Gå til innhold

Google fjerner piratlenker som aldri før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette gjelder BARE om du er en absolutt nybegynner, ingen søker etter torrents eller pirateware på google. Come on.

PS: Nett-nøytralitet my ass.

 

Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan finner du dem da?

Hehe. Det finnes jo en god del andre søkemotorer enn Google :)

Her er noen: Kvasir, Rubrikk, DMOZ, Gigablast, Accoona, AltaVista, AlltheWeb, Overture, Fjalar, Kvass.no, Search, Ask Jeeves, Webcrawler, Hotbot, a9, Clusty, Ez2Find, Fast, Teoma, WiseNut, GoHook, Walhello, Kartoo, DuckDuckGo

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil bare minne på alle sammen at det finnes folk - i full stilling - som har som eneste oppgave å småplage (les "harass" per amerikansk juridisk definisjon) div. pirat/fildelingstjenester og/eller tilhørende "infrastruktur" på nett, uten å oppnå noe som helst egentlig.

Og dette betaler rettighetshaverne for, uten at de noensinne går i "pluss" på det.

 

I mellomtiden er det igjen stor kampanje på gang ved å utkonkurrere fildelings/piratsidene ved å gå den så å si kapitalistiske veien a-la Netflix der tulbud fra en annen aktør er såpass bra kundene flytter dit... fra bla.a. TPB.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelte ting er vanskelig å finne med Google, men det tror jeg er fordi de /ikke er der/. For eksempel, albumet «Jive Talking» med Jon Eberson Group ser ikke ut til å finnes på privatkopierings-nett, og ei heller live-albumet «Code of the Road» med Nils Lofgren. Jeg måtte kjøpe sistnevnte fra Amazon til tross for at jeg har det på LP (men ingen platespiller), det var surt! Min teori er at makedsføringen som et «Greatest hits»-album, når det faktisk var en konsert som promoterte et annet album, har gjort at folk har trodd at det var et «Greatest hits», i stedet for å være den beste plata, eller den eneste gjennomført gode platea, som Nils Lofgren har gjort.

 

Ellers finner Google det meste, i følge en bekjent som driver med googling av det meste (heh).

 

Det stemmer jo i utgangspunktet dårlig med inntrykket man får fra denne artikkelen. Men det har sin naturlige forklaring. Fjerne-ordrene kommer fra advokatefirmaer som tar seg klekkelig betalt for dette, og de bryr seg ikke om om det de gjør har noen reell virkning, men de velger å gjøre det som kan /se ut som/ utført arbeid for oppdragsgiverne, som de manipulerer (spesielt med fjerning av musikk og med geografisk begrensning av musikk på YouTube betraler oppdragsgiveren advokater for å få musikken mindre kjent og dermed mindre kjøpt).

Lenke til kommentar

 

 

Dette gjelder BARE om du er en absolutt nybegynner, ingen søker etter torrents eller pirateware på google. Come on.

PS: Nett-nøytralitet my ass.

 

Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan finner du dem da?

Hehe. Det finnes jo en god del andre søkemotorer enn Google :)

Her er noen: Kvasir, Rubrikk, DMOZ, Gigablast, Accoona, AltaVista, AlltheWeb, Overture, Fjalar, Kvass.no, Search, Ask Jeeves, Webcrawler, Hotbot, a9, Clusty, Ez2Find, Fast, Teoma, WiseNut, GoHook, Walhello, Kartoo, DuckDuckGo

Uhm, AltaVista. Bruker De kanskje også BabelFish?

Lenke til kommentar

Hvem googler egentlig piratlenker? Google fjerner lenker de selv har indeksert ;)

 

Det hender at jeg googler piratlenker. Men informasjonen i artikkelen er jo ikke presis. For selv om Google fjerner lenken til det opprinnelige nettstedet, så vedlikeholder de buffere av de nettstedene, inkludert magnetlenker.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare minne på alle sammen at det finnes folk - i full stilling - som har som eneste oppgave å småplage (les "harass" per amerikansk juridisk definisjon) div. pirat/fildelingstjenester og/eller tilhørende "infrastruktur" på nett, uten å oppnå noe som helst egentlig.

Og dette betaler rettighetshaverne for, uten at de noensinne går i "pluss" på det.

 

I mellomtiden er det igjen stor kampanje på gang ved å utkonkurrere fildelings/piratsidene ved å gå den så å si kapitalistiske veien a-la Netflix der tulbud fra en annen aktør er såpass bra kundene flytter dit... fra bla.a. TPB.

 

Alle tv kaneler skulle hatt en egen "tab" på netflix hvor de kunne bare lagt alt ut dagen etter episoden kom på tv, da hadde dette vært et godt alterativ. Nå må man vente alt for lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...