Gå til innhold

Robot-menneske: Den ideelle partner?


Anbefalte innlegg

Ser for meg at det blir, ja er ganske sikker på det: Roboter i fremtiden som ser ut og fungerer som menneske.
Så like et menneske, at du kan ikke se forskjell uten å være ekspert. Det kan bli et stykke fram, men det blir.

Det vil jo være genialt. Da kan man få skredddesydd en partner som er akkurat som man vil, som er enig med deg i alt, og som du kan stole 100 % på.
Det kan nok tenkes at når dette blir en realitet, og tilgjengelig for allemennhetene, så vil veldig mange foretrekke en sånn.

Det ligger litt i dagen også det, når man ser hvor populært det er for mange menn å hente kvinner fra Thailand o.l. fordi det er praktisk, rimelig og de er enkle å ha med å gjøre.

Med en sånn robot-kvinne blir det enda mye enklere. Hun trenger ikke mat og ikke penger. Kun den eventuelle vedlikeholdsservice som kreves.
Hun er med på alt du ønsker hun skal være med på, og holder seg hjemme når du vil det. Pluss at hun gjør all jobb i hjemmet hele tiden.

Virkelig et interessant fremskritt når dette skjer. Det vil bli big business og et marked med garantert stor etterspørsmål.
 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenlignet du akkurat en robotdame med thailandske damer ?

 

Nei ikke sånn sett. Brukte det bare som et eksempel på hvordan mennesker gjerne ser etter det praktiske foran mye annet.

 

Huff, nei.. Når du vet det er en robot, blir det bare upersonlig og uekte "kjærlighet". Neitakk, jeg vil ha noe som er ekte.

 

Sikker? Har du aldri "forelsket " deg litt i en gjenstand, en leke, en bil..en profil ..

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

 

Sammenlignet du akkurat en robotdame med thailandske damer ?

 

Nei ikke sånn sett. Brukte det bare som et eksempel på hvordam mennesker gjerne ser etter etter det parktiske foran mye annet.

 

Huff, nei.. Når du vet det er en robot, blir det bare upersonlig og uekte "kjærlighet". Neitakk, jeg vil ha noe som er ekte.

 

Sikker? Har du aldri "forelsket " deg litt i en gjenstand, en leke, en bil..en profil ..

 

 

Ja jeg er helt sikker. ;) Jo jeg har blitt "forelsket" i en bil før, men ikke forelsket på samme måte som i f.eks. dama mi :) Hun er ikke perfekt, men mye heller et ekte menneske enn en perfekt robotkvinne som ikke har sjel.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle vært sammen med en robot så hadde jeg nok heller foretrukket en skikkelig kunstig intelligens, kontra noe som er "skreddersydd".

 

AtW

 

Det vil selvfølgelig bli like tilgjengelig det. Man kan velge akkurat hvordan den skal være.

 

Selv ser jeg ikke problemet med at den alltid er enig, for hvis den er uenig vet du at det er noe du har å lære..og vil bli enig i når du har lært det. Så du får uendelig mye på kjøpet.

Lenke til kommentar

Kunne du tenke deg å bli sammen med en robot, Delvis? Virkelig?

 

Hva er forskjellen? La oss si du finner ut i hemmelighet så har teknologien kommet mye lengre enn du trodde, dama di hadde egentlig en chip som hjerne. Litt ubehagelig hadde det sikkert vært, men hadde du slått opp? Personligheten du likte er den samme. Vår hjerne er også en maskin, bare at den fungerer på en annen måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATW: Hva er forskjellen? Spurte du om det nå?? Forskjellen er at roboten er skapt av menneske, og blir kunstig. Mennesket er ikke skapt av oss selv, men av noe annet. Vi er ekte mennesker med ekte personligheter.

Ja jeg ville slått opp om jeg fant ut at dama mi ikke var ekte. Og nei, jeg er ingen maskin. :)

Lenke til kommentar

ATW: Hva er forskjellen? Spurte du om det nå?? Forskjellen er at roboten er skapt av menneske, og blir kunstig. Mennesket er ikke skapt av oss selv, men av noe annet. Vi er ekte mennesker med ekte personligheter.

 

Ja jeg ville slått opp om jeg fant ut at dama mi ikke var ekte. Og nei, jeg er ingen maskin. :)

Det eneste vi ser er et bilde og noe tekst. For alt vi vet kan du være en norsk utgave av cleverbot som prøver å bestå turingtesten. Men på den andre siden kanskje det er jeg som er cleverboten. Eller kanskje vi alle er en bit av en hivemind hvor alle vet alt men alikevel ikke gjør det ?

Lenke til kommentar

 

ATW: Hva er forskjellen? Spurte du om det nå?? Forskjellen er at roboten er skapt av menneske, og blir kunstig. Mennesket er ikke skapt av oss selv, men av noe annet. Vi er ekte mennesker med ekte personligheter.

 

Ja jeg ville slått opp om jeg fant ut at dama mi ikke var ekte. Og nei, jeg er ingen maskin. :)

Det eneste vi ser er et bilde og noe tekst. For alt vi vet kan du være en norsk utgave av cleverbot som prøver å bestå turingtesten. Men på den andre siden kanskje det er jeg som er cleverboten. Eller kanskje vi alle er en bit av en hivemind hvor alle vet alt men alikevel ikke gjør det ?

 

 

Morsom du :)

Lenke til kommentar

Han jeg er forelsket i er mye mer inspirerende, ambisiøs, drømmende, kreativ og humoristisk enn en robot kan være med dagens teknologi. :)
Blir vanskelig å dele drømmer og bekymringer med en robot. Og bli inspirert av en robot.
 

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...