Gå til innhold

skjedde månelanding 1969, hva tror du?


Anbefalte innlegg

jeg har hørt om falsk månedlanding i flere år, i begynnelsen brydde meg ikke mye om dette fordi jeg synes det er teit å tro på at dette er falsk. årene gikk, jeg hører samme igjen og igjen så jeg har begynt å grave og undersøke for å prøve å finne ut hva som foregår, og jo mer jeg graver jo mer spørsmåler får jeg, og ting henger ikke på grep.

 

la oss ta en titt på en liten liste som jeg har kopiert fra wikipedia angående når ble første rakket, mennesker osv som ble sendt ut i verdensrommet:

 

1942 - German V2 rocket becomes the first man-made object in space

1961 - Yuri Gagarin reached a height of 327 km above Earth and was the first man to orbit earth

1969 - US Apollo 11, first men on the Moon, first lunar surface extravehicular activity

 

som vi ser på listen over, så ble tyskerne de første som sendte v2 rakket ut i verdensrommet. russerne sendte første menneske i jordas omkrets. 8 år etter dette, sendte usa folk til måne, og fikk dem tilbake til jorden.

 

det jeg synes er merkelig og som ikke henger på grep er: hvordan kan usa sende mennesker til måne og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

jupiter c var det første amerikansk laget rakket som ble sent ut i rommet i 1958. 9 år etter sendte de mennekser til måne.

 

hva synes dere, var månelandingen i 1969 en bløff?  

Endret av Nemaless
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

I samme gate som: Hvordan kunne Musk produsere Tesla når han lå langt etter Volkswagen, Toyota og BMW når det kom til bil teknologi?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vet du hvordan søkemotoren google fungerer? Den fungerer sånn at den tilpasser søket etter det du har søkt på tidligere. Søker du for eksempel på "heksebrygg oppskrift" mange ganger får du opp stadig flere heksebrygg blant resultatene og linkes til sider som omtaler heksebrygg og er engasjert i denslags. Det betyr at man "skjermes" fra vitenskapelige sider som advarer mot selv-medisinering med udokumentert virkning. Det samme skjer om du søker mye på en obskur religion eller om myte. Du graves stadig lengre ned i argumentene til likesinnede mytespinnere og skjermes fra både en nøytral vinkling på temaet og fra en vitenskapelig oppdatert vinkling. Med nøytral mener jeg her ikke det samme som vitenskapelig, men vektet etter popularitet/oppslutning til sitt syn, som for eksempel innen religion.

 

Med andre ord, jo mer du bruker google til å søke på "fake moon landing" og lignende fraser desto mer overveldende skjevinformeres du av folk som mener månelandingen var falsk. De nøytrale og de vitenskapelige svarene undertrykkes i søkeresultatene og du males inn i en feiloppfatning.

 

Det er nettopp denne selvforsterkende effekten som gjør at søkemotoren til google har blitt omtalt som en av de mest ekstremist-skapene tjenestene på nett.

 

Prøv for eksempel duckduckgo.com og se hvor annerledes søkeresultatene blir der. Den søkemotoren tilpasser ikke resultatene til din personlige søkehistorikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vet du hvordan søkemotoren google fungerer? Den fungerer sånn at den tilpasser søket etter det du har søkt på tidligere. Søker du for eksempel på "heksebrygg oppskrift" mange ganger får du opp stadig flere heksebrygg blant resultatene og linkes til sider som omtaler heksebrygg og er engasjert i denslags. Det betyr at man "skjermes" fra vitenskapelige sider som advarer mot selv-medisinering med udokumentert virkning. Det samme skjer om du søker mye på en obskur religion eller om myte. Du graves stadig lengre ned i argumentene til likesinnede mytespinnere og skjermes fra både en nøytral vinkling på temaet og fra en vitenskapelig oppdatert vinkling. Med nøytral mener jeg her ikke det samme som vitenskapelig, men vektet etter popularitet/oppslutning til sitt syn, som for eksempel innen religion.

