Gå til innhold

SteelSeries' nye spillmus skal gi deg full 1:1-sporing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse spillmusene har gummikanter som slites ut på kort tid, svært gode å holde i og passer godt inn i hånden.

Ikke rigtig.

Du mener en tidlig utgave av rival300, som hadde produksjonsfeil. Den ble rettet i en oppdatering, og hvis du fortsatt har musen, kan du bruke din garanti for å få en ny hos kundeservice.

 

Rival og Sensei 310 har en helt annen type silikon, som en av de første (om ikke den første). Målet er at den skal vare uendelig. Jeg har playtestet i 6måneder uten å se tegn til merker.

 

Sidegrepene er også erstattelige, hvis et eller annet uhell skulle skje (f.eks lillebror brant den opp)

 

Mvh, Kreativ Direktør i SteelSeries :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Disse spillmusene har gummikanter som slites ut på kort tid, svært gode å holde i og passer godt inn i hånden.

Ikke rigtig.

Du mener en tidlig utgave av rival300, som hadde produksjonsfeil. Den ble rettet i en oppdatering, og hvis du fortsatt har musen, kan du bruke din garanti for å få en ny hos kundeservice.

 

Rival og Sensei 310 har en helt annen type silikon, som en av de første (om ikke den første). Målet er at den skal vare uendelig. Jeg har playtestet i 6måneder uten å se tegn til merker.

 

Sidegrepene er også erstattelige, hvis et eller annet uhell skulle skje (f.eks lillebror brant den opp)

 

Mvh, Kreativ Direktør i SteelSeries :)

 

 

På kundeservicen hos steelseries eller der den ble kjøpt?

Lenke til kommentar

 

Disse spillmusene har gummikanter som slites ut på kort tid, svært gode å holde i og passer godt inn i hånden.

Ikke rigtig.

Du mener en tidlig utgave av rival300, som hadde produksjonsfeil. Den ble rettet i en oppdatering, og hvis du fortsatt har musen, kan du bruke din garanti for å få en ny hos kundeservice.

 

Rival og Sensei 310 har en helt annen type silikon, som en av de første (om ikke den første). Målet er at den skal vare uendelig. Jeg har playtestet i 6måneder uten å se tegn til merker.

 

Sidegrepene er også erstattelige, hvis et eller annet uhell skulle skje (f.eks lillebror brant den opp)

 

Mvh, Kreativ Direktør i SteelSeries :)

Nå har jeg tatt deg på ordet og sendt inn en supportforespørsel angående den originale Rival, der sidegrepene har gått i oppløsning. Det er riktignok lenge siden garantiperioden gikk ut, men det er jo mer enn 2 år siden dere visstnok rettet problemet, så da burde det vel ikke være noen mus som har problemet og samtidig er i garantiperioden. Dermed regner jeg med dere fikser problemet selv utenfor garantiperioden, men vi får se hva som skjer med forespørselen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Disse spillmusene har gummikanter som slites ut på kort tid, svært gode å holde i og passer godt inn i hånden.

Ikke rigtig.

Du mener en tidlig utgave av rival300, som hadde produksjonsfeil. Den ble rettet i en oppdatering, og hvis du fortsatt har musen, kan du bruke din garanti for å få en ny hos kundeservice.

 

Rival og Sensei 310 har en helt annen type silikon, som en av de første (om ikke den første). Målet er at den skal vare uendelig. Jeg har playtestet i 6måneder uten å se tegn til merker.

 

Sidegrepene er også erstattelige, hvis et eller annet uhell skulle skje (f.eks lillebror brant den opp)

 

Mvh, Kreativ Direktør i SteelSeries :)

Sendte også en ticket på dette på steelseries.com. Har riktignok ikke kvitteringen lengre, så får se hvor langt jeg kommer med dette, men jeg prøver siden du sier så. :)

 

Har også en rival 300 kjøpt i 2016 hvor gummien er gått helt i oppløsning og scrollhjulet er rimelig løst.

Lenke til kommentar

 

Disse spillmusene har gummikanter som slites ut på kort tid, svært gode å holde i og passer godt inn i hånden.

Ikke rigtig.

Du mener en tidlig utgave av rival300, som hadde produksjonsfeil. Den ble rettet i en oppdatering, og hvis du fortsatt har musen, kan du bruke din garanti for å få en ny hos kundeservice.

 

Rival og Sensei 310 har en helt annen type silikon, som en av de første (om ikke den første). Målet er at den skal vare uendelig. Jeg har playtestet i 6måneder uten å se tegn til merker.

 

Sidegrepene er også erstattelige, hvis et eller annet uhell skulle skje (f.eks lillebror brant den opp)

 

Mvh, Kreativ Direktør i SteelSeries :)

 

 

Beklager å gå full nekro i denne tråden, men jeg har en av de gamle Rival-musene.

https://www.komplett.no/product/831912

 

Kjøpt februar 2016, og det har vært den beste musa jeg har hatt (...okay, nest beste da). Men i likhet med tydeligvis flere andre, så har også gummigrepet på min gått nærmest i oppløsning.

 

Jeg har ikke behov for noen retur, da jeg vil være fornøyd med nye gummigrep - men hvor kan jeg få tak i slike, hvis det er slik å forstå at dem kan skaffes i løsvekt?

 

 

Og til dere andre som har sendt inn en returforespørsel/support ticket, har noen av dere fått svar?

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

 

 

Disse spillmusene har gummikanter som slites ut på kort tid, svært gode å holde i og passer godt inn i hånden.

Ikke rigtig.

Du mener en tidlig utgave av rival300, som hadde produksjonsfeil. Den ble rettet i en oppdatering, og hvis du fortsatt har musen, kan du bruke din garanti for å få en ny hos kundeservice.

