Gå til innhold

skjedde månelanding 1969, hva tror du?


Anbefalte innlegg

Godt.

 

 

 

Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

Da har du fått et eksempel på at dette er fult mulig.

Noen kan opprette egen teknologi som fungerer tilsvarende godt eller ennå bedre enn konkurrentenes eksisterende teknologi.

 

Dette var spørsmålet som tråden din er bygget på. Er da tråden løst? 

jeg tror du har missforstått, for det første så har tesla fortsatt små problemer som feks auto pilot systemet i bilene deres krasjer i andre biler, de har ikke blitt bedre enn andre bil produsenter, for det andre så handler tråden om hva folk tror om månedlanding, det handler ikke om å få den løst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

 

Å tvile på om månelandinga er ekte er som å tvile på at Iron Sheik beseiret Hogan i sin tid (0:46) , a major no no :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Godt.

 

 

 

Hvordan kan USA sende mennesker til månen og få dem trygg tilbake på jorda i 1969, når de først lå etter både tyskerne og russerne med tanke på romteknology og kunnskaper om verdensrommet?

 

Da har du fått et eksempel på at dette er fult mulig.

Noen kan opprette egen teknologi som fungerer tilsvarende godt eller ennå bedre enn konkurrentenes eksisterende teknologi.

 

Dette var spørsmålet som tråden din er bygget på. Er da tråden løst? 

jeg tror du har missforstått, for det første så har tesla fortsatt små problemer som feks auto pilot systemet i bilene deres krasjer i andre biler, de har ikke blitt bedre enn andre bil produsenter, for det andre så handler tråden om hva folk tror om månedlanding, det handler ikke om å få den løst

 

 

Ah, siden de har startet å utvikle et auto pilot system som "beta testes" så er dette et problem med Tesla co. Aight.

 

For det andre så handler tråden om hva folk tror om månedlanding, det handler ikke om å få den løst

 

Oh, da så.. her har du noen og åtti sider om hva folk tror om månelandingen i allerede eksisterende tråder.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=909461&page=2

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=888482&page=31

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=840640&page=3

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=923912&page=7

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=173431&page=2

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468007&page=5

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=617001&page=2

 

 

Jeg personlig har ingen god grunn til å tro de forfalsket landingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Belphegor: i begynnelsen så tenkte jeg det samme, at hva er så spesielt med månelandingen, og så klart skjedde det for noe teit spørsmål osv men etterhvert så ble jeg mer interessert fordi det er flere ting som jeg synes er merkelig og som ikke henger på grep som jeg nevnte i første post. man skulle tro at med den teknologi utviklingen som nasa har så burde det ha blitt oprettet en turistsenter slik at vanlig folk som oss kan reise til månen idag. 47år etter første månelandingen skjedde så har fortsatt ingen andre landene klart å lande noen på månen. men nasa sa de gjorde dette i 1969 etter bare 8 år med space research den gangen så har de klart å løse alt av problemer som medfølger, synes jeg er litt merkelig fordi jeg tror det er ikke så lett å lande mennesker på månen.

Endret av Nemaless
Lenke til kommentar

De kunne lett ha satt opp turistsenter på månen, men det er ikke økonomisk gjennomførbart. Ser man på prislappen så måtte en turist ha betalt MANGE millioner dollar for en svipptur og det er veldig lite sannsynlig at få dekket kostnadene på den måten. Det kommer veldig snart komersielle turer til "verdensrommet", altså veldig høyt oppe så man blir nesten vektløs og kan se at jorda er rund.

 

Er ikke mange som ville betalt kanskje 100 millioner dollar +++ for et sete av kanskje 5 seter til månen for å tusle rundt der et par dager. Orker ikke sjekke priser nå, men ta en oppskytingspris, antall sitteplasser minus si 2 for piloter og del kostnaden på antallet sitteplasser som er igjen :)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

De kunne lett ha satt opp turistsenter på månen..

Problemet med turisme i verdensrommet er at verdensrommet stort sett består av ingenting og det er utrolig langt mellom de få tingene som finnes. Sikkert kult første gang, men etter gang tre blir det nok som å se maling tørke..

Lenke til kommentar

For meg er det så absurd at noen er så jævla imponert over en måmnelanding at de faktisk ikke får seg til å tro det er sant. Altså, 70-talls teknologi er såpass amazing utrolig at man gjør seg til en konspirasjonsteoretiker......?

 

Lurer på hva som skjer i hue til disse gutta den dagen vi lander på mars som tross alt er planlagt å skje innen 10 år. Kanskje begynne å planlegge en konspirasjoneteori allerede, litt sånn føre var?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kunne lett ha satt opp turistsenter på månen..