 

Med andre ord, jo mer du bruker google til å søke på "fake moon landing" og lignende fraser desto mer overveldende skjevinformeres du av folk som mener månelandingen var falsk. De nøytrale og de vitenskapelige svarene undertrykkes i søkeresultatene og du males inn i en feiloppfatning.

 

Det er nettopp denne selvforsterkende effekten som gjør at søkemotoren til google har blitt omtalt som en av de mest ekstremist-skapene tjenestene på nett.

 

Prøv for eksempel duckduckgo.com og se hvor annerledes søkeresultatene blir der. Den søkemotoren tilpasser ikke resultatene til din personlige søkehistorikk.

 

når jeg søker på svar søker jeg på feks: "have russians landed on the moon" så fant jeg ut at russerne har aldri landet et menneske på måne, men har forskøt flere ganger uten lykke. men de har planer å lande mennekse på måne innen 2030 ifølge : http://www.telegraph.co.uk/news/science/space/9141416/Russia-to-finally-send-man-to-the-Moon.html

 

den andre søket jeg gjorde var: "first rocket sent in space" for å finne info on første objekt som ble sent ut i rommet og fant denne wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Timeline_of_rocket_and_missile_technology

 

som du ser så søker jeg ikke på "fake moon landing# som du tror, men ellers takk for tipset

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

I samme gate som: Hvordan kunne Musk produsere Tesla når han lå langt etter Volkswagen, Toyota og BMW når det kom til bil teknologi?

 

 

dette er grunnen til at tesla har mange små feil som ga økonomiske problemer for selskapet ved a trekke feil produserte biler tilbake. små feil som sikkerhets belter som ikke fungere som de skal, batterier som blir tomme ute på veien osv osv, mye små feil som kunne ha unngått med riktig erfaring

Lenke til kommentar

Vet du hvordan søkemotoren google fungerer? Den fungerer sånn at den tilpasser søket etter det du har søkt på tidligere. Søker du for eksempel på "heksebrygg oppskrift" mange ganger får du opp stadig flere heksebrygg blant resultatene og linkes til sider som omtaler heksebrygg og er engasjert i denslags. Det betyr at man "skjermes" fra vitenskapelige sider som advarer mot selv-medisinering med udokumentert virkning. Det samme skjer om du søker mye på en obskur religion eller om myte. Du graves stadig lengre ned i argumentene til likesinnede mytespinnere og skjermes fra både en nøytral vinkling på temaet og fra en vitenskapelig oppdatert vinkling. Med nøytral mener jeg her ikke det samme som vitenskapelig, men vektet etter popularitet/oppslutning til sitt syn, som for eksempel innen religion.

 

Med andre ord, jo mer du bruker google til å søke på "fake moon landing" og lignende fraser desto mer overveldende skjevinformeres du av folk som mener månelandingen var falsk. De nøytrale og de vitenskapelige svarene undertrykkes i søkeresultatene og du males inn i en feiloppfatning.

 

Det er nettopp denne selvforsterkende effekten som gjør at søkemotoren til google har blitt omtalt som en av de mest ekstremist-skapene tjenestene på nett.

 

Prøv for eksempel duckduckgo.com og se hvor annerledes søkeresultatene blir der. Den søkemotoren tilpasser ikke resultatene til din personlige søkehistorikk.

 

Den gode gamle Youtube fella, etter ett par dristige søk plutselig sitter man der med hele feeden full av videoer som representerer en alternativ virkelighet og brått sitter man fast i en selvforsterkende negativ spiral som bare mater deg videre med bull.

 

Man må da kjøre igang en full renselsesprosess hvorav man i lengre tid kun må søke på jordnære ting som inneholder objektive fakta.... spørs om disse konspirasjonsteoretikerne ikke glemte å vaske youtube ren for løgn igjen etter å ha skittnet den til :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jdet jeg synes er merkelig og som ikke henger på grep er: hvordan kan usa sende mennesker til måne og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

jupiter c var det første amerikansk laget rakket som ble sent ut i rommet i 1958. 9 år etter sendte de mennekser til måne.

