Gå til innhold

Et nytt brutalt angrep på venstresiden.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Alle er sikkert ikke klar over at Charlie Hebdo er en satirsk avis der de fleste som jobber i redaksjonen er (var) venstreradikale anarkister.

 

Se mer i

 

http://tv.nrk.no/program/koid35000115/charlie-hebdo-en-dag-i-redaksjonen

 

dette NrK innslaget:

 

 

 

 

Charlie Hebdo - en dag i redaksjonen

 

Noen av Frenkrikes beste tegnere jobber i redaksjonen i "Charlie Hebdo". Vi møter dem en vanlig mandag, dagen da forsidetegningen skal velges ut. Konkurransen mellom tegnerne har bidratt til at tidsskriftet alltid har vært kontroverielt, og de har som regel vært involvert i en eller flere rettssaker. Men varemerket er også at de skal i velrettede spark i alle retninger. To av tegnerne vi møter ble drept av terroristene 7. januar. Programmet er et utdrag fra den nordiske serien "Skarpe penner" om satire og karikaturtegninger.
Tilgjengelig i:
Norge
Første gang sendt:
NRK2 12.01.2015 21:30
Siste gang sendt:
NRK2 12.01.2015 21:30
Planlagt sendt:
NRK1 13.01.2015 23:15
Originaltittel:
Charlie Hebdo - en dag i redaksjonen
Varighet:
10 minutter
  • Aldersgrense 11 år
  • Tilgjengelig til: Søn 12. jul 2015 kl 23:25

 

 

Rettet skrivefeil etter svar.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kgun: hvem i all verden er "Charles Hebdo"? Hebdo står for hebdomadaire som betyr ukentlig, og Charlie har de fra et annet blad som igjen var oppkalt etter Charlie Brown (fra knøttene/peanuts: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Charlie_Brown)

 

Uansett er det ingen grunn til å gjøre angrepet på Charlie Hebdo til en venstre/høyre-sak. Angrepet var ikke motivert ut fra partipolitikk, men religionskritikk. Det finnes religionskritikere over mesteparten av det politiske kartet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Takk for påpekning av skrivefeilen.

 

Så du ser ikke at personer som kaller seg kristne tempelriddere og islamske jihadister kan ha en noenlunde lik agenda?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fanatiske ekstremister / mordere har det til felles at de ofte dreper blindt, tilfeldig og vilkårlig. De bryr seg ikke om de dreper sine egne om de greier å henrette noen som har fått dem til å se rødt.

Lenke til kommentar

Henger meg på de som mener det er helt galt å plassere islamistene på den politiske høyre/venstre-aksen. Slik det ser ut akkurat nå var også jøder et mål for angrepet - en minoritet det faktisk er høyresiden som har stått sterkest opp for de siste tiårene. Ser ingen mulighet for at noen tradisjonelle partier kan slå politisk mynt på denne typen angrep - dessverre blåser det snarere vind i seilene for de nye sterkt innvandringsfiendtlige partiene som er i vekst rundt om i Europa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Henger meg på de som mener det er helt galt å plassere islamistene på den politiske høyre/venstre-aksen.

 

Har jeg plassert dem på noen politisk akse? Jeg konstaterer et angrep på et venstreradikalt tidsskrift.

Lenke til kommentar

 

Alle er sikkert ikke klar over at Charlie Hebdo er en satirsk avis der de fleste som jobber i redaksjonen er (var) venstreradikale anarkister.

 

Alle er sikkert ikke klar over at det allerede er bekreftet at en av angriperne var rapper, og der er sterke mistanker omkring de andre involverte.

http://www.mediaite.com/tv/watch-charlie-hebdo-shooting-suspect-cherif-kouachi-was-an-aspiring-rapper-in-2005/

 

Jeg må bare si at jeg ser med økende bekymring på følgene av den voldsforherligelse som rapperne står for.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gangsta_rap

 

Hva kan gjøres for å forhindre at rappere radikaliseres og blir terrorister?

 

Bør rappere forhindres tilgang til riket? Bør rapping forbys eller må vi gå i dialog med disse?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Alle er sikkert ikke klar over at Charlie Hebdo er en satirsk avis der de fleste som jobber i redaksjonen er (var) venstreradikale anarkister.

