Gå til innhold

Robot-menneske: Den ideelle partner?


Anbefalte innlegg

Han jeg er forelsket i er mye mer inspirerende, ambisiøs, drømmende, kreativ og humoristisk enn en robot kan være med dagens teknologi. :)

Blir vanskelig å dele drømmer og bekymringer med en robot. Og bli inspirert av en robot.

 

Ser ikke grunn til at de ikke kan lage robot-mennesker med slike egenskaper også. Følelser, personlighet, latter og tårer som et menneske. ALT blir mulig etterhvert.

 

Det er mange fordeler hvis man tenker etter. Den vil ikke svike deg, ikke baktale deg, ikke lyve om deg, Vitne for deg, alltid forsvare deg når det trengs. Du behøver ikke bekymre deg for hva den tenker, hva den ser og hva den hører.

 

Den vil være så lik et naturlig menneske, at kun en fagekspert vil være i stand til å se at det er en robot.

Jeg er sikker på det vil blir meget populært. 

 

Jo Sebby, tror jeg kunne tenke meg en. Det behøvde jo ikke være i veien for et vanlig menneske engang, hvis det var sånn kjærlighet du sier. En sånn robot blir ikke sjalu( med mindre den er programmeret til det). Den kunne enkelt justeres til å være kun en husholderske e.l., om en ekte menneske-partner kom i sentrum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delvis: Whatever floats your boat ;)

 

 

 

Huff, nei.. Når du vet det er en robot, blir det bare upersonlig og uekte "kjærlighet". Neitakk, jeg vil ha noe som er ekte.

Hvorfor kan ikke en kunstelig intelligens være "ekte"? Hvor går skillet?

Det blir som å spørre; hvorfor kan ikke noe kunstig være naturlig? Skillet går jo der det går fra å være naturlig, til der det er menneskelagd. Er det så vanskelig å se? Eller vil du ikke se det?

 

Det å ha en programmert robot som partner, vil aldri føles som ekte kjærlighet, så lenge du vet at det er en forhåndsprogrammert robot. Bare ekte mennesker kan gi deg ekte kjærlighet. Jeg elsker dama mi, fordi hun er den hun er og fordi hun er EKTE.

 

Men som sagt, hvis du føler for en kunstig partner så feel free.. Er vel bedre enn å ende opp alene, kanskje..

Lenke til kommentar

Akkurat det med ekte kjærlighet-mennesker sånn, det stemmer sikkert. Den har jeg aldri opplevd for å si det tror jeg. Bare sånn halvkjærlighet eller nyttekjærlighet. Så der er jeg litt usikker.

Men tror det er meget stor framtid i det med slike roboter. Det vil fort sette seg når det kommer for alvor,for den kan gjøre alt mulig. Den kan også gjøre fagarbeid om det trengs. Du trenger ikke ringe elektriker eller rørlegger, roboten din har all kunnskap om sånt innprogammert, og gjør det perfect.bedre enn menneskefagfolk. Og så er de selvsagt mye sterkere og utholdende enn en menneske.

Dette er et stykke fram, men ser det temmelig klart nå. Det vil bli roboter som er helt som mennesker, og kan også være partnere.
 

Lenke til kommentar

Delvis: Whatever floats your boat ;)

 

 

 

Huff, nei.. Når du vet det er en robot, blir det bare upersonlig og uekte "kjærlighet". Neitakk, jeg vil ha noe som er ekte.

Hvorfor kan ikke en kunstelig intelligens være "ekte"? Hvor går skillet?

Det blir som å spørre; hvorfor kan ikke noe kunstig være naturlig? Skillet går jo der det går fra å være naturlig, til der det er menneskelagd. Er det så vanskelig å se? Eller vil du ikke se det?

 

Det å ha en programmert robot som partner, vil aldri føles som ekte kjærlighet, så lenge du vet at det er en forhåndsprogrammert robot. Bare ekte mennesker kan gi deg ekte kjærlighet. Jeg elsker dama mi, fordi hun er den hun er og fordi hun er EKTE.

 

Men som sagt, hvis du føler for en kunstig partner så feel free.. Er vel bedre enn å ende opp alene, kanskje..

 

 

Og hvis ingen forteller deg at hun er kunstig?

Lenke til kommentar

 

Delvis: Whatever floats your boat ;)

 

 

 

Huff, nei.. Når du vet det er en robot, blir det bare upersonlig og uekte "kjærlighet". Neitakk, jeg vil ha noe som er ekte.

 

Hvorfor kan ikke en kunstelig intelligens være "ekte"? Hvor går skillet?

Det blir som å spørre; hvorfor kan ikke noe kunstig være naturlig? Skillet går jo der det går fra å være naturlig, til der det er menneskelagd. Er det så vanskelig å se? Eller vil du ikke se det?

Det å ha en programmert robot som partner, vil aldri føles som ekte kjærlighet, så lenge du vet at det er en forhåndsprogrammert robot. Bare ekte mennesker kan gi deg ekte kjærlighet. Jeg elsker dama mi, fordi hun er den hun er og fordi hun er EKTE.

