Gå til innhold

Nå kommer Dirt 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er hovedforskjellen på Dirt Rally og denne serien (1-4)?

 

Dirt Rally forsøker å være virkelighetsnært og har på mange måter mye mer til felles med Colin McRae serien som Dirt har sitt utgangspunkt i. Jeg vil også tro at Dirt Rally er mer et spill Colin McRae hadde vært fornøyd å ha navnet sitt på enn de resterende (første Dirt spillet het Colin McRae: Dirt, og spillene føre het Colin McRae Rally)

 

De vanlige Dirt spillene er arkade spill. De har mindre å gjøre med virkelighetsnære kjøreopplevelser, og mer om fart, moro, enkelt og kan kjøres av alle. De nyere i serien baserer seg også veldig mye rundt Ken Block og triksekjøring.

 

Dirt Rally er jo også kjærlighetsbarnet til utviklerene i Codemaster. Dette er et spill de laget, og bygde på, da de hadde mulighet. Her har dem (etter deres egne ord) prøvd å lage et spill de selv ville spilt.

 

Med andre ord, og kortere forklart: Dirt er en stor gimmick, Dirt Rally er "ekte rally"

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hvordan føles dette opp mot Dirt Rally? Har sett noen videoer og synes det ser litt utvannet ut, ser flere klage på en for arkadisert sim-modus.

 

Jeg synes veiene ser utrolig brede ut, og bilene virker understyrte. Jeg har kun sett videoer ennå, noen av dere som likte Dirt Rally som kan anbefale?

Bilene sitter mye løsere med rompa i Dirt 4 enn i Dirt Rally, noe som gir en del høyere puls til tider :p

 

Men jeg liker det. Synes bilene hadde litt for mye grep til tider i dirt rally.

 

Landrush er virkelig tricky, her må man være meget fin på gassen for å ikke spinne rundt i sim modus (med alle hjelpemidler av)

Det gir en mye morsommere måte å spille på og jeg digger det.

Lenke til kommentar

Basert på video og kommentarer ser det for meg ut som de har gått i "fella" igjen, og har glemt hva som gjorde at rallyelskere priset Dirt Rally. Veiene ser bredere ut, lyden høres tammere ut, bilene ser ut til å oppføre seg svært linært. Legger ved to videoer, hvor Dirt 4 er kjørt med sim settings.

 

 

Dirt 4

 

Dirt Rally

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...