Gå til innhold

Derfor gjør Jay-Z og vennene hans profilene sine lyseblå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kjente artister, som Beyoncé, Madonna, Kanye West, Rihanna, Usher og Nicky Minaj har alle endret profilbildene sine til den lyseblå TIDAL-fargen. Samtlige har også skrevet noe til støtte for den nye musikktjenesten, og oppfordrer sine følgere til å delta i kampanjen.

Goodbye and good riddance!

Lenke til kommentar

Istendenfor å ha alt tilgjengelig på et sted så sprer de mediene sine over på flere tjenester slik at slik at det blir dyrere for sluttbrukeren som må abbonnere flere tjenester enn nødvendig. Hvis man derimot snur seg mot torrentmarkeded finner man akkurat det samme, bare at alle medier ligger samlet på et sted gratis! Og kvaliteten er minst like bra også hvis man vet hva man skal se etter. 

 

Har vært bruker av spotify i 2-3 år nå og har vært meget fornøyd. Men hvis det er sånn at man bruke flere tjenester for å høre på alle artistene blir det til at jeg velger å ikke abbonere på noen. Det er akkurat det som skjedde med film/seriefronten. Prøvde Netflix en stund, noe som virket helt greit. Men problemet til Netflix er at de er trege med å få ut serier. De har labert utvalg og nesten ikke noe nytt. 

Lenke til kommentar

Dette er jo veldig enkelt. Jeg bruker Google Play Music. Det kunne like godt vært Spotify, men de støtter ikke Chromecast og har elendig håndtering av køer. Wimp klarte jeg aldri å like.

Så er det jo slik at ikke absolutt alt er å finne på en tjeneste. Neivel. Da hører jeg på noe annet da. God musikk er heldigvis ikke mangelvare. Og skulle en artist komme ut med et album jeg absolutt må ha (har ikke skjedd siden '95 eller deromkring), så er det mulig å kjøpe et enkelt album digitalt også. Evt fysisk hvis du er av typen som får gåsehud og klump i halsen av å holde i et cover.

Lenke til kommentar

Jeg så deler av lanseringa av Tidal nå. Litt komisk at de lissom signerer en uavhengighetsærklæring eller hva der er for noe. Er det for å symbolisere at de nå befrir verden fra Spotify? Uansett så må Jayz og co lenger ut på landet om dette bare er veldedighet. Her er (de offisielle) inntektene til hovedpersonene i 2014 hentet fra Forbes:

 

Beyoncé ($115m)

Jay Z ($60m)

Rihanna ($48m)

Kanye West og Madonna følger etter med "et tosifret $-millionbeløp"

 

Jeg klarer liksom ikke helt å sympatisere med at jeg skal betale så mye til noe som bruker veldedighet og frihet og at "de gjør meg en tjeneste" osv bare fordi de skal tjene enda mer penger. Fikk med meg nå at Taylor Swift har valgt å ikke være på Spotify - har ikke savna kjerringa, og kommer ikke til å savne de ovennevnte i stor grad heller..

Lenke til kommentar

Det gjenstår nå å se hvor mange som kjøper abo på Tidal/Wimp p.g.a dette stuntet. Jeg klarer meg greit med Spotify og de artistene er ikke noe stort savn for meg. De pisser litt på fansen med dette stuntet, men det selger sikkert litt også da lojale fans kjøper Tidal abo. Pengene går over tid i lomma på Jay-Z som eier 95% av Tidal/Wimp. Det gjenstår å se hvor stor markedsandel de klarer å få. Hele tjenesten burde få en massiv satsning på oppgradering i alle fall.

Lenke til kommentar

Brukte gratis versjonen av spotify en stund, helt til de begrenset mengden jeg kunne høre også brukte jeg det "gratis" tilbudet til wimp som var igjennom canal digital, men de blei jo også retarded å kutta ut det, så nå får det bli youtube om jeg gidder å høre på noe musikk, så hvis det ikke på noen måte skal være gratis eller "gratis", da melder jeg meg ut.

 

Hadde jeg hatt 115mill dollar så skulle jeg kanskje vurdert å kjøpt for en måned her og en måned der, men de klarer seg fint med 115mill dollar, hvis livet er så fælt med 115mill dollar, da får de selge den 100 millioners villaen også jekke seg litt ned med pengebruken, slik som alle andre vanlige folk har måtte gjort i alle tider.

Lenke til kommentar

Virker som ingen av disse artikkelen for tiden som snakker om dette pr stuntet faktisk nevner hoved attraksjonen til denne strømmetjenesten som faktisk er "lossless musikk" med andre veldig høy bitrate, dette er grunnen til den høye prisen trodde hvertfall jeg. Og har ikke hørt noe om så langt hvertfall at noen artister skal være ekslusive.

Lenke til kommentar

Virker som ingen av disse artikkelen for tiden som snakker om dette pr stuntet faktisk nevner hoved attraksjonen til denne strømmetjenesten som faktisk er "lossless musikk" med andre veldig høy bitrate, dette er grunnen til den høye prisen trodde hvertfall jeg. Og har ikke hørt noe om så langt hvertfall at noen artister skal være ekslusive.

 

Joda, er skrevet flere artikler om Tidal her. 

Hos WiMP og TIDAL er du nødt til å betale en fast månedspris, noe som logisk sett trolig betyr at artistene og plateselskapene får mer betalt per bruker. For WiMP kan du enten betale 99 kroner per måned for standardabonnement, eller 199 kroner per måned for såkalt HiFi-lyd (Lossless FLAC/ALAC). TIDAL-kunder får kun tilbud om HiFi-abonnement.

http://www.teknofil.no/artikler/taylor-swift-foretrekker-norske-wimp-fremfor-spotify/185234

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...