Gå til innhold

SNIKTITT: Dette er verdens største UHD-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis TV'en har normal 16:9 format og en ramme på ca. 2.5" Så vil den være 387cm x 218cm.

Altså nesten 4 meter bred og GODT over2 meter HØY! :D

 

Normal takhøyde i Norge er 240 cm. Altså kan den ikke monteres mer enn 22cm over gulvet.. vanvittig :)

 

Hehe tror jeg hadde nøyd meg med en 100" verson :p

Lenke til kommentar

Hvor tykk lommebok må jeg ha for å få en slik da? Jeg har bare kortmappe med meg nå, men jeg har en gammel lommebok hjemme, og den er i alle fall 2.5cm tykk. Blir du fristet Samsung?

 

Hvis den koster for eksempel 100.000,- og det er en feilrate i produksjonen på 10 skjermer (1 av ti kan brukes) så blir det en million. Så er spørsmålet hvor mye de skal ha for å i det hele tatt prøve å lage enda en (tviler på at det er noen standard satt opp for produksjonen), kanskje en million(?)

 

Så da blir det 2 millioner når jeg setter en latterlig lav pris på selve TV'en :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Burde vel stått "World's largest UHD-TV"

 

 

 

 

Greit nok at de bekrefter størrelsen..., men da burde størrelsen ha blitt nevnt på slutten der å ikke rett etter "World's Largest".

 

For 170" er jo 170" samme hvordan man snur og vender på det.

 

Om man ikke da er helt trill-firkantet og venter til de lanserer en TV som har 1cm smalere ramme..., og kommer med...

"Hva var det jeg sa? Det stemte jo det de sa... Æda bæda...!!!"

 

Det ironiske er at det er ikke første gangen dem har gjort det der på den messen...he he...

 

----------

 

Selv om 170" kanskje er overkill for folk flest..., så er jeg spent på hvor lang tid det tar før det EL-firmaet i UK kommer med en av sine Dinosaur-TVer i 4k?

Lenke til kommentar

Poenget er vel den S-en i SUHD. Er jo absurd at de siler ut alle andre konkurrenter fordi de ikke er i stand til å produsere en Samsungskjerm. Så det de sa der er. Vi har verdens største Samsungs skjerm, og dere vil aldri få frie tøyler på produksjonsanlegget vårt.

 

Ingen vil noensinne kunne produsere en Samsung TV andre enn Samsung selv. Lisensiering, ja kanskje, men poenget var påstanden om verdens "beste" skjerm basert på SUHD som grunnlag. 170" derimot er noe alle kan strekke seg etter. Spørs om ikke noen av dem gir opp, og lar noen få produsenter drive å konkurrere om kinoskjermer på disse størrelsene.

 

De kan til og med etterlikne det SUHD skal gi, men det blir ikke et Samsungprodukt for det.

Endret av GoSuperb
Lenke til kommentar

 

Burde vel stått "World's largest UHD-TV"

 

 

 

Greit nok at de bekrefter størrelsen..., men da burde størrelsen ha blitt nevnt på slutten der å ikke rett etter "World's Largest".

 

For 170" er jo 170" samme hvordan man snur og vender på det.

 

 

 

Engelsk er ikke akkurat Koreanerene sitt ekspertområde, så da er det lett for at ting kan bli litt merkelig på engelsk.

 

Poenget er vel den S-en i SUHD. Er jo absurd at de siler ut alle andre konkurrenter fordi de ikke er i stand til å produsere en Samsungskjerm. Så det de sa der er. Vi har verdens største Samsungs skjerm, og dere vil aldri få frie tøyler på produksjonsanlegget vårt.

 

Ingen vil noensinne kunne produsere en Samsung TV andre enn Samsung selv. Lisensiering, ja kanskje, men poenget var påstanden om verdens "beste" skjerm basert på SUHD som grunnlag. 170" derimot er noe alle kan strekke seg etter. Spørs om ikke noen av dem gir opp, og lar noen få produsenter drive å konkurrere om kinoskjermer på disse størrelsene.

 

De kan til og med etterlikne det SUHD skal gi, men det blir ikke et Samsungprodukt for det.

LG og Samsung har 55% av verdens LCD market. 55% av skjermer har ikke en Samsung eller LG logo på seg. Samsung og LG selger skjermpaneler som bare det. Det å kjøpe et skjermpanel fra Samsung/LG er ikke et problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...