Gå til innhold

Samsung har lansert en SSD på saftige 4 TB for forbrukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en lang tid før ssd kan ta over enda. Ssd til masselagring har ikke noen serlige fordeler foran hdd bortsett fra fysisk størrelse.

 

Man har vel 10 tb til halve prisen.

 

For "Masselagring" som du kaller det for er det kjempefordeler med SSD'er, blandt annet mtp strømforbruk, men også les/skriv hastighet. Plassbesparing og kjølebehov er også store drivere for SSD'er

Lenke til kommentar

Limbeck: SSD har jo en klar fordel mtp skrive/lesehastighet. 

 

Det er riktig. Til systembruk og visse arbeidsområder der hastigheten er viktig så er ssd et klart valg. Ble litt raskt skrevet av meg tidlig om morgenen. Gaming er også et område en stor ssd er fordelaktig

 

Dog.

 

Det meste masselagring er ting som video/lyd/bilde lagring og da forsvinner fordelene med ssd.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Altfor dyrt for den jevne forbrukeren. Og DEN prisen for SATA?

 

Hvem sa at den ssden er for den jevne forbrukeren da?

 

Dette er vel den billigste 4TB ssden som finnes?

 

Står jo i overskriften... Spørs hvordan man definerer den "jevne"

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

Altfor dyrt for den jevne forbrukeren. Og DEN prisen for SATA?

 

Hvem sa at den ssden er for den jevne forbrukeren da?

 

Dette er vel den billigste 4TB ssden som finnes?

 

Står jo i overskriften... Spørs hvordan man definerer den "jevne"

 

Ser ikkje ordet "jevne" :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Mer spent på hva prisen blir på 1TB 960 PRO og 960 EVO når de kommer.

 

Samsung sm961nvme 1TB OEM  koster 300£. Jeg har 2 stk av dem, og måtte da selvfølgelig betale moms og frakt i tillegg.

 

Da regner jeg med at Samsung 960pro 1TB koster ca det samme når den kommer til Norge. Kanskje litt mere om man ser på 950pro 512 VS sm951nvme 512.

 

Veldig sansynlig vil prisen være rundt 5000kr :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Mer spent på hva prisen blir på 1TB 960 PRO og 960 EVO når de kommer.

 

Samsung sm961nvme 1TB OEM  koster 300£. Jeg har 2 stk av dem, og måtte da selvfølgelig betale moms og frakt i tillegg.

 

Da regner jeg med at Samsung 960pro 1TB koster ca det samme når den kommer til Norge. Kanskje litt mere om man ser på 950pro 512 VS sm951nvme 512.

 

Veldig sansynlig vil prisen være rundt 5000kr :)

Det høres ikke så ille ut. Hvordan er det med varme og throttling på dem? Neppe noe som blir et problem i vanlig bruk uansett, men har sett flere har satt på kjøleribber på sine 950-disker.

Lenke til kommentar

 

 

Mer spent på hva prisen blir på 1TB 960 PRO og 960 EVO når de kommer.

 

Samsung sm961nvme 1TB OEM  koster 300£. Jeg har 2 stk av dem, og måtte da selvfølgelig betale moms og frakt i tillegg.

 

Da regner jeg med at Samsung 960pro 1TB koster ca det samme når den kommer til Norge. Kanskje litt mere om man ser på 950pro 512 VS sm951nvme 512.

 

Veldig sansynlig vil prisen være rundt 5000kr :)

Det høres ikke så ille ut. Hvordan er det med varme og throttling på dem? Neppe noe som blir et problem i vanlig bruk uansett, men har sett flere har satt på kjøleribber på sine 950-disker.

 

De virker kaldere enn sm951nvme som jeg har. Har ikkje vært i nærheten av throtteling selv under benchmarks. Har dog ikkje skrevet 1TB med random filer sammenhengene heller da :p

Ytelsen er dog helt grei:

èn SM961nvme 1TB

post-42975-0-96654000-1468422755_thumb.png

 

2x SM961nvme 1TB raid-0 

post-42975-0-99155900-1468422777_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...