Gå til innhold

Bitcoin fortsetter den vanvittige oppturen – dobler verdien på få måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men..for oss dummies på mining. Hva trengs for å mine 1stk bitcoin? Det er spørsmålet. ???

Du må nok ha ganse kraftig utstyr i dag for å mine bitcoins. Her er en kalkulator som kan brukes for å regne ut hvor mye kraft du må ha for å mine bitcoins.

https://minergate.com/calculator/bitcoin

I 2015 lå de fleste grafikkort på under 1 GH/s, og tror ikke skjermkort har økt så veldig mye. Hvis du f.eks. ordner utstyr som klarer å mine 1 TH/s så vil du kunne utvinne 0.00222 bitcoins per uke.

Det er den del som bruker ASIC i dag til mining av bitcoins, dette er spesialutviklet maskinvare til å mine bitcoins.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar

 

Hvis min PC likevel står og går nesten på tomgang 24/7, så taper jeg vel ingenting om jeg lar den mine etter bitcoins, selv om det blir et lite beløp.

 

Du kommer nok strengt tatt til å tape penger pga strømforbruket.

 

Jeg hadde tidligere PCen stående og kjøre Folding@Home, som jo like mye kostbart, men med mining får jeg vel "litt" igjen på datakraften min.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tidligere PCen stående og kjøre Folding@Home, som jo like mye kostbart, men med mining får jeg vel "litt" igjen på datakraften min.

Du trenger ikke å mine Bitcoins, det finnes mange andre altcoins der ute som er lettere å mine akkurat nå.

For tiden miner jeg Monero og FantomCoin, hvor jeg på et par måneder har minet 0,615 av førstnevnte og 5,06 av sistnevnte. Monero er for tiden verdt 378 NOK mens FantomCoin kun er verdt 0,012 NOK. Eneste grunne til at jeg miner FantomCoin i tillegg, er fordi disse to altcoinene kan mines samtidig uten at man får mindre Monero av det.

Jeg prøvde også å mine litt Etherum, men der fikk jeg kun 0.0044 på den tiden jeg minet, så den er en del vanskeligere å mine uten å ha bedre utstyr. 1 eth er fortiden verdt 2313 NOK.

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde tidligere PCen stående og kjøre Folding@Home, som jo like mye kostbart, men med mining får jeg vel "litt" igjen på datakraften min.

Du trenger ikke å mine Bitcoins, det finnes mange andre altcoins der ute som er lettere å mine akkurat nå.

For tiden miner jeg Monero og FantomCoin, hvor jeg på et par måneder har minet 0,615 av førstnevnte og 5,06 av sistnevnte. Monero er for tiden verdt 378 NOK mens FantomCoin kun er verdt 0,012 NOK. Eneste grunne til at jeg miner FantomCoin i tillegg, er fordi disse to altcoinene kan mines samtidig uten at man får mindre Monero av det.

Jeg prøvde også å mine litt Etherum, men der fikk jeg kun 0.0044 på den tiden jeg minet, så den er en del vanskeligere å mine uten å ha bedre utstyr. 1 eth er fortiden verdt 2313 NOK.

 

Hvilken program bruker du for å mine Monero eller Etherum?

Lenke til kommentar

Vurder om jeg skal investere meg litt i Bitcoins. Dersom verdien dobles igjen så blir det en ganske grei avkastning.

Viss du skal investere og holde på bitcoinen over lenger tid så kan det være lurt. Viss du har planer om å ta ut gevinst på kort tid ville jeg vente til markedet korrigerer seg og vi får ett fall i prisen. Det kommer til å skje før eller siden pga den ville økningen vi har hatt den siste mnd. For under en mnd siden var prisen på 1765$.

 

Når mainstream media skriver om all time highs igjen er det bare et spørsmål om tid før de som kjøpte på 1765$ tar ut gevinst og vi får ett fall igjen og syklusen starter på ny, det samme skjedde i Juni når vi hadde forrige all time high. 

 

Men for all del, kjøp bitcoins nå. Det gjør at mine coins øker i verdi ^^,

Lenke til kommentar

 

Vurder om jeg skal investere meg litt i Bitcoins. Dersom verdien dobles igjen så blir det en ganske grei avkastning.

Du trenger ikke investere i Bitcoins. :dribble:

 

Det enkleste er å selge din egen datakraft til å produsere det:

https://miner.nicehash.com/

Nja.

 

Nå er vanlig hardware omtrent ikke lønnsomt lenger. Man får 2-3 dollar om dagen med et 1070 kort. Å la det stå på 24/7 dekker vel omtrent strømmen :p

 

Så har du hele greia med at du gjør at hardwaren kommer til å død betraktelig fortere.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

Hvis min PC likevel står og går nesten på tomgang 24/7, så taper jeg vel ingenting om jeg lar den mine etter bitcoins, selv om det blir et lite beløp.

 

Du kommer nok strengt tatt til å tape penger pga strømforbruket.

 

Jeg hadde tidligere PCen stående og kjøre Folding@Home, som jo like mye kostbart, men med mining får jeg vel "litt" igjen på datakraften min.

 

 

Et alternativ for dem som kjører Folding@Home er Curecoin og Foldingcoin (begge kan tjenes samtidig). Om disse prosjektene er seriøse nok eller hvor bra det er som valuta er et ant spørsmål. Men da har man uansett bidratt til noe bra samtidig som man får litt igjen for datakraften.

 

Jeg har faktisk et prosjekt som har sendt "tokens", noe jeg kaller på norsk for "blockchain-enheter", til de som folder og som kan motta foldingcoin. Og det var litt i sammenheng med den jeg ble nysgjerrig og lurte på et par ting. Andre må gjerne kommentere også:

 

Viss det var en mulighet å få litt igjen for å streame en spilleliste på Spotify hadde du gjort det? Hadde det vært en incentiv til å utforske ny musikk?

 

Musikk er jo smak og behag, sannsynligheten for å like musikken på en tilfeldig spilleliste er ikke stor. Så jeg tenker at en slags kompensasjon for at man måtte høre gjennom masse drit hadde vært ganske greit, ikke sant?

Lenke til kommentar

Hvilken program bruker du for å mine Monero eller Etherum?

Jeg bruker Minergate.com sin klient. De har både GUI- og CLI-klient til Linux, macOS og Windows.

Eneste som er litt dumt er at du må mine minimum 0.1 XMR (Monero), eller 0.001 ETH (Etherum) (lignende beløp for andre altcoins) for å kunne ta ut det du har minet. Transaksjonskostnadene trekkes fra beløpet, så man må mine enda litt mer for å få utbetalt noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...