Gå til innhold

Nå kan amerikansk politi utstyre droner med elektrosjokkvåpen og tåregass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er jo bare trist. Droner har potensiale til å bidra med mye godt, men desverre finnes det altfor mange potensielt destruktive anvendinger. Om 8-10 år vil vi høre historier om grov feilbruk daglig, om 15-20 år tror jeg desverre at teknologien vil ha nådd såpass langt at droner er en reell fare for folk på mange nivåer.

 

Verdenssamfunnet burde samarbeide om retningslinjer for slikt i god tid. Man har da stort sett klart å f.eks holde en nulltoleransepolitikk internasjonalt når det gjelder bruk av kjemiske våpen, med visse tragiske unntak, selvsagt. Droner har minst like stort potensiale til å kunne vekke avsky blant folk, både i krigstid og i fredstid.

Lenke til kommentar

Jeg vet det er populært å klage på politiet i usa, men jeg kan nesten garantere om vi hadde hatt like mange tungt bevæpna kriminelle i norge så har ikke politiet her vært en flekk bedre her heller.

 

Og det kommer nok hit etterhvert også med den naive politikken vi fører.

 

Man kan forsvare bruk av makt mot hardbarka kriminelle ja, men har du sett noen av de mange politivideoene fra USA der kanskje 10 politimenn står å denger løs på èn forsvarsløs mann? Eller hva med han politimannen som drepte en gammel kvinne med sin taser. Det er ikke lenger snakk om enkelt episoder dette, men en trend. Svaret er enkelt, ansetter man ustabile mennesker med potensiell psykopatisk adferd, ja da får man slikt! Denne utviklingen kommer fra et sted, og man kan ikke bare skylde på økende kriminalitet og gjenger som truer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig, politiet ansetter alt for mange bøller der borte. Til og med i Vancouver Canada er politiet ganske harde. Har hørt at de etter noen grove hendelser måtte igjennom "sensitivitetskursing".

 

Om dronene:

Litt kjedelig om siktet ikke er like nøye som med en menneskehånd. Selvfølgelig kan det ha potensiale til å bli bedre også enn skjelvende hender, høy hjertefrekvens på politimann, spesiellt om det er vindstille (for dronen).

 

Men, det må være veldig kjedelig å være den politimann som treffer noen i øyet og tar synet på et av øynene i fra offeret, med denne droneinnretningen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke særlig mange av oss ville likt å ha det stresset som en amerikansk politimann blir utsatt for.
 
Men, når man selv i krig har ting å forholde seg til, som f.eks. Genèvekonvensjonene. Så må man forvente at et sivilt politi klarer å holde seg klar fra "djevelskap" også.
 

2002 fikk president George W. Bush et notat om tortur fra sin rådgiver Alberto Gonzales i Det hvite hus, forfattet av Office of Legal Counsel (= justisdepartementets kontor for juridisk rådgivning). Gonzales rådet her Bush til å oppheve Genèvekonvensjonene, som til tross for at de danner grunnlaget for dagens internasjonale rett, inneholder bestemmelser som Gonzales beskrev som «kuriøse» og «foreldede». Han tilrådet opphevelse av dem, fordi det «vil innebære en betydelig reduksjon av trusselen om hjemlig rettsforfølgelse i henhold til War Crimes Act». Han viste her til loven om krigsforbrytelser, vedtatt i 1996, som setter streng straff for brudd mot konvensjonene. Gonzales ble senere utnevnt til justisminister og ville trolig blitt nominert tilhøyesterett om ikke Bushs valgkrets hadde ansett ham for å være «for liberal».%5B1%5D


Utsnittet i sitatet ovenfor er fra den norske Wikipedia-siden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Geneva_Conventions

Endret av G
Lenke til kommentar

Man kan si mye om politikken i USA. Prøv å være politimann der noen år i det de vasser i hver eneste dag, så er det nok lettere å se hvorfor de presser på for å få disse løsningene. De er satt til en forvaltningsjobb og må forholde seg til realiteten.

 

De får ikke akkurat mindre å gjøre i September/Oktober da den globale kreditt bobla er ventet å implodere.

Lenke til kommentar

 

Man kan si mye om politikken i USA. Prøv å være politimann der noen år i det de vasser i hver eneste dag, så er det nok lettere å se hvorfor de presser på for å få disse løsningene. De er satt til en forvaltningsjobb og må forholde seg til realiteten.

 

De får ikke akkurat mindre å gjøre i September/Oktober da den globale kreditt bobla er ventet å implodere.

 

Ventet av hvem?

Lenke til kommentar

Jeg vet det er populært å klage på politiet i usa, men jeg kan nesten garantere om vi hadde hatt like mange tungt bevæpna kriminelle i norge så har ikke politiet her vært en flekk bedre her heller.

 

Og det kommer nok hit etterhvert også med den naive politikken vi fører.

 

"vi"

 

Det er nok politikerne som er ansatt for å styre politikken så vidt jeg vet... Og ja, de grunnlovsovertrampende globalistene vi har fått plassert på "toppen" kjører nok gjerne gjennom slike syke lover om de får mulighet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...