Gå til innhold

Nå kan du henge med Facebook-vennene dine i VR-verdenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Second Life med VR-briller? Mye styr for bare å videreformidle tale. Høres like dødfødt ut som billedtelefon.

Ikke bare videreformidle tale men her er det snakk om å bringe hele personen til deg slik at de omtrent fysisk er i det samme rommet som deg. Blir nesten mer som teleportering å regne. Dette funker veldig bra i VR. VR muliplayer spill og sosiale programmer hvor man henger sammen er enormt populære. Se bare på hvor populært Rec Room er: http://store.steampowered.com/app/471710/ 

 

Linden Lab som eier og driver Second Life er også på vei med sitt eget sosiale univers til VR. 

https://www.youtube.com/watch?v=-tdkW64u3YA

 

Tror det ligger MYE penger i dette for de som finner den riktige formelen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Second Life med VR-briller? Mye styr for bare å videreformidle tale. Høres like dødfødt ut som billedtelefon.

Ikke bare videreformidle tale men her er det snakk om å bringe hele personen til deg slik at de omtrent fysisk er i det samme rommet som deg. Blir nesten mer som teleportering å regne.

Teleportering? Det er snakk om en simpel avatar. Hvorfor skulle noen være interessert i å bruke masse ekstra utstyr for å få se en dukke med grafikkkvalitet fra 90(80?)-tallet når de snakker med noen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Second Life med VR-briller? Mye styr for bare å videreformidle tale. Høres like dødfødt ut som billedtelefon.

Ikke bare videreformidle tale men her er det snakk om å bringe hele personen til deg slik at de omtrent fysisk er i det samme rommet som deg. Blir nesten mer som teleportering å regne.

Teleportering? Det er snakk om en simpel avatar. Hvorfor skulle noen være interessert i å bruke masse ekstra utstyr for å få se en dukke med grafikkkvalitet fra 90(80?)-tallet når de snakker med noen?

 

Teleportering fordi det er nettopp det som skjer. Du ser gjennom linsene og opplever at du er blitt transportert til en annen virkelighet. Man styrer ikke en Avatar slik som i tradisjonelle spill på en skjerm. Du ER avataren med hele din kropp og bevegelser. 

 

Dette er en teknologi som på en helt ny måte bringer mennesker sammen. Facebook, Google, Microsoft, Apple med flere bruker store summer på å utvikle teknologien og få oss forbrukere til å betale for produktene de utvikler. Entusiaster som meg og tusener med meg er villige til å bruke penger på dette. Teknologien fungerer også veldig godt, selv på dette tidlige stadiet. Du snakker som en som ikke har prøvd skikkelig VR og hatt samtaler og opplevelser med andre mennesker i VR. Ta deg en tur inn i Rec Room og gjør et quest med andre spillere og jeg tror du vil se appellen  :)

 

Om noen år frem i tid kaster du og andre pengene deres etter VR og AR briller slik vi i dag gjør det med smarttelefoner, nettbrett, smartklokker osv. Det er uunngåelig. 

 

Les denne artikkelen så ser du hvor det bærer ;)

http://ben-evans.com/benedictevans/2017/4/10/the-first-decade-of-augmented-reality

Lenke til kommentar

Sarkasme-advarsel.

Playstation Home ble jo en umiddelbar suksess så jeg kan ikke forestille meg at dette skulle floppe.

Selve modellen er jo suksess allerede blant de som har VR. Rec Room som jeg har nevnt over er kanskje det beste eksemplet. Viser seg at folk liker å henge med hverandre i VR og spille sammen. 

 

Noe som er litt sprøtt er at det er enormt med unger som bruker disse programmene, til både glede og stor irritasjon for andre. Virker som om noen foreldre bruker VR som en barnepasser, som kanskje er en veldig dårlig ting eller bra  :shrug: Populært er det i hvert fall. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...