Gå til innhold

GUIDE: iOS 11 Her er 11 ting du kan glede deg til i iOS 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pkt. 1, siste setning: "Ved å trykke hardt på de forskjellige modulene får du opp flere funksjoner."

Nå er jo iOS 11 støttet av mange, eldre enheter som ikke har trykksensitiv skjerm, så denne beskrivelsen gjelder bare for de aller nyeste enhetene med denne funksjonen. For alle de andre så er det 'trykk og hold inne' som gjelder.

 

Trykk og hold eller trykk, dra og slipp er det generelt mer av i iOS 11, f.eks. for kopiering av tekst og bilder mellom apper. Merk: Appene må støtte dette, noe slett ikke alle gjør ennå.

 

Et veldig viktig moment for de som bruker/er avhengig av gamle apper som ikke har blitt oppdatert på år og dag: 32-bits apper støttes ikke i iOS 11!

Man skal allerede ha fått beskjed etter installering av en eller annen sub-versjon av iOS 10, og første gangs oppstart av disse appene.

Det er også en oversikt over hvilke apper dette gjelder et eller annet sted under Innstillinger'.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det så mye Apple på tek sin side om dagen at jeg spyr snart. Sponset i hue og ræ... Eller? Jeg har forstått at dere er med i menigheten, men jøss da!!! Får vel holde seg unna ei uke eller to.

Ja det er skikkelig rart at tek.no skriver om produktlanseringen til et av verdens største teknologiselskaper. Skulle nesten tro at dette var et nettsted for forbrukerteknologi eller noe slikt.

 

Her listes det opp filleting som om det var store bragder og det avsluttes med "og mye mer" som om det var en ren salgstekst. På samme måte som pressen generelt er venstrevridd, får Apple en lang mer selgende fremstilling i det man skulle tro var nøytrale kanaler enn konkurrentene som gjerne beskrives langt mer kritisk. Det er uheldig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her listes det opp filleting som om det var store bragder og det avsluttes med "og mye mer" som om det var en ren salgstekst. På samme måte som pressen generelt er venstrevridd, får Apple en lang mer selgende fremstilling i det man skulle tro var nøytrale kanaler enn konkurrentene som gjerne beskrives langt mer kritisk. Det er uheldig.

 

Ja skikkelig teit av tek.no å skrive om nyheter i OS-et til telefoner som det bare er solgt litt over en milliard av på verdensbasis. Hvem bryr seg, og hva har dette med teknologi å gjøre? Det mest hårreisende er jo at tek.no aldri skriver slike artikler om nyheter i Android.

Endret av phax
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fascinerende hvor reklamerende/smigrende denne teksten er overfor Apple. Er dette faktisk ren reklame eller er bare forfatteren helt blendet av beundring? "Ny og lekker podcast-app"... det viste skjermbildet ser rimelig ordinært ut, men det er kanskje bare jeg som er kynisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Her listes det opp filleting som om det var store bragder og det avsluttes med "og mye mer" som om det var en ren salgstekst. På samme måte som pressen generelt er venstrevridd, får Apple en lang mer selgende fremstilling i det man skulle tro var nøytrale kanaler enn konkurrentene som gjerne beskrives langt mer kritisk. Det er uheldig.

 

Ja skikkelig teit av tek.no å skrive om nyheter i OS-et til telefoner som det bare er solgt litt over en milliard av på verdensbasis. Hvem bryr seg, og hva har dette med teknologi å gjøre? Det mest hårreisende er jo at tek.no aldri skriver slike artikler om nyheter i Android.

Les innlegget mitt igjen. Oppfatter du virkelig poenget som at tek.no ikke skal skrive om iOS?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er det så mye Apple på tek sin side om dagen at jeg spyr snart. Sponset i hue og ræ... Eller? Jeg har forstått at dere er med i menigheten, men jøss da!!! Får vel holde seg unna ei uke eller to.

 

Journalistikk er enkelt. Det som generer klikk blir selvfølgelig skrevet mye om. Og det er vel ikke ukjent at Apple har en relativt stor fanskare i Norge, som igjen, genererer klikk, som videre gir annonseinntekter til nettavisene, som allerede er hardt presset fordi nesten alt ligger tilgjengelig gratis på nett.

Lenke til kommentar

Nå er det så mye Apple på tek sin side om dagen at jeg spyr snart. Sponset i hue og ræ... Eller? Jeg har forstått at dere er med i menigheten, men jøss da!!! Får vel holde seg unna ei uke eller to.

 

Det henger sammen med at de er kjøpt opp av VG. Og de idiotene som leser den avisen er de samme som kjøper overprisede eplebæsjet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...