Gå til innhold

SNIKTITT: Batman: Arkham VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble veldig skuffet å lese artikkelen etter å ha lest tittelen.

 

Jeg ønsker spesielt å vite om det er et spill der jeg kan bevege meg rundt, eller om jeg er tvunget til å stå på samme sted hele tiden.

Hvorvidt spillet inneholder noen form for slåssing eller actionsekvenser hadde også vært greit å få vite, da dette var en viktig del av de andre spillene i Rocksteadys Arkham-serie. Personlig er jeg veldig usikker på om VR-slåssing har noe for seg, men hvis noen kan få det til tror jeg Rocksteady er studioet til å gjøre det.

 

Det er på grensen til å kalle det et interaktivt bilde hvis en ikke kan springe rundt og sloss med VR briller og move kontroller. Hva er poenget da? Er det ikke bedre å bare sitte i en komfortabel stol og spille spill med VR headsettet men med tastatur og mus slik at en i alle fall kan få litt mer gameplay enn bare bevege hode og kaste ting med armene?

 

Tror VR kan bli fremtiden i gaming, men hvis det er interaktive bilder og berg og dalbane gameplay det skal gå på så er det bare en kortvarig expensive gimmick som vil nok forsvinne ganske så raskt pga all begrensingene.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm… De sier at VR skal gjøre innlevelsen bedre, men jeg fungerer nå en gang sånn at jeg lever meg bedre inn i ting hvis "veien" mellom tanke i hodet og reaksjon på skjerm er så kort som overhodet mulig. Ideelt sett skulle figuren i spillverdenen beveget seg kun ved at jeg tenkte. Der er vi ikke helt enda, så å bevege bittelitt på tommelen for å signalisere intensjonene mine via en joystick er en akseptabel oversettelseskostnad. Å skulle stå og veive med armene er for meg totalt uaktuelt.

 

Jeg skal ikke avskrive noe uten å ha prøvd det, og det er unektelig stilig å kunne se seg rundt i omgivelsene ved å bevege på hodet. Men så langt ser det for meg ut til at de tar ting litt for langt for min smak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...