Gå til innhold

Nyeste Apple TV får seg en stor oppgradering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liker at de kommer med Dark Mode, da det lyse temaet kan grille øynene ganske bra på kveldstid. Skulle ønske de leverte en "Night Shift" til tvOS, men ser ut som det uteblir foreløpig. Det at Siri nå kan søke på tvers av flere apper og åpnes for utviklere er jo konge, den har jo vært veldig amputert så langt når den fungerer mot verken Plex eller YouTube som er det vi bruker mest her i hjemmet.

 

Nye remote-appen er jo kjærkommen og ser bra ut. Og den One-login eller hva de kaller det er jo et must da det å skrive inn passordet på slike bokser er et lite helvete.

Lenke til kommentar

"En fjernkontrollapp for de eldre Apple TV-modellene har eksistert lenge, men ikke støttet nye tvOS før nå."

 

Dette er ikke korrekt. Med tvOS 9.1 oppdateringen som kom i desember i fjor ble Remote app støttet med nye Apple TV.

 

http://www.macrumors.com/2015/12/08/apple-tv-remote-support-new-apple-tv/

 

Det vi snakker om nå er en redesign av Remote app med samme touch gestures som den fysiske fjernkontrollen.

Lenke til kommentar

At den nye fjernkontrollen er frustrerende er jeg enig i. Flere ganger har jeg prøvd å skulle hoppe bare ett skritt i en eller annen retning, men på grunn av at de har totalt fucka sensitiviteten blir det enten til at jeg ikke får flytta fokus i det hele tatt, eller hopper 3-4 skritt. Utrolig frustrerende.

En annen ting de absolutt burde få på plass i tvOS er skikkelig flerbrukerhåndtering. Spesielt hvis spill skal være et satsningsområde er det helt essensielt at ikke konas fremgang i Rayman havner på min GameCenter-konto, og jeg vil ikke måtte grave meg flere nivåer dypt inn i en innstillingsmeny og måtte skrive inn passord (med den ubrukelige fjernkontrollen) hver eneste gang jeg vil bytte.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

At den nye fjernkontrollen er frustrerende er jeg enig i. Flere ganger har jeg prøvd å skulle hoppe bare ett skritt i en eller annen retning, men på grunn av at de har totalt fucka sensitiviteten blir det enten til at jeg ikke får flytta fokus i det hele tatt, eller hopper 3-4 skritt. Utrolig frustrerende.

 

For å hoppe ett steg, prøv et "soft tap" på en av sidene av touch pad-en. Dvs. berør med fingeren uten å trykke ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...