Gå til innhold

TEST: Logitech MX Master 2S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blir det no test av MX ergo i nærmeste fremtid?

hadde vært interessant om det hadde blitt no videre test av logitech FLOW, og med no sammenligning mot andre virtuelle kvm programmer (som synergy eller Mouse without borders som nevnt over  :)

Endret av lynxis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjekk ut Mouse without borders. Da kan alle musepekere/tastaturer fungere fint over opptil 4 pcer:)

 

MWB eller Synergy er gode alternativ, spesielt om man må koble til to maskiner som ikke er på samme nettverk, men om man må bruke slike programmer, så er ikke Logitechs utvidelse lengre et poeng for å velge denne over andre trådløse mus og tastaturløsning, med mindre du vil skille mellom oppsett hjemme og oppsett på jobb.

 

Har selv en jobblaptop på et nettverk som er sterkt begrenset, og flere stasjonære som jeg deler med flere andre brukere, selvsagt ikke samtidig. ;-) Så en løsning som skulle fungert for meg, må jeg være sikker på at kun fungerer når jeg sitter logget inn på en av de stasjonære, og ikke de andre.

 

Pga at nettverket er begrenset, så bruker jeg av og til en privat laptop til surfing og diskusjonsfora, om jeg har vakt utenom ordinær arbeidstid. Dermed må jeg ha lett tilgang til også å inkludere eller ekskludere den i oppsettet.

 

Å kunne styre dette fra et "kontrollpanel" på den bærbare (eventuelt fra et webpanel), og der kunne velge hvilke andre PCer som skal være på, ville vært flott. Spesielt om man kunne predefinere flere oppsett og navngi de, og så klikke de av eller på alt etter hvilken plass man satte seg på stasjonær som skal "være på", ville vært flott.

 

Har ikke testet om noen av disse har noen god løsning for en slik "switching" men vet vel egentlig svaret på dette.

Lenke til kommentar

blir det no test av MX ergo i nærmeste fremtid?

 

hadde vært interessant om det hadde blitt no videre test av logitech FLOW, og med no sammenligning mot andre virtuelle kvm programmer (som synergy eller Mouse without borders som nevnt over  :)

 

Flott om de kunne testet mer avanserte oppsett, altså maskiner på forskjellige nettverk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MX Master 2S er en enestående mus med fine funksjoner men savner frem- og tilbake -knappene, zoom-tasten og kvalitets-følelsen fra Performance MX

 

Frem og tilbake-knappene sitter rett bak sidescrollen. Det sitter også en knapp gjemt under gummien på siden, den betjenes ved å presse tommelen ned mot underlaget. Den er en god kandidat for å programmere som zoom. Har selv testet dette, og det fungerer utmerket å ha zoom inn på den. Da dukker jo zoom-menyen i adressefeltet opp samtidig, og man kan klikke på "tilbakestill" for å zoome ut igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Logitech MX Master i bortimot 2 år, og er stort sett fornøyd med den. Først kjøpte jeg Logitech MX Anywhere (for de med "små labber") -- jeg tenkte den var enklere å pakke/bruke på reiser. Imidlertid fikk jeg krampe i hånden hver gang jeg forsøkte å bruke den. Jeg tror ikke jeg har "store labber", men formen på den gjorde den ubrukelig for meg.

--

Ellers har vel Microsoft annonsert en ny mus som gjør stort sett det meste som Logitech MX Master 2S gjør??, til omtrent samme pris. (Hvilken som har best ergonomi er en annen sak.)

Lenke til kommentar

Finnes det noe som ligner apple sin magic mouse i windows verden? Er utrolig digg å jobbe i store grafiske filer med den sømløse scrollingen.

Men ergonomisk er den ei.

T620 er testet og nei huff.

 

Om scrollingen er sømløs eller ikke tror jeg er bestemt av operativsystemet, og derfor er det vanskelig å få til ordentlig sømløs scrolling på Windows. Det finnes utvidelser til nettlesere som gjør scrolling mer sømløs der, men har ikke funnet noe som fungerer overalt.

 

Kan være jeg tar feil her, isåfall setter jeg stor pris på å bli korrigert. Skulle gjerne hatt sømløs scrolling på Windows!

Lenke til kommentar

 

Så den eneste realistiske forskjellen mellom MX Master og MX Master 2S er logitech flow?

 

Eller har de fjernet også fjernet tommel knappen som var på Mx Master, siden denne ikke er nevnt i testen?

 

Tommelknappene er fortsatt der.

Jeg lurer også på hva som er forskjellen fra den originale Master. Jeg bruker denne på jobb, og kan ikke se noen fysiske endringer i alle fall. Flow har jeg ikke kjennskap til. MX Master koster jo også ca 250kr mindre, så det er ikke sikkert det er vits i å kjøpe den nyeste versjonen.

 

Jeg har for øvrig ikke store hender, og opplever den ikke som for stor. Alt i alt veldig fornøyd med den til kontorbruk.

Lenke til kommentar

 

 

Så den eneste realistiske forskjellen mellom MX Master og MX Master 2S er logitech flow?

 

Eller har de fjernet også fjernet tommel knappen som var på Mx Master, siden denne ikke er nevnt i testen?

Tommelknappene er fortsatt der.
Jeg lurer også på hva som er forskjellen fra den originale Master. Jeg bruker denne på jobb, og kan ikke se noen fysiske endringer i alle fall. Flow har jeg ikke kjennskap til. MX Master koster jo også ca 250kr mindre, så det er ikke sikkert det er vits i å kjøpe den nyeste versjonen.

 

Jeg har for øvrig ikke store hender, og opplever den ikke som for stor. Alt i alt veldig fornøyd med den til kontorbruk.

 

Jeg digger også MX Master. Kan heller ikke si meg enig i minuspunktene. Om batteriet varer i 2 uker eller 2 måneder er totalt likegyldig. I løpet av 2 uker er det null stress å få ladet den.

 

Jeg tror forskjellen er denne flow-funksjonen, kun den. Men jeg la merke til at den nye mangler "Connect"-knappen under. Det kan hende det har sammenheng med endringer i hvordan den kommuniserer med PC-en rent HW-messig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...