Men som sagt, hvis du føler for en kunstig partner så feel free.. Er vel bedre enn å ende opp alene, kanskje..

 

Og hvis ingen forteller deg at hun er kunstig?

Eneste måten å finne ut om hun er ekte, er å ta henne på rumpa og se om hun slår etter deg.

Lenke til kommentar

 

Da er det dårlig gjort, for da blir jeg lurt til å tro at det er ekte kjærlighet, noe det egentlig ikke er :)

Og hva er forskjellen for deg? (Bortsett fra at dere ikke kan få unger)

 

Jeg hadde kanskje ikke merket forskjellen, men de som vet om dette er mennesker som er skapt med noe som kalles for samvittighet..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Gjest Bruker-95147

Ser for meg at det blir, ja er ganske sikker på det: Roboter i fremtiden som ser ut og fungerer som menneske.

Så like et menneske, at du kan ikke se forskjell uten å være ekspert. Det kan bli et s

tykke fram, men det blir.

 

Muli det muli det ...

 

 

 

Det vil jo være genialt. Da kan man få skredddesydd en partner som er akkurat som man vil, som er enig med deg i alt, og som du kan stole 100 % på.

Det kan nok tenkes at når dette blir en realitet, og tilgjengelig for allemennhetene, så vil veldig mange foretrekke en sånn.

 

 Hmmm ... ville nå det vært så genialt hvis man tar hensyn til at jeg for min del er langt fra noe geni, og jeg nå var det så kunne jo dette geniet plutselig få det for seg at det mest geniale ville være å blåse hodet av seg med hagla, og da ville den lojale robot hente våpenet og kanskje lade det for meg eller kanskje jeg kunne få roboten til å skyte meg i valgfri kroppsdel ... ?

 

 

 

 

Det ligger litt i dagen også det, når man ser hvor populært det er for mange menn å hente kvinner fra Thailand o.l. fordi det er praktisk, rimelig og de er enkle å ha med å gjøre.

 

Her surrer du godt ... de er kvinner og derfor slett ikke ulike de norske, bare på en litt annen måte

 

 

 

Med en sånn robot-kvinne blir det enda mye enklere. Hun trenger ikke mat og ikke penger. Kun den eventuelle vedlikeholdsservice som kreves.

Hun er med på alt du ønsker hun skal være med på, og holder seg hjemme når du vil det. Pluss at hun gjør all jobb i hjemmet hele tiden.

 

Tror du ikke at når den fremtiden kommer at vi allerede har dippedutter nok til å gjøre alle kjedelige oppgavene? Og da skal man altså sitte å tøve med ett robotnek som er enig i alt man sier, selv når man er ravende full og hjerneskada ... kjedelige greier tror nå jeg da ..  :p

 

 

 

Virkelig et interessant fremskritt når dette skjer. Det vil bli big business og et marked med garantert stor etterspørsmål.

 

Ja, i hvert fall at det blir mange spørsmål etterpå ...  :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Han jeg er forelsket i er mye mer inspirerende, ambisiøs, drømmende, kreativ og humoristisk enn en robot kan være med dagens teknologi. :)

Blir vanskelig å dele drømmer og bekymringer med en robot. Og bli inspirert av en robot.

 

Ser ikke grunn til at de ikke kan lage robot-mennesker med slike egenskaper også. Følelser, personlighet, latter og tårer som et menneske. ALT blir mulig etterhvert.

 

Det er mange fordeler hvis man tenker etter. Den vil ikke svike deg, ikke baktale deg, ikke lyve om deg, Vitne for deg, alltid forsvare deg når det trengs. Du behøver ikke bekymre deg for hva den tenker, hva den ser og hva den hører.

 

Den vil være så lik et naturlig menneske, at kun en fagekspert vil være i stand til å se at det er en robot.

Jeg er sikker på det vil blir meget populært. 

 

Jo Sebby, tror jeg kunne tenke meg en. Det behøvde jo ikke være i veien for et vanlig menneske engang, hvis det var sånn kjærlighet du sier. En sånn robot blir ikke sjalu( med mindre den er programmeret til det). Den kunne enkelt justeres til å være kun en husholderske e.l., om en ekte menneske-partner kom i sentrum.

 

 

Dette er altfor langt frem i tid til at det er noe vits i å tenke over.

Den dagen en robot kan konkurrere med mennesker i intelligens og kreativitet, vil også roboter ta matte-PHDer og løse universets gåter. Alle plasser på universiteter, alle jobber, inkludert jobbene til programmerere, rakett-forskere og kreative oppfinnere være tatt over av roboter. Og robotene vil være dem som finner opp de beste nye robotene.

 

Det vil heller neppe være mulig å lage en robot som har like mye følelser, intelligens og kreativitet enn et menneske, og samtidig ikke er i stand til å lyve eller svikte noen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...