Gå til innhold

Minecraft skal bli film – men prosjektet har støtt på problemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et "klossete" Hollywood forsøk.

Hva snakker du om? Nok et klossete forsøk?

Omtrent alt av filmer laget i Hollywood som har basert seg på spill har blitt enorme suksesser. Her er noen eksempler:

 

Streetfighter (100m USD)

Mortal Kombat (122m USD)

Tomb Raider (703m USD fordelt på alle 3 filmene)

Resident Evil (1233m USD fordelt på alle 6 filmene)

Hitman (184m USD fordelt på begge filmene)

Prince of Persia (336m USD)

Need for Speed (204m USD)

Warcraft (433m USD)

Assasins Creed (240m USD)

 

 

En påstand som det du kommer med er bare flåsete og viser at du tydeligvis ikke vet hva du snakker om. Det meste Hollywood gjør blir om til gull, selvfølgelig med noen få flopper her og der. Men penger og suksess gjennomsyrer hele bransjen der borte.

 

Jeg for min del håper det blir noe av Minecraft filmen da jeg tror en slik idé kan ha et stort potensiale :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hva snakker du om? Nok et klossete forsøk?

Omtrent alt av filmer laget i Hollywood som har basert seg på spill har blitt enorme suksesser. Her er noen eksempler:

 

Streetfighter (100m USD)

Mortal Kombat (122m USD)

Tomb Raider (703m USD fordelt på alle 3 filmene)

Resident Evil (1233m USD fordelt på alle 6 filmene)

Hitman (184m USD fordelt på begge filmene)

Prince of Persia (336m USD)

Need for Speed (204m USD)

Warcraft (433m USD)

Assasins Creed (240m USD)

 

 

En påstand som det du kommer med er bare flåsete og viser at du tydeligvis ikke vet hva du snakker om. Det meste Hollywood gjør blir om til gull, selvfølgelig med noen få flopper her og der. Men penger og suksess gjennomsyrer hele bransjen der borte.

 

Jeg for min del håper det blir noe av Minecraft filmen da jeg tror en slik idé kan ha et stort potensiale :)

 

Og alle de filmene oser av kvalitet ifølge IMDB

 

  • Street Fighter 3.8
  • Mortal Kombat 5.8
  • Tomb Raider (5.8, 5.5, 6.4)
  • Resident Evil (6.7, 6.2, 6.3, 5.9, 5.4, 5.6)
  • Hitman  (6.3, 8.4, 5.7)
  • Prince of Persia (6.6)
  • Need for Speed  (6.5)
  • Warcraft (6.9)
  • Assasins Creed (5.9)

og la oss ikke glemme den fantastiske Doom-filmen (5.2). Spill-filmer blir ofte ganske dårlige.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Og alle de filmene oser av kvalitet ifølge IMDB, eneste unntaket jeg kan se er nyeste Hitman:

 

  • Street Fighter 3.8
  • Mortal Kombat 5.8
  • Tomb Raider (5.8, 5.5, 6.4)
  • Resident Evil (6.7, 6.2, 6.3, 5.9, 5.4, 5.6)
  • Hitman  (6.3, 8.4)
  • Prince of Persia (6.6)
  • Need for Speed  (6.5)
  • Warcraft (6.9)
  • Assasins Creed (5.9)

og la oss ikke glemme den fantastiske Doom-filmen (5.2). Spill-filmer blir ofte ganske dårlige.

 

Det er helt urelevant til mitt innlegg :)

 

Jeg svarte på et utsagn om at dette er "nok et klossete Hollywood forsøk".

Det kan ikke under noen omstendigheter kalles klossete når eksemplene jeg gav har omsatt for opptil flere hundre millioner dollar pr produkt.

Da har mange mennesker tjent mye penger og fått kraftig avkastning på sin investering, ergo genial forretningsdrift. Og dessuten er ingen av eksemplene dårlige som du sier, men de er midt på treet eller litt over. 5/10 er helt middels, det kan nok alle være enige om.

 

Får en film 6 eller mer har den ofte god underholdningsverdi selv om den kanskje ikke har en dyp story eller tilbyr en sterk innsikt i flere fremragende budskap.

