Gå til innhold

SNIKTITT: Vi har prøvd Microsofts nye Lumia-toppmodell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Superbra, få med tester,

 

toshiba.jpg

http://petapixel.com/2014/04/18/toshiba-releases-worlds-fastest-microsd-cards-feature-8x-faster-write-speeds/

 

Håper virkelig slike minnekort støttes, siden usb 3.1 hjelper lite hvis man ikke har raske minnekort.

 

Håper mobiler, nettbrett snart kunne kjørt windows 10 bing så er det mobilapp i tillegg så man ikke trenger PC.

Antar dette ikke skjer før 2017. Siden det finnes lamina nettbrett.

 

Kunne ønske:

BATTERITEKNOLOGI Ny teknologi skal doble kapasiteten til dagens batterier Tar opp kampen med litiumion. ble vanlig i mobil og nettbrett.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse telefonene virker helt fantastisk.

Jeg så demonstrasjonen av Continuum når Microsoft hadde sin Launch event i oktober, og det ser helt utrolig ut.

 

Mobilen plugges i dockingen og vips så har man plutselig en fullverdig PC man kan surfe med, redigere dokumenter og bilder på etc.

Og mobilen kan brukes MENS man bruker den som PC også. Når jeg skal oppgradere fra min Z3+ blir det nok en Lumia på meg :)

Lenke til kommentar

vet ikke om det bare er jeg og frua som har vært uheldig med våre mobiler fra Nokia med polykarbonat, men vi har aldri før knust så mange mobiler. Så langt er det 3 Nokia 920 og 1 Nokia 1020 som har fått knust skjerm.

 

Nå har frua konvertert over til iPhone etter at tålmodigheten rant ut pga app utvalget og det samme blir jeg til å gjøre.

 

Men fy jeg kommer til å savne OSet Microsoft har kokt i stand. Er vant med at toppmodeller med android blir sirup etter 1. året etter lansering.

Lenke til kommentar

Menemenemene... XL eller ikke???

 

Har hatt bestillingen klar i mange dager nå, men vet ikke om jeg skal skive inn XL eller ikke :S

 

Synes min midlertidige 640 er stor nok, men har tegnet målene på et ark og forskjellen ser ikke enorm ut. Like vel kan realiteten være en annen.

 

Hadde maskinvare være den samme hadde jeg nok valgt den minste. Men den spec-geeken i meg er omtrent like sterk som den fornuftige kjedelige...

 

Er ikke akkurat noen butikker jeg kan se i heller her omkring. Noen som har tatt i begge to. Føles den store veldig mye større? Noen med 640 som har tatt i den? Jeg har for øvrig ikke enorme hender.

Lenke til kommentar

vet ikke om det bare er jeg og frua som har vært uheldig med våre mobiler fra Nokia med polykarbonat, men vi har aldri før knust så mange mobiler. Så langt er det 3 Nokia 920 og 1 Nokia 1020 som har fått knust skjerm.

 

Nå har frua konvertert over til iPhone etter at tålmodigheten rant ut pga app utvalget og det samme blir jeg til å gjøre.

 

Men fy jeg kommer til å savne OSet Microsoft har kokt i stand. Er vant med at toppmodeller med android blir sirup etter 1. året etter lansering.

 

Tror du har vært uheldig. Barna har en 520 hver, som får masse juling. Jeg hadde en 920 fra den var ny på markedet til rett før sommeren. Har de mistet den flere ganger i bakken og på gulv, inklusive et par betonggulv. Det høyeste fallet var omtrent 1.7m i betong. Dette vistes i form av relativt ubetydelige hakk på plasten, men ikke noe på skjermen.

 

Denne var sort, min tidligere Lumia 900 som hadde hvit gloss coating var litt mer sårbar. Plasten holdt seg like godt, men selve coatingen kunne sprekke opp litt ved fall.

 

Men, rett før sommeren falt 920'n 35 cm på betonggulv med laminat og knuste. Den landet da perfekt med glasset ned, og der lå en mikroskopisk sten som jeg tror var utslagsgivende.

 

Nå kan det naturligvis være meg som har vært heldig hver eneste gang, men jeg har normalt ikke flaks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Telefonen koster ca dobbelt så mye som tidligere toppmodeller. Kan prisøkningen forsvares?

Tidligere toppmodeller har ligget på 4500,-... XL ligger på 6995 inkludert docking til 1000,-. Så nei, det er langt ifra dobbelt så dyrt. Og ja, jeg synes de var såpass bra at det kan forsvares (spesielt om man tenker på hvor ufattelig dårlig NOK står og hvor høyt USD står). 

Endret av TheMoonMan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har en 640 xl,noen som vet om Continuum kan brukes på den etter oppdatering til win10 ?

 

Har en 640 selv nå, og så vidt jeg kan se vil ikke våre telefoner støtte Continuum da dette krever spesielle brikkesett og prosessorer.

 

Det har vært noen spekulasjoner på muligheten for å kjøre Continuum med bare en skjerm, altså den store. Men jeg har ikke sett noen form for bekreftelser fra MS om at dette skal kunne la seg gjøre. På en annen side støtter 640 Miracast. Om den ved å koble til Miracast på en større skjerm vil kunne kjøre en desktopvariant av skjermbildet gjenstår å se. Igjen, jeg har ikke sett dette blitt gjort noe sted, men det betyr ikke at det ikke lar seg gjøre. Kanskje noen med W10 preview på mobilen kan gjøre en test, om Continuum støttes i den varianten av W10.

 

Men, altså. Du vil ikke kunne kjøre Continuum slik det gjøres på 950, der både mobil og ekstern skjerm er aktiv.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dere har vært uheldig eller om jeg har vært heldig, men jeg opplevde at telefonen skle ut av lomma mi, under rekkverket og 10 meter ned i betongen fra 4. etasje i blokka jeg bodde. Jeg har vel knapt nok noen gang vært så nervøs som da jeg løp ned trappene for å skrape telefonen opp fra bakken, men den viste seg å være nesten like fin. Kun et lite hakk i siden. Er i bruk den dag i dag :)

Lenke til kommentar

 

Jeg har en 640 xl,noen som vet om Continuum kan brukes på den etter oppdatering til win10 ?

Har en 640 selv nå, og så vidt jeg kan se vil ikke våre telefoner støtte Continuum da dette krever spesielle brikkesett og prosessorer.

 

Det har vært noen spekulasjoner på muligheten for å kjøre Continuum med bare en skjerm, altså den store. Men jeg har ikke sett noen form for bekreftelser fra MS om at dette skal kunne la seg gjøre. På en annen side støtter 640 Miracast. Om den ved å koble til Miracast på en større skjerm vil kunne kjøre en desktopvariant av skjermbildet gjenstår å se. Igjen, jeg har ikke sett dette blitt gjort noe sted, men det betyr ikke at det ikke lar seg gjøre. Kanskje noen med W10 preview på mobilen kan gjøre en test, om Continuum støttes i den varianten av W10.

 

Men, altså. Du vil ikke kunne kjøre Continuum slik det gjøres på 950, der både mobil og ekstern skjerm er aktiv.

 

Takk-takk :-)  Tror jeg prøver litt først med 640èn før jeg eventuellt innvesterer i ny 950 

Lenke til kommentar

Men å stryke fingeren ned fra toppen til hurtigmeny med mulighet til å slå av og på mobildata, ja det fikser ikke microsoft. Vanvittig irriterende.

 

Det er jo fullstendig mulig! Du kan også holde inne så og si hver eneste knapp i toppmenyen og komme inn på innstillingen for hver enkelt funksjon. Mobildata, lommelykt, flight mode..alt er der. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...