Gå til innhold

Battlefield-designer lagar Viking-spel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fett!

Ser ut som det blir fokus på spenstig spillmekanikk, og en hakket mer autentisk "viking-opplevelse" enn det vi har sett fra før. Endelig noen som prøver å gå ett steg ekstra, med islandsk voice-acting og hele pakka.

 

Ser ut som det vil inneholde en god blanding spillmekanikk fra klassikere som Dark Messiah og Thief-spillene.

Og vinklingen med å faktisk spille et monster for en gangs skyld, syns jeg er veldig interessant.

Gleder meg til å høre mer fra dette prosjektet!

Lenke til kommentar

syntes dette virka kult! Bare spent på hvordan de vil gjøre det med monsterets bruk av egenskaper (''våpen''). Kan fort bli ensformig om det feks kun er to angrep, bit og slå... Normalt har man jo flere type våpen og leke seg med der de gjør forskjellige ting. Men liker nye tanker og type spill. Dette skal følges med på! :)

Lenke til kommentar

 

 

Forstår jo hvorfor vikingene vil kvitte seg med utysket...

 

Hvordan vet du at du er et utyske?

Har bare sett hendene.

 

Den dreper jo de stakkars, stakkars vikingene i hopetall. Dermed forståelsen for vikingenes standpunkt. ;)

Vikingene starta det hele med å drepe kona og barnet dens. Den kom hjem fra jobben på sykehuset der den jobber 12 timer i døgnet for å redde livet til viking barn og finner kona voldtatt til døde og barna spikra til veggen og tarmene kutta ut. Så klart vil den da drepe vikinger i hevn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei, det er ikke spesielt merkverdig. Det begynner å bli svært lite rent teknisk som skiller de forskjellige spillmotorene...

 

Sier du det? Driver de sammarbeid eller kopierer den ene den andre?

 

Ingen av delene. Finnes masse offentlig tilgjengelige papers på smarte løsninger for å ta features fra CGI verden inn i real time rendering, og der det er mulig å få til så gjør alle det. Er selvfølgelig forskjeller i teknisk implementering under panseret, som kan gi noe forskjeller i ytelse eller fidelity, men ikke nok til å utgjøre store forskjeller.

 

Enginevalg i dag handler mest om toolset egentlig. Hvor pent et spill er handler om budsjett og art direction.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...