Gå til innhold

Snart kan bilkarosseriene «kjenne» bulkene og skrapene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg sliter lit med å forstå hvilken praksis nytte detr vil få for en bilførerer.

 

 

Dette kan for eksempel være praktisk dersom det skulle oppstå uenigheter ved en kollisjon. Ellers er det selvsagt også praktisk i tilfeller hvor noen kommer borti bilen din og bestemmer seg for å stikke av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, har møtt på dem selv.

De åpner døra så det smeller i min bil, mens jeg er i den.

De fortsetter som ingenting har skjedd, ser ikke på meg eller bilene heller.

 

For de er bil transportmiddel, lakk? det har de på neglene

 

Om du oppholder deg mye i sånn situasjoner så får du kjøpe deg tanks istedet, så kan du sitte å le når de herper bilen sin.

 

Lenke til kommentar

 

jeg sliter lit med å forstå hvilken praksis nytte detr vil få for en bilførerer.

 

 

Dette kan for eksempel være praktisk dersom det skulle oppstå uenigheter ved en kollisjon. Ellers er det selvsagt også praktisk i tilfeller hvor noen kommer borti bilen din og bestemmer seg for å stikke av.

 

Det vil likevel oppstå krangling om hvem sin skyld det er.

Lenke til kommentar

 

Haha, har møtt på dem selv.

De åpner døra så det smeller i min bil, mens jeg er i den.

De fortsetter som ingenting har skjedd, ser ikke på meg eller bilene heller.

 

For de er bil transportmiddel, lakk? det har de på neglene

 

Om du oppholder deg mye i sånn situasjoner så får du kjøpe deg tanks istedet, så kan du sitte å le når de herper bilen sin.

 

 

Hadde subaru suv fra 2003, så deres nyere får mer skader.

Nå derimot parkerer jeg så langt unna de jeg kan, koster nok mer å reparere audi a6 allroad quattro 3.0 v6.

 

Nesten så jeg unngår kjøpesentre.

Lenke til kommentar

 

Den skal også være i stand til å avgjøre hva som forårsaket skaden, for eksempel et tre, en annen bil eller hva det måtte være.

I tillegg kan det også kobles til kameraer i bilen, slik at man for eksempel kan få fanget opp øyeblikket da skaden skjedde og hvem som forårsaket den.

 

 

Montro om de noensinne klarer å avgjøre nøyaktig hva som forårsaket skaden med god nok trygghet mot feilrapportering.

 

Skal bli spennende å se om privatlivets "lover" trer i kraft snart, eller om man kan overvåke hva som helst, når som helst og hvor som helst. :D

 

Lenke til kommentar

Men med video eller billedbevis kan det bli enklere å finne ut hvem sin skyld det egentlig er.

 

 

Og hvordan får man politi til å ta dette seriøst og forsøke å identifisere ansiktet på skadeforvolder? De ser nok på slike saker som bagatellmessige og henlegger det selv med "bevis i hånden". Hakket før man ser oppblomstring av selvtekt i dette landet.

Lenke til kommentar

jeg sliter lit med å forstå hvilken praksis nytte detr vil få for en bilførerer.

 

 

 

I tillegg kan det også kobles til kameraer i bilen, slik at man for eksempel kan få fanget opp øyeblikket da skaden skjedde og hvem som forårsaket den. Dette kan for eksempel være praktisk dersom det skulle oppstå uenigheter ved en kollisjon. Ellers er det selvsagt også praktisk i tilfeller hvor noen kommer borti bilen din og bestemmer seg for å stikke av.

 

 

Er det virkelig for mye å be om at folk i det hele tatt leser før de kommenterer?

Lenke til kommentar

 

jeg sliter lit med å forstå hvilken praksis nytte detr vil få for en bilførerer.

