Gå til innhold

Bekreftet: Sony jobber med ny PlayStation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette burde være en selvfølge, men tydeligvis ikke helt, siden Tek ikke skjønner det: PS4K blir sannsynligvis en PS4 med støtte for 4K Blu-ray, samt Sony's egen kommende 4K-strømmetjeneste (avhengig av region). Det er mao. ikke for PSVR eller 4K-spilling i utgangspunktet, men det er mulig at 4K kan bli støttet for enkelte spill, avhengig av spillutvikleren. Maskinvarekraften derimot vil ikke øke, så det har liten hensikt å gjøre det. Det eneste jeg kan tenke meg er å rendre i f.eks. 1080P internt og skalere til 4K. Gjort intelligent kan man legge på tekst/HUD-grensesnitt etter skaleringen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PS4 og XBO kunne ha vært noe kraftigere, men strømforbruket til en high-end PC har økt betraktelig siden 2005, slik at et større gap mellom konsoll og PC enn tidligere hadde det uansett blitt. I gjengjeld har det ikke vært en rasende utvikling på PC fronten som det var de første årene etter lanseringen av forrige generasjons konsoller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble litt for lite for sent ja. Men prisen er tilsvarende da. Litt overraskende egentlig. Forrige generasjon var jo gode maskiner og ble kjempesuksesser.

 

Kanskje salgsargumentet ble for mye eksklusive titler og ikke å faktisk lage en god maskin.

Forrige gen var ikke gode på noen måte. Blant konsoller så må de være de relativt sett (mot PC/nåværende teknologi) svakeste siden de begynte med PS og Xbox. Utrolig skuffende maskiner når det kommer til HW. Før var hvertfall PS subsidiert av Sony. Nå kjøper du til produksjonskostnad. De har riktignok klart bedre innkjøpsavtaler enn du får som enkeltperson. Når du tar med online og spillkostnader for et år derimot, så er det ikke økonomisk å kjøpe konsoll lengre engang.

 

Salgsargumentet har utelukkende vært ting som eksklusive titler i det siste. Før i tiden hadde spillmaskiner noe for seg. Slik som PC-markedet er nå derimot, så har de ikke. Hadde de forsvunnet hadde det blitt bedre for folk flest. Slutt på tåpelige eksklusive titler som ødelegger for spillmarked og spillglede. Det som er så morsomt med konsoll. Beregnet på spill, samtidig som de ødelegger spillglede for mange med ting som eksklusive titler, høye kostnader, online-kostnader osv. Det hele er bare et penge utsugings system. Det er ikke laget for å gjøre det lettere eller bedre å spille.

 

Dette burde være en selvfølge, men tydeligvis ikke helt, siden Tek ikke skjønner det: PS4K blir sannsynligvis en PS4 med støtte for 4K Blu-ray, samt Sony's egen kommende 4K-strømmetjeneste (avhengig av region). Det er mao. ikke for PSVR eller 4K-spilling i utgangspunktet, men det er mulig at 4K kan bli støttet for enkelte spill, avhengig av spillutvikleren. Maskinvarekraften derimot vil ikke øke, så det har liten hensikt å gjøre det. Det eneste jeg kan tenke meg er å rendre i f.eks. 1080P internt og skalere til 4K. Gjort intelligent kan man legge på tekst/HUD-grensesnitt etter skaleringen.

Ja, det er jo åpenbart akkurat dette som er det den blir.  De skriver om hvor urealistisk det er med 4K spilling på en Playstation. Samtidig tenker de seg ikke tanken at dette bare er å sette inn en 4K Blue-ray spiller, ny HDMI kontakt osv. Slik som konsoller er i dag, er jo det et av hovedargumentene for å kjøpe den :p 

 

Kan jo sånn sett være de lager den litt kraftigere og, men ikke nok til 4K. De kommer garantert til å bruke 4K navnet da. Så mye markedsføring i det. Det er jo det Sony lever av. Markedsføring og få folk til å tro at det er utrolig bra. Hele modellen med konsoll er jo slik, få folk til å tro noe annet enn hva det egentlig er. "Å, så billig den er!". Vel, det sier du ikke etter 2-3 år. Da var det ikke så billig lengre, men da har du allerede kjøpt og brukt penger.

Lenke til kommentar

Lukter innbyttekampanje hos gamestop dette her. Gidder ikke beholde den gamle Ps4 hvis den nye faktisk gir bedre flyt i grafikken på PSVR.

 

Min gamle PS4 er ihvertfall garantert stillegående. En av de heldige mao. Da beholder jeg den. Kan heller bruke den som ekstramaskin, dersom jeg en gang finner fornuft i å oppgradere. Er jo en ypperlig mediaenhet dette.

 

 

Denne generasjonen konsoller er patetiske ... Svake maskiner i forhold til PC (i motsetning til tidligere generasjoner), krav om internetttilkobling, spillinstallasjon og patching (tidligere noe som bare tilhørte PC-spill), og nå også oppgradering av maskinvaren. Latterlig.

Er kanskje ikke helt uenig, men litt uenig. Om patching, ja jo. Men, man får jo også mulighetene med gratisutvidelser som man ellers ikke ville kunne ha fått.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...