Gå til innhold

Diskusjon.no søker veiledere!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forumet er i stor grad drevet av frivillige, og til tider er det behov for nye brukere i staben. I denne omgang søker vi etter veiledere som er engasjerte og villige til å bidra til å øke kvaliteten på forumet.

 

Forumveiledere har til oppgave å veilede og hjelpe brukerne, og sørge for at brukerne holder seg til retningslinjene. Veiledere har begrensede moderatorrettigheter, noe som inkluderer blant annet å endre emnetitler og flytte tråder. Se her for mer informasjon om veilederrollen.

 

I utgangspunktet ser vi etter frivillige med erfaring og engasjement i de fleste deler av forumet. Vi ser spesielt etter brukere som er aktive i "samfunn", "spill" og "data". Vi ønsker også veiledere som ønsker å bidra til å finne interessante og gode tråder vi kan fremheve.

 

Hvordan søke:

Søknaden skal legges i forumet "Søknad om å bli veileder eller moderator". I toppen av kategorien finnes informasjon om hva søknaden skal inneholde. Det er bare administratorer som har tilgang til å se og behandle søknader. I enkelte tilfeller vil det bli stilt oppfølgingsspørsmål fra administratorer.

 

Generelle spørsmål rundt det frivillige vervet kan gjerne tas i denne tråden. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurte litt på å søke. Jeg var moderator i noen år back in the day da jeg var ansatt i Akam/Hardware/Tek, og det var et veldig godt miljø dengangen. Jeg kunne tenke meg å bidra til å opprettholde/gjenskape det, samt kvalitetssikre forumet og sørge for at det ikke blir (mer) ødelagt av de siste årenes utviking (konspirasjonsteoretikere, rasister, etc).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg lurte litt på å søke. Jeg var moderator i noen år back in the day da jeg var ansatt i Akam/Hardware/Tek, og det var et veldig godt miljø dengangen. Jeg kunne tenke meg å bidra til å opprettholde/gjenskape det, samt kvalitetssikre forumet og sørge for at det ikke blir (mer) ødelagt av de siste årenes utviking (konspirasjonsteoretikere, rasister, etc).

 

Å huff, ødelegger rasister forumet? Jeg har ikke sett så mange av de her inne.

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke kødd engang. Den verste jobben en moderator kan ha er vel strengt tatt kommentarfeltet til YouTube, Twitter, eller VG. Diskusjon.no er jo en av de mest siviliserte stedene på interwebben sammenlignet med disse tre.

Synes litt synd på de moderatorene.. All den "dritten" de må rydde opp i, synes VG kommentarfeltet er rene krigsstien og unngå.. Men noen youtube kommentar felt er mye verre.

 

edit:

on-topic vis: Kunne vært interessant og være barnevakt/hjelper/veileder forsåvidt.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Jeg lurte litt på å søke. Jeg var moderator i noen år back in the day da jeg var ansatt i Akam/Hardware/Tek, og det var et veldig godt miljø dengangen. Jeg kunne tenke meg å bidra til å opprettholde/gjenskape det, samt kvalitetssikre forumet og sørge for at det ikke blir (mer) ødelagt av de siste årenes utviking (konspirasjonsteoretikere, rasister, etc).

Vi håper at flest mulig vil søke.

 

For mange er forumet en viktig del av hverdagen, og som veileder kan man også få større mulighet til å påvirke hvordan forumet skal fungere. Det gjelder ikke bare nødvendigvis spørsmål om moderering, men også hvordan vi skal være en god diskusjonsarena også for fremtiden.

 

Vi har allerede mange som bruker fritiden sin på å forbedre forumet, og håper at flere vil ta del i dette miljøet. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å stemple noensom konspirasjonsteoretiker, er et sikkert grep for å diskreditere alt de sier, uten å komme med et eneste argument selv.

Ikke alle ting trenger motargumenter, fordi de faller på sin egen urimelighet. Flat earthers, chemtrailers, månelandingsfornektere, pizza gate, og så videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...