Gå til innhold

Apple dropper trolig hodetelefoninngang på iPhone 7 – her er redningen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har allerede micro-usb til minijack plugg jeg måtte bruke på et par Androidtelefoner som droppet minijacken, og jeg lengter ikke tilbake til en slik løsning. Minijacken på bestå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har allerede micro-usb til minijack plugg jeg måtte bruke på et par Androidtelefoner som droppet minijacken, og jeg lengter ikke tilbake til en slik løsning. Minijacken på bestå.

 

Eksempler på disse mobilene? Kan ikke huske på å ha hørt om noen. Ihvertfall en negativ utvikling om dette blir mer og mer vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som om ikke elplefonene var dyre nok fra før så skal de nå ha ekstra betalt for at man skal kunne bruke sine gode hodesett videre? Jaja, den løsningen forgudes vel av visse fanboys.. Utlagt tarm ser jo så lekkert ut og er så praktisk. Det er sikkert noe brukerne finner ut av etter hvert og på nytt vil forgude selskapet for å lansere dyre middelmålige hodesett som ikke er kompatibelt med noe annet. Om ikke annet så kan det kanskje komme noe godt ut av det .. gode hodesett for en billig penge på bruktmarkdene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Har allerede micro-usb til minijack plugg jeg måtte bruke på et par Androidtelefoner som droppet minijacken, og jeg lengter ikke tilbake til en slik løsning. Minijacken på bestå.

Eksempler på disse mobilene? Kan ikke huske på å ha hørt om noen. Ihvertfall en negativ utvikling om dette blir mer og mer vanlig.

 

 

Dette er Japanske mobiler fra 2012-2013 som var vanntette og derfor ikke hadde minijack. Kan gi den navnene NEC N-01C og Sharp SH-06D, men jeg tror ikke du blir mye klokere.

 

http://www.kyoex.com/docomo-nec-n-06c-medias-amadana-special-edition-unlocked/

 

http://www.kyoex.com/docomo-sharp-sh-10d-aquos-phone-sv-unlocked/

Lenke til kommentar

Jeg starter stoppeklokka nå: Hvor lang tid tar det før Apple kommer med en oppdatering for å stoppe et slikt inititativ fra en tredjepart?

 

De har da allerede det. Alle produkter som skal fungere mot lightningporten på et i-produkt må ha en Apple MFI chip som sertifiserer tredjepartsproduktet mot Appleenheten.

 

Hvis Apple ikke godkjenner produktet så vil serien med chiper brukt i produktet ikke lengre være sertifisert.

 

Det skjedde med en del ladere fra Clas Ohlson for en stund siden da mange av billigladerne deres sluttet å fungere mot iPhones etter en oppdatering fra Apple. (Angivelig kunne laderne ødelegge telefonen.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer til å bli en bra høst for Apple dette her... Først fjerne hodetelefoninngangen på iPhone, så erstatte alle de øverste funksjonstastene på sin MBP med et OLED-touch-panel. Det er greit nok at både laptop- og smarttelefonmarkedet har nådd et punkt der det er vanskelig å komme med nye store funksjoner/endringer. Men man trenger da ikke skyte seg selv i foten for det.

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eventuelt kan man invistere i en sikkelig usb dac.

For å spille komprimerte MP3-filer?

 

iPhone 6 har ikke noen dårlig DAC og analog forsterker innebygget, de er nokså bra originalt: 

http://www.anandtech.com/show/8554/the-iphone-6-review/11

 

Sant nok, tenkte mer på vist man spiller av noe bedre enn 128 jeg da :)

driver selv å tester ut en FireflyRed med iPhoneSE, både med 320bit filer synkronisert fra plex og flac filer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...