Gå til innhold

Gran Turismo 6 avslutter nettspillingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette er for dårlig. Jeg spiller fortsatt gt 6 og at dem kan skru av alt etter bare 4 år er etter min mening ikke godt nok.

 

Er enig der. Fleste online spill burde kunne ha mulighet for å kunne kjøre via dedikert server, selv om det er konsoll. F.eks gode gamle Burnout Revenge er ett spill som jeg virkelig digger på Xbox 360, men det går ikke ann å spille online lenger.

 

Om spill som f.eks Titanfall 1 i framtiden ikke kan spilles online, hva sitter man igjen med. Ett spill i samlingen som samler støv som man ikke kan få noe underholdning ut av lenger dessverre :(

 

Sålenge det iallefall er private invite muligheter i spill og botmatcher så vil selv spill med online del kunne være underholdende i framtiden. Ellers så er det skjeldent jeg kjøper spill som kun har online modus. Eneste sålangt er PUBG. F.eks om jeg ikke kan spille online modus i Uncharted spillene så ville jeg ikke brydd meg særlig ettersom dem kjøpte jeg pga storyen. Som regel 99.999% av spill jeg kjøper så er det på grunn av story og bryr meg lite om mp modus med mindre det er coop mode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller faktisk litt GT6 av og til, men ikke så ofte som før. har aldri pleier å spille online eller bruke online funksjoner så mye, men synes det er trist at servere tas ned. Er garantert en kalkulert økonomisk kalkyle for Sony her, fjerne kostnader og samtidig kanskje øke salg på nye GT versjon. Men 4 år ca er litt lite tid før de tas ned ja. Kosten for å la servere gå i bakgrunnen for tjenestene er ganske minimal, så det å la ting gå ett par år til burde la seg gjøre egentlig, selv om de ikke oppdateres med nye funksjoner etc.

Lenke til kommentar

Spiller faktisk litt GT6 av og til, men ikke så ofte som før. har aldri pleier å spille online eller bruke online funksjoner så mye, men synes det er trist at servere tas ned. Er garantert en kalkulert økonomisk kalkyle for Sony her, fjerne kostnader og samtidig kanskje øke salg på nye GT versjon. Men 4 år ca er litt lite tid før de tas ned ja. Kosten for å la servere gå i bakgrunnen for tjenestene er ganske minimal [...]

 

Samme her. Utrolig irriterende at et spill langt på vei slutter å fungere etter 4 år, men jeg forstår selvfølgelig hvorfor de gjør det - der var marginal forskell fra GT5 til GT6 og det samme gjelder helt sikkert også GT Sport, så de må tvinge folk til å oppgradere for å kunne fortsette å malke kunderne. 

 

Noen som vet om det finnes noen PC-spill lenger som støtter multiplayer på den gode gamle måten med bare å dele egen IP til de man vil spille med? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...