Gå til innhold

– Dagens regelverk for droner er altfor komplisert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye "amerikanske" tilstander her. Folk blir paranoide bare de ser en drone. Enig i at folk skal følge den gjeldende lovgivningen, og ikke fly over folkemasser og i byggefelt osv. Men må himle litt med øynene når jeg ser holdningene til folk. Oppfordre til hærverk på andres droner osv. hører ikke noen plass hjemme.

 

Men hadde vært fint om informasjon om lovlig bruk hadde fulgt med i produktesken. Er nok mye uvitenhet rundt gjeldende regler blandt kjøpere.

 

Flyr mye både kameradrone og racingdrone. Ikke så vanskelig å finne en passelig plass å fly uforstyrret. Må en biltur unna, men det kan jeg fint leve med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mye "amerikanske" tilstander her. Folk blir paranoide bare de ser en drone. Enig i at folk skal følge den gjeldende lovgivningen, og ikke fly over folkemasser og i byggefelt osv. Men må himle litt med øynene når jeg ser holdningene til folk. Oppfordre til hærverk på andres droner osv. hører ikke noen plass hjemme.

 

Men hadde vært fint om informasjon om lovlig bruk hadde fulgt med i produktesken. Er nok mye uvitenhet rundt gjeldende regler blandt kjøpere.

 

Flyr mye både kameradrone og racingdrone. Ikke så vanskelig å finne en passelig plass å fly uforstyrret. Må en biltur unna, men det kan jeg fint leve med.

 

Enig her, om du flyr over for å nå et mål er det greit, om en idiot sirkler siden ei dame soler seg er det hagle tid, du skulle skyte ei skadd kråke som hoppet omkring og drona forstyrret deg.
Lenke til kommentar

For meg er det ikke greit at en eller annen noldus flyr over min eiendom med en drone.

 

Faller den ned og treffer noen av oss kan det bli fatalt. Og de som flyr har kanskje null opplæring og null sperrer. 

 

Så takk og lov for reglene. Har et 70cm rc helikopter og har selv sett ka skade det gjør når ting går galt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...