Gå til innhold

– Pianolakk-versjonen av iPhone 7 får lett små riper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis folk kjøper deksel til denne gir jeg opp. Det er jo poengløst å kjøpe en telefonmodell fordi den ser ekstra fin ut, og så gjemme den. Skal en gå utifra dekselbruk må iPhones være det mest skjøre og stygge på markedet, siden alle gjemmer dem i deksler.

hva er det dugir opp?

Hva om de kjøper slike clearcases i silikon eller hardplast?

Lenke til kommentar

 

Hvis folk kjøper deksel til denne gir jeg opp. Det er jo poengløst å kjøpe en telefonmodell fordi den ser ekstra fin ut, og så gjemme den. Skal en gå utifra dekselbruk må iPhones være det mest skjøre og stygge på markedet, siden alle gjemmer dem i deksler.

hva er det dugir opp?

Hva om de kjøper slike clearcases i silikon eller hardplast?

 

Jeg gir ikke opp noe spesielt, det er bare en uttrykksmåte. Hvis folk vil bruke deksler så skal de selvfølgelig få gjøre det. Personlig derimot så finner jeg det merkelig å kjøpe noe pga bra design, og så gjemme det vekk. Eller kjøpe iPhone fordi den er så tynn og så doble tykkelsen. Men det er ikke akkurat som om jeg får vondt når jeg ser folk med deksel, eller har tenkt å gjøre noe, eller sier til noen at de bør kaste dekselet,og jeg kommer heller ikke til å gi opp noe. Så mye bryr jeg meg ikke.

 

Clear cases er jo greit. Har hørt om folk som bruker skjermbeskyttere i glass også, som ikke ripes så lett. Hvis du bruker i plast har du jo alltid riper uansett. Skjermbeskyttere er ikke like vanlige nå lengre, da glassene er bedre. Ser derimot veldig få med clear cases...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei har aldri brukt clearcases, men tenkte å prøve nå på en iphone 7 pluss black. Har brukt skjermbeskytter av glass å det vil jeg fortsette med. Beskytter jo veldig godt uten å forverre brukeropplevelsen. Tipper veldig mange kjøper iphone fordi de er fornøyd med os'et, appsene osv, om den er 6,7mm tykk eller 12 mm trur jeg mange ikke bruker seg så mye om, derfor hiver de gjerne på et tykk deksel.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si at designet til LG sine telefoner er det beste, men jeg skulle ønske flere lagde telefoner som var gode å holde i, og med god friksjon. Samsung, Sony, Apple osv lager mobiler som er ganske glatte. Spesielt glassmodellene fra Samsung og Sony. Selv om de er tykkere enn iPhone.

 

Men slike telefoner regnes vel ikke for å være like fine, så blir nok ikke noe slikt på en stund. Heldigvis har hvertfall LG fortsatt slike telefoner da. Jeg klarer fint å bruke Note 4 med en hånd (ved å skifte grep, for meg er det hvertfall veldig naturlig og uproblematisk) til tross for størrelsen. Note 5 er vel mindre tror jeg, men jeg kunne aldri gjort det samme med den, da den er for glatt. Et par fingre på baksiden av note 4, og du mister den aldri, fordi friksjonen i jukselæret er veldig høy (Mye pga mønsteret). Men design overgår funksjonalitet og bruk i mange sammenhenger dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg mente at det skulle være lær og metall, slik som LG sine telefoner. Klar over at alle ikke liker plast :). Så da blir det jo noe lignende det du har nå med iPhone i skinndeksel. Akkurat nøyaktig hvordan det er har ikke så mye å si. Bare at de gjør noe lignende det. Hvis en bygger inn dekselet i telefonen, og det blir det nye designet er det jo selvfølgelig mye bedre enn deksel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein telefon som er så fin at den ikkje kan brukast, og så liten og glatt at det er vanskeleg å halde. Med mange av dagens telefonar er etui eit must for min del, og då betyr ikkje finishen ein døyt. Skulle gjerne sett versjonar av telefonane med gummi, lær eller noko sånt på baksida. Etui er greit uansett for beskyttelse av skjermen, men det hadde vore enklare å bruke den utan.

Lenke til kommentar

Hvis folk kjøper deksel til denne gir jeg opp. Det er jo poengløst å kjøpe en telefonmodell fordi den ser ekstra fin ut, og så gjemme den. Skal en gå utifra dekselbruk må iPhones være det mest skjøre og stygge på markedet, siden alle gjemmer dem i deksler.

 

Mange tenker slik som deg, men for meg (og sikkert for noen andre også), så er det fint å tenke seg at man har en iphone i en så ganske spesiell design selv om det ikke vises for andre. :)

Lenke til kommentar

En annen fin ting med deksel, i hvert fall de i silikon, er at de også til en viss grad beskytter mot støt, og man dermed lettere unngår knust glass. Selv er ikke jeg en som mister ting så lett, men uhell kan skje den beste, og det har vært til hjelp de få gangene jeg har vært uheldig. iPhone 7 i jet black er i hvert fall bestilt. Syntes det passet, da jeg også har høyttalere i sort pianolakk :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...