Gå til innhold

TEST: Disse VR-brillene fungerer med de fleste mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan kvaliteten på linsene er i fohold til Google cardboard (som jeg regner med er de samme som Clas Ohlson sine). Bildekvaliteten hos meg er begrenset både av mobilskjermoppløsningen min (QHD) og linsene (masse kromatisk aberrasjon, litt "linjer" i linseoverflate noen steder etc). Er dette glasslinser eller plast?

Lenke til kommentar

At artikkelforfatter hevder at mytrendyphone ikke finnes i Norge må jeg si er rimelig overraskende av en journalist. Har du sovet i timen eller rett og slett bare er for sløv? De har reklamert som bare fy og rakkern, så "imponert" over at dette har gått deg hus forbi.

 

Her er link til norske websiden, og vil du så kan du bestille for å plukke dem opp i sjappa på Majorstuen:

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/4smarts-universale-virtual-170811p.html

 

Prisen er forresten 182,- for disse, inkludert MVA.

 

Butikk i Oslo:

MyTrendyPhone.no

Bogstadveien 24 (inngang fra Holmboes gate)

0355 Oslo

Tel.: 21 07 50 42

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At artikkelforfatter hevder at mytrendyphone ikke finnes i Norge må jeg si er rimelig overraskende av en journalist. Har du sovet i timen eller rett og slett bare er for sløv? De har reklamert som bare fy og rakkern, så "imponert" over at dette har gått deg hus forbi.

 

Her er link til norske websiden, og vil du så kan du bestille for å plukke dem opp i sjappa på Majorstuen:

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/4smarts-universale-virtual-170811p.html

 

Prisen er forresten 182,- for disse, inkludert MVA.

 

Butikk i Oslo:

MyTrendyPhone.no

Bogstadveien 24 (inngang fra Holmboes gate)

0355 Oslo

Tel.: 21 07 50 42

 

Ok - men når du bestiller på Mytrendyphone.no og kommer til "kassa" får du følgende beskjed:

 

"Merverdiavgift og toll

Alle varene sendes fra Danmark.

Vi gjør oppmerksom på at forsendelser på over 350 norske kroner inkl. frakt er tollpliktige og at det i de fleste tilfeller vil tilkomme norsk moms (25% av sendingens verdi)."

 

:-)

 

Kurt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At artikkelforfatter hevder at mytrendyphone ikke finnes i Norge må jeg si er rimelig overraskende av en journalist. Har du sovet i timen eller rett og slett bare er for sløv? De har reklamert som bare fy og rakkern, så "imponert" over at dette har gått deg hus forbi.

 

Her er link til norske websiden, og vil du så kan du bestille for å plukke dem opp i sjappa på Majorstuen:

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/4smarts-universale-virtual-170811p.html

 

Prisen er forresten 182,- for disse, inkludert MVA.

 

Butikk i Oslo:

MyTrendyPhone.no

Bogstadveien 24 (inngang fra Holmboes gate)

0355 Oslo

Tel.: 21 07 50 42

Etter mine beregninger er det du som sover. Bestilte derfra rett før jul, og alt blir sendt fra Danmark, så tull og avgifter tilkom.....

 

Noen som vet om man kan fjerne linsene på noen av disse, slik at man får kino på nesa?

Endret av -=Petter=-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva menes med mye bedre? Click bait?

Fikser de noen av problemene med smartphone VR? Screendoor? FOV? Regnbue-effekt? Nei.. det går mer på panelet som brukes. Det er egentlig lite som skiller clas-ohlson briller fra Gear. Helt kurrant for demo, men skal man ha noe glede av over tid så vil man gjerne over på dedikerte briller.

