Gå til innhold

ICE.net lanserer mobilabo. Pass på.


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

ICE.net lanserer i disse dager mobilabonnementer. Før dere bestiller, husk at operatørene gir med den ene hånda og tar med den andre. Det som ser ut til å være et godt tilbud, kan fort vise seg å være dyrt og dårlig. Jeg nevner i fleng:

 

  • De brukes NetComs nett, hvis noen skulle være opptatt av dekning.
  • MMS er ikke inkludert, hvis noen driver med slikt.
  • Priser til utland er hinsides all fornuft, 3,75 per minutt til en svensk mobiltelefon er total utprising.
  • Spesialnummer nevner jeg ikke en gang.
  • 18,75 per mb data i USA er heller ikke veldig tidsriktig, når f.eks. Talkmore tar 0,99.
Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestilt ICE.net 4G fri tale og sms til kr 199 i 12 mnd. Synes dette var veldig billig og syntes det er spennende med ny opperatør. Blir også veldig spennende og se hvordan dekningen deres blir når de åpner eget nett for fulgt i 2016. Og jeg er også spendt på mobiler med 450 frekvensene som står på nettsiden at skal komme.

 

Jeg ønsker ICE lykke til og håper de vil lykkes.

Lenke til kommentar

 

ICE.net lanserer i disse dager mobilabonnementer. Før dere bestiller, husk at operatørene gir med den ene hånda og tar med den andre. Det som ser ut til å være et godt tilbud, kan fort vise seg å være dyrt og dårlig. Jeg nevner i fleng:

 

  • De brukes NetComs nett, hvis noen skulle være opptatt av dekning.
  • MMS er ikke inkludert, hvis noen driver med slikt.
  • Priser til utland er hinsides all fornuft, 3,75 per minutt til en svensk mobiltelefon er total utprising.
  • Spesialnummer nevner jeg ikke en gang.
  • 18,75 per mb data i USA er heller ikke veldig tidsriktig, når f.eks. Talkmore tar 0,99.

 

Takk! Kjekt å vite! :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke imponerende utenlandspriser...

 

Men Netcoms dekning har jeg ingenting imot.

Jeg er storforbruker av mobildata, og byttet nylig til Banzai som tilbyr gunstige mobilabonnement for de som bruker mye data.

Dekningen er ikke dårligere enn da jeg hadde Telenor. Tvert imot, jeg merker stor forbedring mange steder.

 

Man kan ikke lengre si at Netcom er dårligere enn Telenor. Det stemte før.

Nå har Netcom skjerpet seg veldig, og hvilken operatør som er best for deg er mye mer individuellt.

Mange steder er den ene bedre enn den andre. Jeg har best dekning med Netcom-dekning til Banzai-priser.

Jeg savner ikke Telenor.

Andre steder er Telenor best fremdeles.

Sammenlikn dekningskart og spør venner om du er i tvil.

 

ICE med Netcom-dekning er dog en overraskelse. Hadde ikke de et eget nett?

En vanlig Samsung Galaxy eller iPhone far vel ikke nytte av 450 MHz-frekvensene. Blir disse frekvensene brukt til routere med mobilt bredbånd, men ikke ringing?

Vil nevnte routere veksle mellom 450 MHz og de vanlige mobilfrekvensene?

 

 

 

PS. Jeg finner ikke de store abonnementene.

Har de bare 2 eller 4 gigabytes?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

ICE med Netcom-dekning er dog en overraskelse. Hadde ikke de et eget nett?

En vanlig Samsung Galaxy eller iPhone far vel ikke nytte av 450 MHz-frekvensene. Blir disse frekvensene brukt til routere med mobilt bredbånd, men ikke ringing?

Vil nevnte routere veksle mellom 450 MHz og de vanlige mobilfrekvensene?

 

 

 

 

ICE har ett nett nå på 450 MHz som ikke er på LTE 4G, de holder nå på og bygge dette om til LTE 4G i tillegg så har de frekvenser på 800, 900 og 1800 MHz-båndene som de vil bygge inn i sitt eksisterende nett, de har også overtatt Tele2 sitt gamle nett som skal bygges ut som LTE 4G nett, i tillegg til dette så har de fått avtale med Netcom at de kan bygge i Netcom sine master til en rimelig leie. Så frem til de blir ferdig med og bygge og kan lansere nettet sitt så vil alle ICE sine kunder bruke Netcom sitt nett som de har avtale med. 

Jeg vet ikke om noen telefoner som i dag kan ringe med 450 MHz men på ICE sine nettsider så står det at det vil komme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

MMS og utenlandspriser er nok kanskje ett minus, men for de som ikke er opptatt av dette virker det som ett knallbra starttilbud!

 

Jeg hadde byttet om pakkene passet for meg.

Lenke til kommentar

ICE med Netcom-dekning er dog en overraskelse. Hadde ikke de et eget nett?

En vanlig Samsung Galaxy eller iPhone far vel ikke nytte av 450 MHz-frekvensene. Blir disse frekvensene brukt til routere med mobilt bredbånd, men ikke ringing?

Vil nevnte routere veksle mellom 450 MHz og de vanlige mobilfrekvensene?

 

 

450 MHz er en standard frekvens i LTE, men det gjenstår jo å se om det blir en de facto standard i tilgjengelig utstyr.

 

En kjapp tur innom google resulterer i:

http://www.virtualaccess.com/LTE450MHz-routers.php?gclid=CLyQ4cLCk8YCFcLhcgode4ILPA

 

Og så pusher ice sin egne rutere med støtten for 450MHz, ser jeg. Kommer i august.

https://www.ice.no/private/mobile-broadband/

Lenke til kommentar

Hvordan kan det komme telefoner som kan ringe på 450 MHz? Skal de lage sin egen telefon, eventuelt få et kinesisk selskap til å spesiallage en slik telefon?

 

Jeg vet ikke om noen alminnelige telefoner som støtter slike lave frekvenser.

 

Hvis du ser her så står det:

 

https://www.ice.no/private/coverage/

 

"

SELVSAGT KAN DU SNAKKE OVER 450-DEKNINGEN

Mange ringer over datadekningen vår idag ved hjelp av løsninger som Facetime, Skype eller Viber. I fremtiden vil vi komme med smartere løsninger for å ringe over datadekningen vår. Norges befolkning har ringt over 450-frekvensen siden 80-tallet og gjør det altså også i dag. Og vi skal sørge for at det gjøres i fremtiden også."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Interessant. Da snakker vi om god dekning.

Støtter alminnelige smarttelefoner 4G på 450 MHz allerede nå? Eller må man ha ny telefon når ICE lanserer dette på basestasjonene sine, for å kunne bruke det ?

Så vidt jeg vet, gjør de ikke det. Har en vag følelse av at telefonene bør ha (mulighet for) ekstern antenne for å fungere optimalt på 450 MHz.
Lenke til kommentar

Interessant. Da snakker vi om god dekning.

 

Støtter alminnelige smarttelefoner 4G på 450 MHz allerede nå? Eller må man ha ny telefon når ICE lanserer dette på basestasjonene sine, for å kunne bruke det ?

 

Det er ingen smart telefoner som støtter 4G på 450MHz nå så en må ha ny telefon for og kunne bruke det. En må også ha en av de  helt nye smart telefonene som støtter Volt også når de lanserer sitt eget 4G nett for tale også, dette gjelder foreløpig bare noen få men her øker det nok raskt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...