Gå til innhold

Slik blir splitter nye Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk. Håper de kan legge noe ressurser i lossless lyd snart.

Flac er vel ikke et optimalt format for streaming, noe som virker til å være noe av problemet til tidal/wimp. Jeg skjønner godt at spotify ikke vil ha latency/lagg problemene man har med tidal, og derfor venter. Men jeg skulle gjerne ha droppet tidal til fordel for spotify, uansett, hvis de hadde satset på lossless.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde de bare prioritert ytelse i stedet.

De siste 2 månedene har "Play queue" og "History" vært forferdelig tregt på spotify, og gjør hele pcen tregere. I tillegg har Spotify fjernet enkelte menyvalg, og lagt til nye, som det såvidt jeg vet ikke går an å fjerne.

Så når jeg snublet over en artikkel i dag, om hvordan man kan rulle tilbake spotify-versjonen, var valget enkelt. Alt jeg vil ha er en rask og enkel musikkspiller, jeg bryr meg absolutt ikke om musikkvideoer. 

Legger ved link hvis noen vil se: http://www.dinside.no/933187/ja-du-kan-beholde-en-gammel-versjon-av-spotify

Endret av vebbiiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke for å være negativ, disse nye funksjonene er sikkert flotte de.

 

[rant]Men når feil og mangler ikke blir rettet på etter flere år, og flere og flere fundamentale funksjoner forsvinner etter nye oppdateringer så har jeg helt mistet håp. Det er tungt å bruke og fungerer helt rævva i praksis. Husker ikke instillinger alltid (avhengig av versjonnummer), får konstant feilmeldinger om at det ikke er plass på telefonen, fordi Spotify ikke har laget en enkel pauseknapp, eller en måte å stoppe nedlastingen, annet enn å slette ALT. Videre prøver appen gjentatte ganger å laste ned mer og avbryter deg gjevnlig med samme feilmelding. Fundamentale funksjoner som filtrering, sortering, og tastatursnarveier blir fjernet slik at programmer gjenstår som et primitivt skoleprosjekt (unnskyld uttrykket). Programmet er tregt, og random-funksjonen serverer deg gjerne samme sang om igjen, og samme artist 4 ganger på rad. Den spiller også av samme rekkefølgen og du ender opp med en loop av en visst antall sanger som går igjen hele tiden. Denne samme rekkefølgen finner du igjen selv om du starter programmet på nytt, resetter random-funksjonen. Etter å ha blitt drittlei disse forskjellige kombinasjonene så har jeg stort sett begynt å høre på internettradio. Noe annet som er irriterende er at Spotify bytter ut sanger i spillelisten din slik at du gjerne får en dårlig live-versjon istedenfor, eller tribute-versjon om jeg ikke lyver nå. Ihvertfall, dette er en av mange mangler som Spotify vet om gjennom tilbakemeldingssystemet de har brukt og på mange viktige områder ignorert. [/rant]

  • Liker 4
Lenke til kommentar

. Noe annet som er irriterende er at Spotify bytter ut sanger i spillelisten din slik at du gjerne får en dårlig live-versjon istedenfor, eller tribute-versjon om jeg ikke lyver nå.

 

 

Det har jeg også opplevd flerer ganger. Du får plutselig en annen versjon av sangen enn den du ville ha. Det skjer også dersom du går inn via artisten. Hvis du søker på "Simon and Garfunkel", og går inn på artisten, setter på den mest populære sangen "The sound of silence", da får du Paul Simon sin versjon av sangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg noe så enkelt som et lysere skin, jeg. Det helsvarte de kjører nå er skikkelig lite brukervennlig på laptopen min, sikkert pga. en kombinasjon av lav oppløsning og blank skjerm. 

 

Har også problemet med at play queue og history gjør at hele programmet stopper opp en stund. 

 

Abonnementet går ut om noen måneder, og jeg tror ikke jeg kommer til å fornye.

Lenke til kommentar

Kan man søke i spillelister på PC nå? Jeg rullet tilbake til en gammel versjon for å få tilbake den funksjonaliteten. Spotify er lite brukervennlig som det er og nå skal de legge til noe nye fancy greier som jeg aldri kommer til å bruke. Nedtur.

 

Hvilken versjon bruker du?

Lenke til kommentar

 

Kan man søke i spillelister på PC nå? Jeg rullet tilbake til en gammel versjon for å få tilbake den funksjonaliteten. Spotify er lite brukervennlig som det er og nå skal de legge til noe nye fancy greier som jeg aldri kommer til å bruke. Nedtur.

Hvilken versjon bruker du?

 

 

0.9.15.27 står det. Har spillelistesøk.

Lenke til kommentar

Spotify er som andre nevner ikke særlig bra på å spille musikk, de burde hat ett API så man kan spille via andre program.

 

AtW

Det har communitiet også spurt om. De har dog lagt ut kjernen til programmet, slik at folk kan lage egen klient. Du har f.eks. Fidelify, som har kommet med ny versjon siden sist jeg prøvde det. Dessverre så har de ikke jobbet så mye med det, det er to karer tror jeg som sammarbeider på hobbybasis på dette. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Xbox music fungerer som en drøm!? Microsoft har også bevist at det er flere sanger på Xbox music enn på spotify/tidal(wimp)...

Xbox music er også på alle enheter untatt på Playstation, men jeg har "bare" xbox så da fungerer det helt fint for meg...

Lenke til kommentar

Alle skal prøve være alt i dag, er vel ikke lenge før Spotify får sin egen versjon av Netflix, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram og SnapChat alt integrert, rørt sammen i et halv-fungerende virrvarr..... Hvorfor kan de ikke bare holde seg til å være en musikktjeneste og fokusere på å gjøre det bra, Spotify har bare blitt dårligere og dårligere den siste tiden spør du meg.  :thumbdown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke helt fornøyd med Spotify for tiden. Men det er én ting jeg setter pris på med Spotify, og det er muligheten til å spille av lokale filer fra PC'n og få de synkronisert så de kan spilles på mobiltelefoner og nettbrett. Imidlertid kunne dette også med fordel ha vært gjort på en enklere måte.

 

Så hvordan er det med de andre musikkstreamingtjenestene nå? Er en stund siden jeg brukte Wimp og Google Play Musikk; har de mulighet for å bruke lokale filer fra PC og få de til å spille av på mobil / nettbrett nå? Eller er det noen andre som er mer anbefalt?

Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke helt fornøyd med Spotify for tiden. Men det er én ting jeg setter pris på med Spotify, og det er muligheten til å spille av lokale filer fra PC'n og få de synkronisert så de kan spilles på mobiltelefoner og nettbrett. Imidlertid kunne dette også med fordel ha vært gjort på en enklere måte.

 

Så hvordan er det med de andre musikkstreamingtjenestene nå? Er en stund siden jeg brukte Wimp og Google Play Musikk; har de mulighet for å bruke lokale filer fra PC og få de til å spille av på mobil / nettbrett nå? Eller er det noen andre som er mer anbefalt?

 

Anbefaler Xbox music ;) Tilgjengelig over alt! Enkel i bruk. Finnes på pc, mac, ios, android, windows og xbox så klart ;) Prøv den! 30dagers prøveperiode og jeg tror du vil bli fornøyd med den ;) Samme pris har den også

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...