Problemet med turisme i verdensrommet er at verdensrommet stort sett består av ingenting og det er utrolig langt mellom de få tingene som finnes. Sikkert kult første gang, men etter gang tre blir det nok som å se maling tørke..

 

Som egentlig var hele poenget mitt, markedet for en slik tur i forhold pga hvor mye man måtte betalt blir for lite. Så var det ikke snakk om verdensrommet generellt, bare månen :) Jeg tror dog at en rikmann fint kunne fått seg en tur hvis han betalte alle kostnadene :p

Lenke til kommentar

For meg er det så absurd at noen er så jævla imponert over en måmnelanding at de faktisk ikke får seg til å tro det er sant. Altså, 70-talls teknologi er såpass amazing utrolig at man gjør seg til en konspirasjonsteoretiker......?

 

Lurer på hva som skjer i hue til disse gutta den dagen vi lander på mars som tross alt er planlagt å skje innen 10 år. Kanskje begynne å planlegge en konspirasjoneteori allerede, litt sånn føre var?

 hvordan vet du 70-talls teknologi er såpass amazing du var ikke født engang lol

Lenke til kommentar

 

For meg er det så absurd at noen er så jævla imponert over en måmnelanding at de faktisk ikke får seg til å tro det er sant. Altså, 70-talls teknologi er såpass amazing utrolig at man gjør seg til en konspirasjonsteoretiker......?

 

Lurer på hva som skjer i hue til disse gutta den dagen vi lander på mars som tross alt er planlagt å skje innen 10 år. Kanskje begynne å planlegge en konspirasjoneteori allerede, litt sånn føre var?

 hvordan vet du 70-talls teknologi er såpass amazing du var ikke født engang lol

 

 

Da må vi nesten bare ringe Geir-forum-bestefar å få avklart dette en gang for alle, kun han kan vite hvor amazing teknologien var på 70-tallet. Det er forresten skikkelig kjipt at vi ikke aner noe før 1900, det var ingen som lever som var født før det. 

Lenke til kommentar

 

 

For meg er det så absurd at noen er så jævla imponert over en måmnelanding at de faktisk ikke får seg til å tro det er sant. Altså, 70-talls teknologi er såpass amazing utrolig at man gjør seg til en konspirasjonsteoretiker......?

 

Lurer på hva som skjer i hue til disse gutta den dagen vi lander på mars som tross alt er planlagt å skje innen 10 år. Kanskje begynne å planlegge en konspirasjoneteori allerede, litt sånn føre var?

 hvordan vet du 70-talls teknologi er såpass amazing du var ikke født engang lol

 

 

Da må vi nesten bare ringe Geir-forum-bestefar å få avklart dette en gang for alle, kun han kan vite hvor amazing teknologien var på 70-tallet. Det er forresten skikkelig kjipt at vi ikke aner noe før 1900, det var ingen som lever som var født før det. 

 

 

No worries, jeg er født i oktober 1979 så alt er dermed dokumentert av meg so just stay calm and carry on ;)

Lenke til kommentar

Jeg satt oppe på natten og så det direktesendt på TV i 1969. Jeg vet også en del om teknologi, har jobbet med elektronikk i mange år.

Stiller meg helt bak den videoen som påviser at dette ikke var mulig å forfalske med den tids teknologi. (men jeg innser også at det er umulig å få en troende til å skifte mening).

Lenke til kommentar

 

 

 

For meg er det så absurd at noen er så jævla imponert over en måmnelanding at de faktisk ikke får seg til å tro det er sant. Altså, 70-talls teknologi er såpass amazing utrolig at man gjør seg til en konspirasjonsteoretiker......?

 

Lurer på hva som skjer i hue til disse gutta den dagen vi lander på mars som tross alt er planlagt å skje innen 10 år. Kanskje begynne å planlegge en konspirasjoneteori allerede, litt sånn føre var?

 hvordan vet du 70-talls teknologi er såpass amazing du var ikke født engang lol

 

 

Da må vi nesten bare ringe Geir-forum-bestefar å få avklart dette en gang for alle, kun han kan vite hvor amazing teknologien var på 70-tallet. Det er forresten skikkelig kjipt at vi ikke aner noe før 1900, det var ingen som lever som var født før det. 

 

 

No worries, jeg er født i oktober 1979 så alt er dermed dokumentert av meg so just stay calm and carry on ;)

 

så du kan kalle 1969 for 70 tallet men jeg kan ikke kalle 79 for 80 tallet. er du fettern til kim jung ill eller?

Endret av Nemaless
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...