Gå til innhold

– Pianolakk-versjonen av iPhone 7 får lett små riper


Anbefalte innlegg

 

Hvis folk kjøper deksel til denne gir jeg opp. Det er jo poengløst å kjøpe en telefonmodell fordi den ser ekstra fin ut, og så gjemme den. Skal en gå utifra dekselbruk må iPhones være det mest skjøre og stygge på markedet, siden alle gjemmer dem i deksler.

 

Mange tenker slik som deg, men for meg (og sikkert for noen andre også), så er det fint å tenke seg at man har en iphone i en så ganske spesiell design selv om det ikke vises for andre. :)

Vises for andre?

Du bruker argumentet om at man ikke skal bry seg om å være forfengelig utad? Det antyder at du tar av det hemmende dekselet som skjuler den flotte finishen når du kommer hjem. Så du kan sette pris på designet og utførelsen.

Mulig jeg tar feil?

 

Når jeg kler meg fint, både for min egen del, og for å være tiltalende så gjør jeg jo dette i alle synlige lag med tøy. Tar ikke på meg findressen for å så dra en svart plastikkponsjo over. Da er vel det hele forgjeves?

 

@iphone 5s, uten deksel, med riper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis folk kjøper deksel til denne gir jeg opp. Det er jo poengløst å kjøpe en telefonmodell fordi den ser ekstra fin ut, og så gjemme den. Skal en gå utifra dekselbruk må iPhones være det mest skjøre og stygge på markedet, siden alle gjemmer dem i deksler.

 

Mange tenker slik som deg, men for meg (og sikkert for noen andre også), så er det fint å tenke seg at man har en iphone i en så ganske spesiell design selv om det ikke vises for andre. :)

Vises for andre?

Du bruker argumentet om at man ikke skal bry seg om å være forfengelig utad? Det antyder at du tar av det hemmende dekselet som skjuler den flotte finishen når du kommer hjem. Så du kan sette pris på designet og utførelsen.

Mulig jeg tar feil?

 

Når jeg kler meg fint, både for min egen del, og for å være tiltalende så gjør jeg jo dette i alle synlige lag med tøy. Tar ikke på meg findressen for å så dra en svart plastikkponsjo over. Da er vel det hele forgjeves?

 

@iphone 5s, uten deksel, med riper.

Vi har forskjellige meninger og preferanser.

 

Selvfølgelig kler vi oss for å se fin ut, men nå er du ikke akkurat en telefon som kan selges videre. :)

Lenke til kommentar

Folk kjøper deksler fordi dem vil beskytte telefonen mot støt/fall,
i tillegg til at dem får sin egen personlige stil. Seriøst, tror noen folk at

Apple og alle andre smarttelefonprodusenter kan lage en "one design

fits everyone" mobil? Det har ikke skjedd, og det vil ikke skje. Heldigvis.

Hadde vært utrolig deprimerende å se at alle brukte stock-design-telefoner
rett fra fabrikken, akkurat som A4-ark. Mennesker liker stil og funksjon,
alle har sin favorittfarge, former og fasong. Ikke alle vil følge "A4-standarden" :)

Til og med Nokia drev med dette tidligere. Personalisering, stil og brukerinvolvering.

Et annet eksempel: Bruker folk samme bakgrunnsbilde? Så hvorfor/hvorfor ikke? :)

Endret av Dunkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig mange som ikke er originale og går for noe eget. Når det kommer til slike ting er det ofte ikke bestemte ting som er mote og du har for å skille deg ut. Heller ting du må ha, for å ikke skille deg ut.

 

Veldig få plukker ut klær som er deres stil, og som de beholder og tilpasser nåværende mote. Folk har åpenbart ikke på seg de samme klærne, men folk har i stor grad lik stil med klær. Akkurat som typen deksel stort sett er samme stil. Akkurat som bakgrunnsbilder er samme stil. Jeg sier ikke det er noe galt i det, jeg sier bare at det er slik det er.

 

Galaxy S6/7 Edge er jo og en spesiell/unik telefon. En kan trygt slå fast at den kjøpes kun pga av det da den er mindre praktisk og dyrere enn den vanlige varianten. Og for å si det slik, når jeg ser folk med nye Galaxyer så glemmer jeg at det finnes en versjon uten den kanten. Så det er åpenbart ikke unikt en plass lengre. Likevel kjøper folk det.