 

De ble VELDIG redde og kastet brått en ENORM mengde penger på problemet. NASA ble startet som en direkte konsekvens av russerne's fremskritt i raketter og romteknologi. Hvis vi ser på hvor utrolig raskt de lagde en atombombe når de startet Manhattan prosjektet så er det egentlig ganske lang tid med 9 år.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/NASA#Creation

 

Så tidsperspektivet er irrelevant, når en stormakt bruker mye penger og får så mange forskere på banen så går det raskt. F.eks. hvis de ville så kunne de 1000 dobble dagens Folding@Home regnekraft i løpet av få måneder og fremskyndet resultatene tilsvarende.

 

Edit; Om det var en "hoax" eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men akkurat det jeg svarte på er ikke det beste argumentetfor at det ble forfalsket. Men hvis de ville så kunne de jo spyttet inn en langt mindre sum penger og fått en meget bra forfalsket video :)

 

Edit2; Så videoen Gavekort slang ved og det var visst vanskeligere enn jeg trodde å forfalske en video av landingen på den tiden. Hvis myndighetene hadde laget et så stort videoprosjekt som hadde vært nødvendig så hadde det også vært vanskelig å skjule.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

I samme gate som: Hvordan kunne Musk produsere Tesla når han lå langt etter Volkswagen, Toyota og BMW når det kom til bil teknologi?

 

 

dette er grunnen til at tesla har mange små feil som ga økonomiske problemer for selskapet ved a trekke feil produserte biler tilbake. små feil som sikkerhets belter som ikke fungere som de skal, batterier som blir tomme ute på veien osv osv, mye små feil som kunne ha unngått med riktig erfaring

 

 

Feil som dette?

 

The planned low Earth orbital test of the Apollo Command/Service Module never made its target launch date of February 21, 1967, because a cabin fire during a launch rehearsal test on January 27 at Cape Kennedy Air Force Station Launch Complex 34 killed all three crew members—Command Pilot Virgil I. "Gus" Grissom, Senior Pilot Edward H. White II, and Pilot Roger B. Chaffee—and destroyed the Command Module (CM). The name Apollo 1, chosen by the crew, was officially retired by NASA in commemoration of them on April 24, 1967.

 

De klarte ikke å få ting til å fungere godt nok til å sende ut folk før Apollo 7. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

I samme gate som: Hvordan kunne Musk produsere Tesla når han lå langt etter Volkswagen, Toyota og BMW når det kom til bil teknologi?

 

 

dette er grunnen til at tesla har mange små feil som ga økonomiske problemer for selskapet ved a trekke feil produserte biler tilbake. små feil som sikkerhets belter som ikke fungere som de skal, batterier som blir tomme ute på veien osv osv, mye små feil som kunne ha unngått med riktig erfaring

 

 

Feil som dette?

 

The planned low Earth orbital test of the Apollo Command/Service Module never made its target launch date of February 21, 1967, because a cabin fire during a launch rehearsal test on January 27 at Cape Kennedy Air Force Station Launch Complex 34 killed all three crew members—Command Pilot Virgil I. "Gus" Grissom, Senior Pilot Edward H. White II, and Pilot Roger B. Chaffee—and destroyed the Command Module (CM). The name Apollo 1, chosen by the crew, was officially retired by NASA in commemoration of them on April 24, 1967.

 

De klarte ikke å få ting til å fungere godt nok til å sende ut folk før Apollo 7. 

 

 

yup

Lenke til kommentar

Godt.

 

 

 

Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

Da har du fått et eksempel på at dette er fult mulig.

Noen kan opprette egen teknologi som fungerer tilsvarende godt eller ennå bedre enn konkurrentenes eksisterende teknologi.

 

Dette var spørsmålet som tråden din er bygget på. Er da tråden løst? 

Lenke til kommentar

Godt.

 

 

 

Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

Da har du fått et eksempel på at dette er fult mulig.

Noen kan opprette egen teknologi som fungerer tilsvarende godt eller ennå bedre enn konkurrentenes eksisterende teknologi.

 

Dette var spørsmålet som tråden din er bygget på. Er da tråden løst? 

 

Case closed, now, flat earth! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...