 

Når man slenger ut et surt oppgulp om "klossete forsøk" har det en direkte assosiasjon med dårlig forretning, at filmene flopper og at ingen går for å se de. Mens realiteten er helt motsatt. Og det var det jeg gav et motsvar til :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Og alle de filmene oser av kvalitet ifølge IMDB, eneste unntaket jeg kan se er nyeste Hitman:

 

  • Street Fighter 3.8
  • Mortal Kombat 5.8
  • Tomb Raider (5.8, 5.5, 6.4)
  • Resident Evil (6.7, 6.2, 6.3, 5.9, 5.4, 5.6)
  • Hitman (6.3, 8.4)
  • Prince of Persia (6.6)
  • Need for Speed (6.5)
  • Warcraft (6.9)
  • Assasins Creed (5.9)
og la oss ikke glemme den fantastiske Doom-filmen (5.2). Spill-filmer blir ofte ganske dårlige.

Tror du så på et av Hitman spillene i så fall, siste filmen er denne :p

 

https://www.imdb.com/title/tt2679042/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er helt urelevant til mitt innlegg :)

 

Jeg svarte på et utsagn om at dette er "nok et klossete Hollywood forsøk".

Det kan ikke under noen omstendigheter kalles klossete når eksemplene jeg gav har omsatt for opptil flere hundre millioner dollar pr produkt.

Da har mange mennesker tjent mye penger og fått kraftig avkastning på sin investering, ergo genial forretningsdrift. Og dessuten er ingen av eksemplene dårlige som du sier, men de er midt på treet eller litt over. 5/10 er helt middels, det kan nok alle være enige om.

 

Får en film 6 eller mer har den ofte god underholdningsverdi selv om den kanskje ikke har en dyp story eller tilbyr en sterk innsikt i flere fremragende budskap.

 

Når man slenger ut et surt oppgulp om "klossete forsøk" har det en direkte assosiasjon med dårlig forretning, at filmene flopper og at ingen går for å se de. Mens realiteten er helt motsatt. Og det var det jeg gav et motsvar til :)

 

Joda, men nå var det ikke klart fra originalinnlegget at det handlet om klossete med tanke på inntjening. Jeg mener en ikke-klossete film må gjøre to ting: By på en bra filmopplevelse (subjektivt, men det virker som om det er en viss konsensus om spillfilmer), samt tjene inn investeringene som er gjort i filmen, og gjerne litt ekstra. Jeg vil påstå at spillfilmer normalt sett ikke byr på en bra opplevelse, og dermed fortjener de å bli kalt klossete forsøk. 

 

Jeg liker iallfall ikke å vurdere kultur med finansøyne.

Lenke til kommentar

 

Og alle de filmene oser av kvalitet ifølge IMDB, eneste unntaket jeg kan se er nyeste Hitman:

 

  • Street Fighter 3.8
  • Mortal Kombat 5.8
  • Tomb Raider (5.8, 5.5, 6.4)
  • Resident Evil (6.7, 6.2, 6.3, 5.9, 5.4, 5.6)
  • Hitman  (6.3, 8.4)
  • Prince of Persia (6.6)
  • Need for Speed  (6.5)
  • Warcraft (6.9)
  • Assasins Creed (5.9)
og la oss ikke glemme den fantastiske Doom-filmen (5.2). Spill-filmer blir ofte ganske dårlige.
 

Det er helt urelevant til mitt innlegg :)

 

Jeg svarte på et utsagn om at dette er "nok et klossete Hollywood forsøk".

Det kan ikke under noen omstendigheter kalles klossete når eksemplene jeg gav har omsatt for opptil flere hundre millioner dollar pr produkt.

Da har mange mennesker tjent mye penger og fått kraftig avkastning på sin investering, ergo genial forretningsdrift. Og dessuten er ingen av eksemplene dårlige som du sier, men de er midt på treet eller litt over. 5/10 er helt middels, det kan nok alle være enige om.

 

Får en film 6 eller mer har den ofte god underholdningsverdi selv om den kanskje ikke har en dyp story eller tilbyr en sterk innsikt i flere fremragende budskap.

 

Når man slenger ut et surt oppgulp om "klossete forsøk" har det en direkte assosiasjon med dårlig forretning, at filmene flopper og at ingen går for å se de. Mens realiteten er helt motsatt. Og det var det jeg gav et motsvar til :)

Aldri spilt minecraft men jeg tenkte kun "klossete" som i mange klosser :D Er det ikke fullt av klosser i det spillet?? Mye mulig forfatter av innlegget mente noe annet men det ble en liten pun der for min del :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...