 

Det er ikke personlig stil, for de aller fleste. Med mindre det å ha en annen farge enn andre gjør det til personlig stil da. Ta eksempelvis slike lommebøker og mobilholdere. De er jo faktisk alle samme stil, med forskjellige farger. Det blir som når folk har klister på Macene sine. Kan du virkelig kalle det en personlig stil om de har andre typer klister enn andre? Hadde du f.eks hatt et interessant design fra debrand eller lignende hadde det vært noe annet derimot.

 

Til iPhone 4/5 var jo de fleste enten den rammen rundt i forskjellige farger, eller samme formen deksel som hadde tusenvis av forskjellige varianter med forskjellige bilder på baksiden. Til 6/6S er silikondeksler som bare beskytter telefonen blitt ganske vanlige.

 

Det er og ellers mange som beholder standard bakgrunnsbilder (eksempel mange som har bilder fra Yosemite som bakgrunnsbilde på Macen, pga oppdateringen som heter Yosemite). Ringetoner er og veldig vanlig å beholde som standard.

 

Og hvis du ikke vil ha det samme som alle andre, så kommer du 100 ganger lengre med å ikke kjøpe en Galaxy eller iPhone, enn å kjøpe et deksel som utrolig mange andre har, bare i en annen farge. Eksempelvis vil LG G5 være ganske annerledes enn veldig mange telefoner på markedet. Og uansett hva du gjør så er ekstremt mange mobiler veldig like. Da alle skal lages omtrent slik for å være bra designet. Kravet om unibody aluminiumkonstruksjon fra forbrukerne har vært ganske sterkt. Så da er vi her i dag, og om du bare ser 20 telefoner, så vil det ikke ære så lett å si hvem som er hvem på litt avstand.

Lenke til kommentar

Det er egentlig veldig mange som ikke er originale og går for noe eget. Når det kommer til slike ting er det ofte ikke bestemte ting som er mote og du har for å skille deg ut. Heller ting du må ha, for å ikke skille deg ut.

 

Veldig få plukker ut klær som er deres stil, og som de beholder og tilpasser nåværende mote. Folk har åpenbart ikke på seg de samme klærne, men folk har i stor grad lik stil med klær. Akkurat som typen deksel stort sett er samme stil. Akkurat som bakgrunnsbilder er samme stil. Jeg sier ikke det er noe galt i det, jeg sier bare at det er slik det er.

 

Galaxy S6/7 Edge er jo og en spesiell/unik telefon. En kan trygt slå fast at den kjøpes kun pga av det da den er mindre praktisk og dyrere enn den vanlige varianten. Og for å si det slik, når jeg ser folk med nye Galaxyer så glemmer jeg at det finnes en versjon uten den kanten. Så det er åpenbart ikke unikt en plass lengre. Likevel kjøper folk det.

 

Det er ikke personlig stil, for de aller fleste. Med mindre det å ha en annen farge enn andre gjør det til personlig stil da. Ta eksempelvis slike lommebøker og mobilholdere. De er jo faktisk alle samme stil, med forskjellige farger. Det blir som når folk har klister på Macene sine. Kan du virkelig kalle det en personlig stil om de har andre typer klister enn andre? Hadde du f.eks hatt et interessant design fra debrand eller lignende hadde det vært noe annet derimot.

 

Til iPhone 4/5 var jo de fleste enten den rammen rundt i forskjellige farger, eller samme formen deksel som hadde tusenvis av forskjellige varianter med forskjellige bilder på baksiden. Til 6/6S er silikondeksler som bare beskytter telefonen blitt ganske vanlige.

 

Det er og ellers mange som beholder standard bakgrunnsbilder (eksempel mange som har bilder fra Yosemite som bakgrunnsbilde på Macen, pga oppdateringen som heter Yosemite). Ringetoner er og veldig vanlig å beholde som standard.

 

Og hvis du ikke vil ha det samme som alle andre, så kommer du 100 ganger lengre med å ikke kjøpe en Galaxy eller iPhone, enn å kjøpe et deksel som utrolig mange andre har, bare i en annen farge. Eksempelvis vil LG G5 være ganske annerledes enn veldig mange telefoner på markedet. Og uansett hva du gjør så er ekstremt mange mobiler veldig like. Da alle skal lages omtrent slik for å være bra designet. Kravet om unibody aluminiumkonstruksjon fra forbrukerne har vært ganske sterkt. Så da er vi her i dag, og om du bare ser 20 telefoner, så vil det ikke ære så lett å si hvem som er hvem på litt avstand.

