Gå til innhold

Samsungs ny spillskjerm er rett og slett helt ekstrem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dusteriet med alt for vide format dras stadig lengre. AtW

Hva mener du? brede skjermer er jo som skapt for å spille på! Enten det er ekstra plass for UI, chat, wiki etc. eller bedre FOV uten at bildet blir forvrengt.

Jeg har selv et trippel skjerm oppsett på simulatoren min (iRacing) og hadde gjerne byttet ut det med en skjerm som dette. Eller enda bredere og mere kurvet, hadde ikke sagt nei takk til en 48/9 med R1200 heller jeg. lol

Men med det sagt så vil jeg si at jeg aldri kommer til å kjøpe en slik skjerm, da min oppgradering av simulator skjerm kommer til å bli 2. eller 3. gen. VR.

Lenke til kommentar

 

Dusteriet med alt for vide format dras stadig lengre. AtW

Hva mener du? brede skjermer er jo som skapt for å spille på! Enten det er ekstra plass for UI, chat, wiki etc. eller bedre FOV uten at bildet blir forvrengt.

Jeg har selv et trippel skjerm oppsett på simulatoren min (iRacing) og hadde gjerne byttet ut det med en skjerm som dette. Eller enda bredere og mere kurvet, hadde ikke sagt nei takk til en 48/9 med R1200 heller jeg. lol

Men med det sagt så vil jeg si at jeg aldri kommer til å kjøpe en slik skjerm, da min oppgradering av simulator skjerm kommer til å bli 2. eller 3. gen. VR.

Med et mer hensiktsmessig format for man info i høyden i tillegg. Vr er ikke superbredt i format, av gode grunner. AtW

Lenke til kommentar

 

 

Dusteriet med alt for vide format dras stadig lengre. AtW

Pefekt for spill der du ønsker mye sidesyn.

Alternativet er 3 skjermer som tar mer plass og er mer kronglete.

Eller bare en 16:9-tv, så får man mye syn oppe og nede som en bonus....

 

AtW

 

Oppe og nede er ikke så viktig i de fleste spill.  Dette er en spill skjerm. 

For kontor bruk ville jeg ønsket at maksimer vindu ville hatt to virtuelle skjermer. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Dusteriet med alt for vide format dras stadig lengre. AtW

Pefekt for spill der du ønsker mye sidesyn.

Alternativet er 3 skjermer som tar mer plass og er mer kronglete.

Eller bare en 16:9-tv, så får man mye syn oppe og nede som en bonus....

 

AtW

Oppe og nede er ikke så viktig i de fleste spill. Dette er en spill skjerm.

For kontor bruk ville jeg ønsket at maksimer vindu ville hatt to virtuelle skjermer.

Er de ekstreme sidekantene ofte viktig i spill da? Dessuten får man i praksis oppe og nede "gratis" det er egentlig ikke noe billigere enn en skjerm med samme bredde i 16:9.(?)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Helt feil fokus på denne. 32:9 er en god ide i teorien, men for produktivitet, ikke for gaming eller film. En 32:9 skjerm erstatter det populære 2x 16:9 skjerm-oppsettet men kvitter seg med skjermkantene i midten.

 

Det hadde vært en flott skjerm om den var 1440p (5120x1440p), 60hz og markedsført som en erstatter for 2x 16:9 setup istedet.

32:9 er vel ikke -heeelt- håpløst til spilling, men det har tatt lang tid å få 21:9 støtte på plass i det meste, så den første 32:9 skjermen kommer til å være ubrukelig til gaming hvertfall.

Endret av rhym
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker at Samsung begynner å satse ordentlig på markedet. Har hørt at for å få 10-bit farger, så trenger du Pro-kort av f. eks. typen nVIDIA Quadro? Stemmer dette?

 

Jeg er nok ikke så interessert i superbred skjerm jeg heller (mer i 16:10 faktisk), men vi trenger 144HZ VA / IPS skjermer med så lav pris som mulig! Derfor er all konkurranse bra. :)

Lenke til kommentar

 

 

Dusteriet med alt for vide format dras stadig lengre. AtW

 

Pefekt for spill der du ønsker mye sidesyn.

Alternativet er 3 skjermer som tar mer plass og er mer kronglete.

Eller bare en 16:9-tv, så får man mye syn oppe og nede som en bonus....

 

AtW

Problemet er at den da blir velig høy om du vil ha optimal bredde,

Siter med to 27" nå.

Passer ganske perfekt til sysnfeltet i bredden også i høyden, hadde skjermet vært mye høyere kunne jeg ikke set toppen uten å se opp.

 

men 2 skjermer kan ikke brukes til spill på grun av splitten, har ikke plass til 3 skjermer, det ville også blitt litt for bredt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...