Alle er sikkert ikke klar over at det allerede er bekreftet at en av angriperne var rapper, og der er sterke mistanker omkring de andre involverte.

 

Det var vel han som angrep den jødiske butikken?

Lenke til kommentar

Å oversette fransk satire er en umulig oppgave. Det er alt for mange ordspill og double entendres.

Bladet skal denne gangen oversettes til 16 forskjellige språk. Det ble varslet på forhånd at det kom til å inneholde nye karikaturer av profeten Muhammed.

Lenke til kommentar

Alle er sikkert ikke klar over at det allerede er bekreftet at en av angriperne var rapper, og der er sterke mistanker omkring de andre involverte.

http://www.mediaite.com/tv/watch-charlie-hebdo-shooting-suspect-cherif-kouachi-was-an-aspiring-rapper-in-2005/

 

Jeg må bare si at jeg ser med økende bekymring på følgene av den voldsforherligelse som rapperne står for.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Gangsta_rap

 

Hva kan gjøres for å forhindre at rappere radikaliseres og blir terrorister?

 

Bør rappere forhindres tilgang til riket? Bør rapping forbys eller må vi gå i dialog med disse?

 

Rap må reguleres. Alle som skriver låter i sjangeren bør sende disse til sin respektive regjering før de publiseres, slik at de kan godkjennes eller underkjennes.

 

Såkalte 'rap battles' skal forøvrig kun foregå hverdager fra 10:00 til 20:00.

Dette gjøres for at ordensmyndighetene skal kunne ha raskere responstid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Å oversette fransk satire er en umulig oppgave. Det er alt for mange ordspill og double entendres.

Bladet skal denne gangen oversettes til 16 forskjellige språk. Det ble varslet på forhånd at det kom til å inneholde nye karikaturer av profeten Muhammed.

 

 

Også

 

Tysk minister:

 

Pegida misbruker Paris-ofrene

 

Den tyske justisministeren ber Pegida avlyse sine planlagte demonstrasjoner mot islam mandag. Han kaller dagens demonstrasjoner en kannibalisering av terrortragedien.

 

For tolvte uke på rad innkaller Pegida (Patriotiske europeere mot islamiseringen av aftenlandet), tilmandagsdemonstrasjoner mot det de kaller islamiseringen av Europa.

Mandag skal de etter planen ha svarte bånd rundt armen for å minnes de 17 personene som ble drept i ukens tredelte terrorangrep i Paris.

Mange er spente på om terrorangrepene som ble begått av personer som hevder å tilhøre Al-Qaida Jemen, vil øke gruppens tilhengere dramatisk

 

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/tysk-minister-pegida-misbruker-paris-ofrene/a/23372521/

 

relevant.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Takk for påpekning av skrivefeilen.

 

Så du ser ikke at personer som kaller seg kristne tempelriddere og islamske jihadister kan ha en noenlunde lik agenda?

Poenget var i grunn ikke skrivefeilen Charlie/Charles, men det at du tilsynelatende virket som at "Charlie Hebdo" var en person som grunnla bladet.

 

Og jo, det ser jeg. Har heller ikke påstått noe annet.

 

Å oversette fransk satire er en umulig oppgave. Det er alt for mange ordspill og double entendres.

Bladet skal denne gangen oversettes til 16 forskjellige språk. Det ble varslet på forhånd at det kom til å inneholde nye karikaturer av profeten Muhammed.

 

Jada, at neste nummer oversettes er jo åpenbart (det er ikke kommet ut), men poenget var at oversettelser ikke yter bladet rettferdighet (neste nummer er nok i litt større grad skrevet med sikte på oversettelse), og at de eksisterende numrene nok ikke er oversatt til så mange språk.

Kan det være flere mediefolk på høyresiden som ligger med mennesker i maktapparatet?

Hva i all verden har det med noe som helst å gjøre?

 

Henger meg på de som mener det er helt galt å plassere islamistene på den politiske høyre/venstre-aksen.

Har jeg plassert dem på noen politisk akse? Jeg konstaterer et angrep på et venstreradikalt tidsskrift.

 

Nei, men du har plassert angrepet som sådan på en høyre/venstre-akse ved å kalle tråden "et brutalt angrep på venstresiden. Du har gjort det til en venstre/høyre-sak, og ærlig talt er det ganske usmakelig. Endret av Herr Brun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...