Sant nok det, men det er jo kombinasjonen av alt som gjør den enkelte unik, ikke bare en ting.

To personer kan ha samme wallpaper/bakgrunn, men ha på seg helt forskjellige klær og solbriller

fra ulike produsenter. Den ene er kvinne og har på seg high heels, den andre er mann og har på seg joggesko.

Tilbake til dekslene, det finnes også sider som caseapp.com hvor man kan lage sitt helt unike deksel

(for eksempel å bruke et bildet av hunden, et sted man har vært, venner og kjæreste, eget kunstverk etc.)

 

Ingen ser helt like ut, og fint er det.

Endret av Dunkin
Lenke til kommentar

Plast er grusomt, og jeg unngår det så godt jeg kan. De eneste materialene jeg gidder å kjøpe dyre ting i er metall, skinn, tre, glass, og stein. Heldigvis både ser og føles de bra ut.

 

At plast kanskje tåler mer er helt uinteressant. Det finnes imidlertid grader av plast også. Nokia fikk det til bra med telefoner som iallfall omfavnet materialet de var laget av og gjorde det beste utav det. Samsung sin patetiske fake skinn-finish med støpte sting er i den andre enden og helt totalt diskvalifiserende. Det samme er fake metall som egentlig er plast.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Har selv lyst på telefonen i Jet Black, men kan virke som den blir ekstremt vanskelig å oppdrive i starten.. Er ikke allverdens med poeng å ha Jet Black om den skal gjemmes bort i et deksel, men man kan jo faktisk ta av dekslet ved pene anledninger. Som alle anledninger hvor jeg tar frem dress og skjorte så tar jeg også av dekslet, selv om jeg har Apple sitt skinndeksel som ikke ser så alt for ille ut.

 

Alternativt, noe som jeg planlegger om jeg faktisk klarer å få kloa i en Jet Black så kan man jo sette på beskyttende film på baksiden. Hadde dette på min iPhone 6S Plus (bare på baksiden, hater å ha noe over skjermen) og det fungerte jo gull det og da gjemmer du ikke designet/utseende på telefonen heller.

Lenke til kommentar

Apple klarer aldri å få produsert nok iforhold til etterspørsel i starten. Denne gangen så har de så lite tro på at de klarer å fylle etterspørselen at de ikke engang gidder å rapportere hvor mange som selges første helga. Noe de vanligvis gjør, så det betyr vel at det fort kan bli veldig tynt med telefoner.

 

Og det sies jo at det samtidig har vært utfordringer med produksjon av Jet Black da den er mer krevende å produsere. Ingen direkte problemer, men heller det at de får ut færre fra fabrikken av disse enn de andre så derfor vil det være ekstra manko på akkurat disse.

 

Det tok i underkant av 20 sekunder før Jet Black var utsolgt på Apple.com, og ut ifra det jeg kunne se så var den aldri på lager og klar til levering 16.09 overhode ifra Apple.no

Lenke til kommentar

Merkelig at de "har ekstra lite tiltro" denne helgen, første salgshelg for ny iPhone etter at slagstallene for iPhone falt. Interessant at det skjedde akkurat nå, men siden du kjenner Apple så godt, så er det nok sant at de "hadde ekstra lite tiltro" på at de klarer å ha nok enheter klare nå akkurat denne helgen.

 

Så tynt med telefoner er det at Apple.no oppgir leveringstid på 6-8 arbeidsdager. For forhåndsbestilling. Vitner ikke akkurat om tynt med telefoner, men kanskje vi har forskjellig perspektiv på det. 6-8 dager betyr helt åpenbart at de er på et lager i nærheten. Med mindre de flyr alle iPhones inn da.

 

Men uansett så tipper du altså det er fordi de ikke klarer å produsere nok, altså de har undervurdert hvor mange som bestiller denne. For hvis det 6-8 på en modell, og en måned på en annen, så betyr det at de har enten beregnet forholdet feil, eller gjort det med vilje. Hvis det bare var generell mangel på iPhoner så ville alle tatt 1 måned.

