Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen år tilbake gikk jeg fra Firefox til Chrome, siden Chrome var overlegen.

Nå nylig har jeg gått tilbake til Firefox pga. høyt minneforbruk. Alle tilpasningsmulighetene i Firefox er gull, så jeg angrer ikke :-).

Den dagen Chrome blir et bedre valg, så kommer jeg heller ikke til å angre på en evt. overgang tilbake til Chrome.

 

Lenge leve konkurranse! :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett bare Google sine produkter og har gjort det siden de kom, men må si at jeg begynner å bli lei av all reklamen. Nå som jeg har blitt voksen og etablert hadde det vært ønskelig å kunne kjøpt et abonement eller produkt for en engangssum, og sluppet reklamer i alle google sine tjenester, spesielt Youtube. Om ikke trenden snur så gjør kundene det. 

Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett bare Google sine produkter og har gjort det siden de kom, men må si at jeg begynner å bli lei av all reklamen. Nå som jeg har blitt voksen og etablert hadde det vært ønskelig å kunne kjøpt et abonement eller produkt for en engangssum, og sluppet reklamer i alle google sine tjenester, spesielt Youtube. Om ikke trenden snur så gjør kundene det. 

Adblock og Ghostery så blir all reklame borte :)

Lenke til kommentar

Det er sikkert riktig men jeg opplever også at de sperrer all åpen trafikk/public access som eks facebook, war commander, og noen andre som ender på .com. Selv om jeg reinstallere på nytt så vil ikke det hjelpe. det går noen dager så er du låst ute på nytt. Så det som skjer mellom adobe og crome/google er mer en det å fryse flash.

 

Hilsen en sint bruker!!

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker stort sett bare Google sine produkter og har gjort det siden de kom, men må si at jeg begynner å bli lei av all reklamen. Nå som jeg har blitt voksen og etablert hadde det vært ønskelig å kunne kjøpt et abonement eller produkt for en engangssum, og sluppet reklamer i alle google sine tjenester, spesielt Youtube. Om ikke trenden snur så gjør kundene det. 

Adblock og Ghostery så blir all reklame borte :)

 

 

Problemet med en slik løsning er at du dreper mye av inntektsgrunnlaget til de som genererer det innholdet du konsumerer på nett, det er jo noe som naturligvis ikke vil fungere i lengden. Så det finnes de av oss som syntes at blokkering av reklame, om den er aldri så irriterende er en ytterst dårlig løsning, spesielt på YouTube og lignende hvor innholdskaperen(e) er såpass avhengig av reklameinntektene som de er.

 

 

 

Hva gjelder batteri/strømforbruket til Google Chrome så vil jo ikke dette forandre på så fryktelig mye. Selv med Flashblock så har batteritester, hvertfall på Mac OS X fremdeles indikert at Google Chrome fort vil redusere batteritiden fra type 9-11 timer med Apple Safari ned til 6-8 timer med Google Chrome. Virker ikke som Flash er den største synderen her, selv om det naturligvis vil hjelpe noe. Chrome er jo fremdeles en av ytterst få "dagligdagse" applikasjoner som sparker i gang fullytelsemodus på skjermkort, og eventuelt dedikert skjermkort under Mac OS X helt uten mål og mening og det er klart det går utover batteriet og varmeutviklingen. Er vel mye av det samme under Windows også, hvor Google Chrome er langt mer aggressiv mot hvilefunksjoner på prosessor så den nærmest nekter prosessor å foreta seg noe særlig av strømsparing mens Google Chrome kjører.

 

 

Jeg testet raskt på MacBook 12-tommer med Intel Core M og ved å ha 4-5 faner oppe og en 1080P YouTubevideo gående så var Google Chrome på 150% prosessor, altså den kjører Turbo Boost mens Chrome kjører. Samme faner og samme video med Apple Safari så var jeg på under 10% på prosessor. Her er det virkelig noe som skurrer med optimaliseringen og programmeringen, virker som Chrome til tross for å være veldig proaktiv når det kommer til støtte for HTML5-standard og løsninger osv har begynt å falle litt bakpå hva gjelder støtte for systemspesifikke API-er og finesser.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...