Gå til innhold

ANMELDELSE: Master of Orion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. Da veit jeg å styre unna dette og heller fortsette med Stellaris. Stellaris har sine mangler, men Paradox er heldigvis veldig flinke til å lytte til brukerne og oppdatere spillene sine. Faktisk gjør de det så mye at spillene deres burde anmeldes flere ganger. En gang ved release og minst en gang senere etter et år eller noe.

Lenke til kommentar

Takk. Da veit jeg å styre unna dette og heller fortsette med Stellaris. Stellaris har sine mangler, men Paradox er heldigvis veldig flinke til å lytte til brukerne og oppdatere spillene sine. Faktisk gjør de det så mye at spillene deres burde anmeldes flere ganger. En gang ved release og minst en gang senere etter et år eller noe.

Helt enig. Det kommer mye spennende til Stellaris nå i oktober. Og det helt gratis!

Men hvilke planer wargaming har for master of orion. Nei det er det ingen som vet...

Synes wargaming er utrolig dårlige på å kommunisere planene sine.

Spillet trenger dybde. For uten det så kommer det til å mislykkes.

Lenke til kommentar

Det triste er at det urealiserte potensialet. Master of Orion (2016) er i bunn og grunn et dårligere spill enn Master of Orion II (1996) - i alt annet enn grafikk. Ikke bare har de fjernet morsomme elementer (taktisk kamp og ledere og Antares-invajonselementene), de har også balansert og forenklet elementer som strengt tatt fungerte var morsommere før (de har overbalansert raseforskjellene og forskning og de har fjernet drivstoff-begrensningene og innført star lanes).

 

Så hva sitter vi igjen med? En fordummet reskin av et spill som allerede var litt gammeldags. De elementene som var dårlige før har stort sett blitt beholdt dårlige (diplomati) eller endret men ikke til det bedre (spionasje).

 

Om du ønsker 4X med støttehjul er Master of Orion (2016) en god introduksjon til sjangeren, men det er det peneste jeg kan si.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvet gal civ3 men det var for kjedelig , Stellaris var moro for 4 timer mens endless space brukergrensesnitt gjør meg til å føle slik det er en jobb og ikke et spill. moo 2016 er noe jeg har letet etter, jeg liker kamp systemet og jakter pirater , ødelegge deres baser og plyndre dem, i mellomtiden kolonisere jeg planeter og bygge skip og vil snart ta over hele universet . moo2016 er fantastisk spill som passer meg, og grafikken ser mye bedre enn andre X4 spill som jeg har prøvet. lyden og stemmeskuespillet er helt på topp. Terningkast 5

Lenke til kommentar

Helt enig. Det kommer mye spennende til Stellaris nå i oktober. Og det helt gratis!

Men hvilke planer wargaming har for master of orion. Nei det er det ingen som vet...

Synes wargaming er utrolig dårlige på å kommunisere planene sine.

Spillet trenger dybde. For uten det så kommer det til å mislykkes.

 

Nå mangler Stellaris også dybde, spillet er så raskt en har spilt gjennom spillet en gang så har det ikke noe replay value.

 

Eksempler:

Raser: Har ingen betydning utover de forskjellige stats/perks

Stats/Perk: Har ingen betydning for gameplay utover for eksempel strong gir 5% minerals og 20% army damage

Ethos: har ingen betydning utenom Policies/happiness

Policies: Har ingen betydning utenom happiness og enkelte handlinger

Økonomi: Helt basic to variabler, til og med AoE2 har dypere økonomi.

Diplomati: Helt greit, men sammenlignet med Distant Stars så er den elendig, sammenlignet med EU4 er det en spøk.

Federations: Helt ubrukelig og elendig designet. Roterende presidentskap? idiotisk.

AI: Ingen betydelig personlighet, fungerte i EU4 men i stellaris er alle motstandere helt bland. Du vet når de angriper/hvis angriper og de fredfulle er ubetydelige.

Ikke levende Univers: Utrydd en rase? nobody gives a shit. conquer half the Galaxy? nobody gives a shit.

Ingen planet destroyers som i Distant Stars som fører til krig og trussel mellom imperier osv.

Krigføring: Kjedelig laggy win-max shit.

 

Ja jeg elsker Paradox jeg også, men Stellaris som jeg selv var hypet på etter å sett alle Streams og jeg trudde skulle ha dybde er største skuffelsen på lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stellaris er laget av Paradox.

Paradox støtter sine spill i åresvis.

Alt kommer til å bli mye bedre over tid. :)

 

Kan ikke si eg har samme forhåpningene om MoO4

 

Det er sannt det, EU4 har rundt 8 DLC og flere store gratis patcher og vi får en ny en nå i oktober som vil totalt forandre Tech penalty systemet.

 

Men det har tatt over 3 år.

 

3 år

 

Har over 100 timer på Stellaris, spilt det med over 40 mods og flere MP games. Men jeg måtte bare innse og akseptere at spillet er helt elendig 4x spill (som kort oppsummert ovenfor). Paradox leverte ikke.

 

Jeg håper at du har rett at Stellaris blir et bra spill, men akkurat nå er det bare en template eller grunnlag for et potensielt bra og dypt 4x spill. For å trekke threaden tilbake til OP så bare sammenlign "Character/Hero/admiral",  Space bases, Space combat, ship design systemet til MOO2 og Stellaris. MOO2 er mye dypere og bedre designet. Sammenlign Stellaris med Distant Stars så er Stellaris rett ut et indie spill sammenlignet.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

jeg har spilt moo2016 i over 2 uker nå og jeg synes synd på morra til de som stoler blind på anmeldere, fordi moo2016 er fet spill folkens. ingen spill i verden er helt perfekt, og tilfredstiller alle spillere 100% men moo2016 gjør mye riktig, spillet er avhenginghetskapende enn andre x4 som jeg har spilt og fortjener høyere score enn 5/10. merk at anmelderen skrev "Jeg hadde relativt høye forhåpninger til Master of Orion" i sin konklusjon, man blir bare skuffet hvis man har høye forhåpninger til noe som helst.

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...