 

(Mitt oppsett: GCB v2 med avleggs telefon. Neste blir PlayStation VR)

Lenke til kommentar

Regnbueeffekten (Kromatisk abberasjon, CA) kan i teorien korrigeres i linsene, men det er dyrt og derfor brukes en annen løsning: Programvaren justerer skjermbildet slik at det viser regnbueeffekt med regnbuen i motsatt rekkefølge, slik at når lyset passerer linsen så nulles det ut og ser riktig ut.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at Cardboard-briller som følger Google sitt design bruker bikonvekse linser mens alle disse asiatiske plastbrillene bruker billigste sortering plano-konvekse linser.

Plano-konvekse linser har en rett flate og en konveks flate noe som fører til at bildet man ser er helt forvrengt.

Bikonvekse - har to bøyde sider - som motvirker brytningsfeil og klarer å vise bildet på en mye bedre måte.

Kjøpte et par plast-briller for en tid tilbake som ble levert med 3.5cm plano-konvese linser og de var helt ubrukelige. Jeg endte opp med å oppgradert brillene med bikonvekse linser fra Anchor-optics og det ble en enorm forskjell. Men så er jo to linser derfra like dyre som de gjennomsnittlige Asia-brillene. :p

 

Så poenget mitt var at når du anmelder VR-briller er det å si noe om linsene minstekravet.

 

I tillegg ville det være greit å vite om de har Cardboard kompatibel "velger" osv

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

 

At artikkelforfatter hevder at mytrendyphone ikke finnes i Norge må jeg si er rimelig overraskende av en journalist. Har du sovet i timen eller rett og slett bare er for sløv? De har reklamert som bare fy og rakkern, så "imponert" over at dette har gått deg hus forbi.

 

Her er link til norske websiden, og vil du så kan du bestille for å plukke dem opp i sjappa på Majorstuen:

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/4smarts-universale-virtual-170811p.html

 

Prisen er forresten 182,- for disse, inkludert MVA.

 

Butikk i Oslo:

MyTrendyPhone.no

Bogstadveien 24 (inngang fra Holmboes gate)

0355 Oslo

Tel.: 21 07 50 42

Ok - men når du bestiller på Mytrendyphone.no og kommer til "kassa" får du følgende beskjed:

 

"Merverdiavgift og toll

Alle varene sendes fra Danmark.

Vi gjør oppmerksom på at forsendelser på over 350 norske kroner inkl. frakt er tollpliktige og at det i de fleste tilfeller vil tilkomme norsk moms (25% av sendingens verdi)."

 

:-)

 

Kurt

 

 

 

 

At artikkelforfatter hevder at mytrendyphone ikke finnes i Norge må jeg si er rimelig overraskende av en journalist. Har du sovet i timen eller rett og slett bare er for sløv? De har reklamert som bare fy og rakkern, så "imponert" over at dette har gått deg hus forbi.

 

Her er link til norske websiden, og vil du så kan du bestille for å plukke dem opp i sjappa på Majorstuen:

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/4smarts-universale-virtual-170811p.html

 

Prisen er forresten 182,- for disse, inkludert MVA.

 

Butikk i Oslo:

MyTrendyPhone.no

Bogstadveien 24 (inngang fra Holmboes gate)

0355 Oslo

Tel.: 21 07 50 42

Etter mine beregninger er det du som sover. Bestilte derfra rett før jul, og alt blir sendt fra Danmark, så tull og avgifter tilkom.....

 

Noen som vet om man kan fjerne linsene på noen av disse, slik at man får kino på nesa?

 

 

Intet opplyst om dette på selve websiden før man kommer til kassen (gikk aldri så langt i prosessen), og så vidt jeg kjenner loven her så skal priser oppgis inkludert gebyrer når de spesifikt henvender seg til norske kunder (norsk domene, språk og priser i NOK), så her tror jeg de har et problem om noen tar saken videre.

 

Dog, får opplyst 39 NOK i frakt om man klikker på knappen for fraktalternativer, så her kommer varen under 350-grensen inkludert frakt.

 

Uavhengig av dette, artikkelforfatter kom med feil påstand om butikkens og varens tilgjengelighet i Norge, og det ble poengtert. Sovet i timen, ja hvem gjorde dette i første omgang?

 

;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...