 

 

Ellers er det og alltid slik at selskap publiserer tall som er positive, og publiserer ikke tall som ikke er positive. Det at Apple ikke vil rapportere salgstallene betyr jo nesten garantert at de er lavere enn i fjor. At det skal komme av at de lagde mindre telefoner på forhånd i år enn i fjor finner jeg svært tvilsomt. I så fall så har de estimert lavere salg allerede. I fjor så var jo SoCen noe som kan ha senket produksjonen, pga ny teknologi. Det er ikke tilfellet i år. Det er ingenting som tilsier at de ikke fikk like mange ut pga en kritisk komponent, da den er ganske lik 6S sånn sett. Apple kan ikke sette rekorder for alltid, og nå er det åpenbart slutt. Vel har jo vært nedadgående siden nyttår? Hvis du har en god forklaring på hvorfor du mener de har laget færre iPhones i år så er jeg villig til å høre på det.

 

EDIT: Fleste land har tidligst 6-8 dager, noen har bekreftet den 16. hvis du bestiller nå. Mange i UK f.eks. Kina, Tyskland, UK, Norge, USA har veldig like leveringstider for modellene. Det å få mobilen i hånden 1 uke etter launch ville jeg sagt var ganske raskt.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Det sies jo at produksjonen kom sent i gang. Så om det stemmer så hadde de jo to valg, lansere som planlagt eller lansere senere. Uansett vil aksjekursen ha fått en solid smell. De valgte å lansere som planlagt, men samtidig ikke gi ut tidlige tall da de uansett ville skuffe.

 

http://www.macrumors.com/2016/08/26/iphone-7-facing-supply-shortage/

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Nettsiden er jo bare rykter, og noe av det som står er litt merkelig.

 

Først nevner de dårlige yields hos supplier. For hva da? SoC? Ingen grunn til det, da yieldsene allerde er gode der. Skjermen? LG har solgt skjermer til dem i så mange år. Det kan fortsette ganske lenge. Lengre nede derimot står det problemer med høytalere og kameramoduler. Når begynte folk å snakke om yields på kameramoduler og høytalere?  Yields er bruk om helt andre produkter, så hva er det egentlig de sikter til der?

 

Det med vanntetthet derimot er jo en mulig grunn. Om telefonen ikke er vanntett må Apple erstatte den, så det er lite vits i å selge den da.

 

Etter det så står det jo akkurat det jeg skrev. Apple har bestilt inn mindre komponenter, og produserer færre iPhoner, og salget vil være lavere enn før, og i forhold til i fjor vil det være nedgang. Så jeg sier ikke at de har nok mobiler til å slå rekordene, det jeg sa var det som står her. De har bestilt mindre, fordi de vet de ikke kommer til å selge så mye. Det var det jeg sa. 

 

Hvor mange flere markeder finnes det, som ikke er med på lanseringsdag? Når du har Kina, EU, USA så er det de 3 store. Pluss mange andre land. Japan er stort marked i seg selv f.eks. Vet du hvilke land som ikke er med på lanseringsfesten?

 

 

Blir vanskeligere for aksjekursen å få seg et smell, når ingen vet hvordan det egentlig gikk, og det bare er rykter, men så er jo aksjekurs veldig avhengig av rykter da. Den vil nok gå ned en liten periode, men "lanseringssjokket" går nok over raskt. Selv om de ikke setter noen rekord, selger de fortsatt utrolig bra og tjener masse penger. Det er langt ifra en kundeflukt, mer en metning. De har nok sikkert den beste åpningshelgen for en modell i år blant alle modeller på markedet også. Det er jo åpenbart at de ikke kan fortsette å selge mer hvert eneste år.

 

Og hva som er den egentlige grunnen får vi aldri vite. Jeg synes bare det er lite realistisk at Apple akkurat i år skulle slite så mye med produksjon, når de har klart det fint alle andre år. Forventning om lavere salg er mer sannsynlig, siden de faktisk har opplevd lavere salg frem til nå allerede.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sant som du sier, det er endel iPhone 7 128 og 256GB modeller med utsending 6-8 dager, som vel strengtatt betyr lanseringsdagen. 32GB derimot ser ut til å være sluttsolgt og har 2-3 uker over hele fjøla. Med unntaket av nevnte Jet Black da, der er det 3-4 uker på samtlige iPhone 7, og på iPhone 7 Plus er det enda verre; November (!).

 

iPhone 7 Plus er "utsolgt" over hele linja, samtlige har 2-3 uker levering, med unntaket av Jet Black som har levering i November.

 

 

Understreker vel bare det faktum at jeg kan se langt etter noen iPhone 7 Plus 128GB Jet Black på fredag  :no:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...