGER, som er en ordinær tomannsbolig hvor Espen selv bor: https://www.google.com/maps/place/Bl%C3%A5klokkevegen+6,+2208+Kongsvinger/@60.1838419,11.9938318,149m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46424855efd03e0f:0xc17b02f5035c88bd!8m2!3d60.1838558!4d11.9941597

 

Firmaet "Table Tennis Empire" og selve "BYDUE AS" er forøvrig også registrert der.

 

Vil anta det er herr Rønneberg som, sammen med "Simen Selnes Baklid", har utvidet til elsparkesykler, fått laget en webside og begynt med import av slike. Ville ikke stolt voldsomt mye på reparasjoner og reklamasjoner i fremtiden fra et firma som snart fyller 1 måned, men produktet de lager ser jo bra ut. Regner med det er en branding av et asiatisk merke, men de har jo fått sørget for låsing til europeisk standard for hastighet, og det er jo bra.

 

Ville valgt denne selv om jeg skulle ha sparksykkel, men tror jeg føler meg tøffere på en etthjuling, og da kan jeg kjøre hjem fra butikken med en handlepose i hver hånd.

 

Informasjon hentet fra NORID, Brønnøysund, Google Maps og gulesider.no, alt er offentlig tilgjengelig.

Endret av bolt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bydue er allerede utsolgt på Bydue 2.0 etter snaut 1 mnd drift??. Har de ikke noe lager....? Kom tilfeldigvis over Scooty.no og modellen Scooty Urban Pro. Den har samme batteri og motor som Bydue 2.0.. 4 kg lettere og 1000kr billigere er den også. Dette passer bra for en slunken lommebok . Noen som har erfaring med denne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bydue er allerede utsolgt på Bydue 2.0 etter snaut 1 mnd drift??. Har de ikke noe lager....? Kom tilfeldigvis over Scooty.no og modellen Scooty Urban Pro. Den har samme batteri og motor som Bydue 2.0.. 4 kg lettere og 1000kr billigere er den også. Dette passer bra for en slunken lommebok . Noen som har erfaring med denne?

 

Svar til Jonas 73.

Virker som bydue er ett veldig populært produkt blant mange. Har selv invistert i en scooty og er ikke så veldig fornøyd, fikk ikke kjøpt modellen jeg ville fordi alle scooterene dems er utsolgt hele tiden, virker som scooty bare har 5-6 stk av vær på lager til en vær tid. Også er mye små feil og mangler, syns hele scooteren er veldig Kina, joda den funker fra A-B men har ikke det lille ekstra. Jeg har bestilt en bydue nå, gleder meg til å teste ut den. Venter heller litt lenger på en bydue en å kjøpe en scooty. Vill heller ha noe som har en totalt bedre finish. Er bare min menig.

Endret av Per0886
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...