 

 

 

I tillegg kan det også kobles til kameraer i bilen, slik at man for eksempel kan få fanget opp øyeblikket da skaden skjedde og hvem som forårsaket den. Dette kan for eksempel være praktisk dersom det skulle oppstå uenigheter ved en kollisjon. Ellers er det selvsagt også praktisk i tilfeller hvor noen kommer borti bilen din og bestemmer seg for å stikke av.

 

 

Er det virkelig for mye å be om at folk i det hele tatt leser før de kommenterer?

 

slik jeg oppfatter det så holder det med kamera for å se hvem som kjører på bilen

derfor lurte jeg på hva hensikten med alle disse sensoren i karosseriet er hvis man likevel må ha et kamera i tillegg for kunne føre bevis ?

Lenke til kommentar

 

 

jeg sliter lit med å forstå hvilken praksis nytte detr vil få for en bilførerer.

 

 

 

I tillegg kan det også kobles til kameraer i bilen, slik at man for eksempel kan få fanget opp øyeblikket da skaden skjedde og hvem som forårsaket den. Dette kan for eksempel være praktisk dersom det skulle oppstå uenigheter ved en kollisjon. Ellers er det selvsagt også praktisk i tilfeller hvor noen kommer borti bilen din og bestemmer seg for å stikke av.

 

 

Er det virkelig for mye å be om at folk i det hele tatt leser før de kommenterer?

 

slik jeg oppfatter det så holder det med kamera for å se hvem som kjører på bilen

derfor lurte jeg på hva hensikten med alle disse sensoren i karosseriet er hvis man likevel må ha et kamera i tillegg for kunne føre bevis ?

 

 

 

Du står på et trangt P-hus(som vi har nok av i dette landet). Ikke så utrolig lett å se om noen har skadet f.eks venstre bakdør og/eller enden på bilen. Jeg bruker ihvertfall ikke å ta en inspeksjon av bilen hver gang jeg setter meg inn.

 

Har i dag kamera montert i bilen som har drøyt. 2 dager med kjøring lagret på SD-kortet. Kameraet overskriver de eldste filene når kortet er fult - og slik går det videre.. Om jeg ikke legger merke til ripen før det blir for sent, kan bilen f.eks registrere og merke filmen fra tidspunktet slik den ikke kan overskrives.

 

Er lov å bruke fantasien når ny teknologi er under utvikling. Er tross alt potensialet som er spennende.

Lenke til kommentar

 

 

 

jeg sliter lit med å forstå hvilken praksis nytte detr vil få for en bilførerer.

 

 

 

I tillegg kan det også kobles til kameraer i bilen, slik at man for eksempel kan få fanget opp øyeblikket da skaden skjedde og hvem som forårsaket den. Dette kan for eksempel være praktisk dersom det skulle oppstå uenigheter ved en kollisjon. Ellers er det selvsagt også praktisk i tilfeller hvor noen kommer borti bilen din og bestemmer seg for å stikke av.

 

 

Er det virkelig for mye å be om at folk i det hele tatt leser før de kommenterer?

 

slik jeg oppfatter det så holder det med kamera for å se hvem som kjører på bilen

derfor lurte jeg på hva hensikten med alle disse sensoren i karosseriet er hvis man likevel må ha et kamera i tillegg for kunne føre bevis ?

 

 

 

Du står på et trangt P-hus(som vi har nok av i dette landet). Ikke så utrolig lett å se om noen har skadet f.eks venstre bakdør og/eller enden på bilen. Jeg bruker ihvertfall ikke å ta en inspeksjon av bilen hver gang jeg setter meg inn.

 

Har i dag kamera montert i bilen som har drøyt. 2 dager med kjøring lagret på SD-kortet. Kameraet overskriver de eldste filene når kortet er fult - og slik går det videre.. Om jeg ikke legger merke til ripen før det blir for sent, kan bilen f.eks registrere og merke filmen fra tidspunktet slik den ikke kan overskrives.

 

Er lov å bruke fantasien når ny teknologi er under utvikling. Er tross alt potensialet som er spennende.

 

foreløpig ser det bare noe du kan drømme om ,- at sensorene og kamerat samarbeider

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...