 

Rival og Sensei 310 har en helt annen type silikon, som en av de første (om ikke den første). Målet er at den skal vare uendelig. Jeg har playtestet i 6måneder uten å se tegn til merker.

 

Sidegrepene er også erstattelige, hvis et eller annet uhell skulle skje (f.eks lillebror brant den opp)

 

Mvh, Kreativ Direktør i SteelSeries :)

 

 

Beklager å gå full nekro i denne tråden, men jeg har en av de gamle Rival-musene.

https://www.komplett.no/product/831912

 

Kjøpt februar 2016, og det har vært den beste musa jeg har hatt (...okay, nest beste da). Men i likhet med tydeligvis flere andre, så har også gummigrepet på min gått nærmest i oppløsning.

 

Jeg har ikke behov for noen retur, da jeg vil være fornøyd med nye gummigrep - men hvor kan jeg få tak i slike, hvis det er slik å forstå at dem kan skaffes i løsvekt?

 

 

Og til dere andre som har sendt inn en returforespørsel/support ticket, har noen av dere fått svar?

 

We are so sorry to inform you that your RMA request has been declined and the RMA number will be void from our system. This is unfortunately due to the fact that you are unable to provide a valid proof of purchase in an image format as requested (jpeg, bmp, png). 

 

Så alt gikk som forventet.

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Så alt gikk som forventet.

 

Men du bad om en ny mus, hvis jeg forstod det riktig?

 

Jeg har nå sendt en ticket med ønske om nye silikongrep. Jeg burde såklart gjort dette i fjor, så jeg kunne fått en ny mus, men jeg bare skiftet til en annen jeg hadde (originale Razer Diamondback), og glemte hele greia.

 

Jeg husker jeg søkte på problemet da det først oppstod, men da kunne jeg ikke finne noe om det, så jeg bare antok det gikk under "normal wear" og sucks to be me.

Dette er synd, for jeg hadde nettopp vært igjennom 2stk. SS Sensei på litt over et år pga. "dobbelt-klikk ved enkelt-klikk"-syndromet på dem begge. Og da det skjedde med den andre, så gadd jeg ikke mer og fant meg enn annen - nemlig Rival 300...

 

Så det ser ut som jeg bare må slutte å kjøpe Steelseries mus. :|

Lenke til kommentar

 

 

Unfortunately we do not have this specific replacement part available. I sincerely apologize for any inconvenience. We provide replacement parts free of charge as a courtesy to our customers and try as hard as we can to have as many parts as we can. However, due to the amount of unique products we produce, it is not possible for us to stock everything.

If you believe the issue or defect may be covered under our manufacturer RMA warranty service, please feel to create an RMA ticket here: https://support.steelseries.com/tickets/rma

You'll need a valid proof of purchase and fall within the warranty period for your region.
For full warranty information please visit: http://faq.steelseries.com/categories/RMA/

Thanks for your patience and understanding. We appreciate you as a loyal SteelSeries customer and will do our best to assist further through the RMA process.

 

...Og jeg som la ved kvittering allerede i problembeskrivelsen, nettopp for å slippe slikt.

 

Jeg tror jeg kan tenke meg hvor dette kommer til å ende.

 

Jaja, Steelseries, jeg skal sende en RMA - men jeg tenker det kommer til å ende med RIP deres produkter for min del i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått svar på min RMA:

 

We've approved your product for a warranty RMA. Please note that we do not provide pre-paid shipping labels or reimburse for shipping costs to mail the defective product in for warranty replacement at this time. Please consider this when choosing to continue with your RMA!

 

...og videre med en adresse i Danmark.

 

Hvis Postens satser for 2018 stemmer (og jeg ikke har lest på feil sted eller noe), så blir det maks 150kr. for å sende inn musen.

https://www.posten.no/priser

 

Men jeg tenker å fullføre returen. Musen er så godt som ubrukelig nå, og om jeg sender den inn, får ny på garanti (tenker å legge til litt ekstra, og gå for en Sensei 310), så blir det fortsatt billigere enn å la denne gå, og så kjøpe en helt ny mus eller bare bruke den gamle som jeg bruker nå og avskrive alt.

 

 

For artighets skyld, så spurte jeg også om dem kunne garantere at problemene med slitt sidegrep og bruk av dårlige knapper ikke lenger var tilstede (da dobbelt-klikk ved enkelt-klikk har vært problemet etter ca. 9 måneder med fire tidligere Steelseries Sensei mus)...vel, det spørsmålet hoppet dem glatt over å besvare.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja, da er Rival 300-musen på vei tilbake til SteelSeries - innsending med sporing på egen regning...

 

Er blitt lovet en rabattkupong pålydende musens verdi og med gratis returfrakt, men spørsmål vedrørende levetid på disse sidegrepene, samt problemene jeg har hatt med tidligere Ss Sensei-mus (4 stk.), ignorerer dem fullstendig. :|

 

Så da tenker jeg å legge i litt ekstra og gå for en Ss Sensei 310. Men denne blir avgjørende for om jeg kjøper flere Ss mus noen gang igjen - om det blir flere dobbelt-klikk ved enkelt-klikk problemer nå, så er jeg ferdig med dem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da er musen kommet. Stod at det skulle følge med en "bonus QCK Vector mousepad" med kjøp av Ss Sensei 310, men med liten skrift stod det at slike promo tilbud ikke gjelder for RMA koder, så den kom jo såklart ikke.

 

Men ellers gikk returen faktisk igjennom, så jeg tok en Ss Sensei 310 + en QCK Mini som jeg tok med bare for å få brukt opp RMA koden.
Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...