Gå til innhold

Endelig kan du sende musikk med Google Cast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wimp har snakket om støtte til Chromecast en god stund, og dette dukker til stadighet opp som spørsmål på facebook-gruppa, men ennå har ingenting skjedd. Håper virkelig dette ikke bare er enda en lovnad som drar ut i tid. Ikke at Spotify er noe bedre, men inntil videre så har jeg valgt Google Play Music hvor dette er implementert. Skulle Wimp komme med støtte er jeg raskt tilbake, ettersom det er en god norsk tjeneste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her tror jeg du misforstår tanken, poenget her er at du enkelt kan sette opp en enkelt høyttaler på kjøkkenet, badet, soverommet, kjellerstue, balkongen osv uten å måtte fikle og mekke med ledninger, forsterker osv.. Også kan du enkelt bare spille det av rett fra telefon, PC og nettbrett så lenge du er på samme nettverk.

 

AirPlay (hovedsaklig for lyd) har ene og alene vært en ting som har gjort det ekstremt vanskelig for meg å i det hele tatt teste ut telefoner med Android og Windows Phone da dette er noe jeg benytter aktivt hver dag. Gjør det genialt enkelt å koble til høyttaler på badet og soverommet, spesielt den på soverommet benyttes hver eneste kveld / natt.

 

 

Men Google må nesten komme med en Chromecast lignende dings som kan kobles via jack/phono/optisk til eksisterende høyttalerløsninger så de blir "Google Cast" kompatible. Det å kun basere det på et knipe høyttalere blir for skralt og mange har allerede en bunke med høyttalere fra før av uten Google Cast støtte og er neppe interessert i å bytte ut disse. Apple har jo dette iform av at du kan koble til en AirPort Express med enten jack, eller optisk for å få AirPlay. Ikke den mest elegante løsningen, men det er nå i det minste en løsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har et genialt forslag til oss som ikke ønsker å bytte til forsterker med HDMI? Har en GOD men noe gammel forsterker som jeg kjører digitallyd fra alle andre enheter, og har hdmi rett til tv'n men kunne også tenke meg å sende digital lyd rett fra chromecasten uten å gå via tv siden tv'n på død og liv absolutt må prosessere denne lyden(noe som forsterkeren ikke liker). Det å kunne spille musikk uten å ha tv på ville vært en bonus :)

Lenke til kommentar

Noen som har et genialt forslag til oss som ikke ønsker å bytte til forsterker med HDMI? Har en GOD men noe gammel forsterker som jeg kjører digitallyd fra alle andre enheter, og har hdmi rett til tv'n men kunne også tenke meg å sende digital lyd rett fra chromecasten uten å gå via tv siden tv'n på død og liv absolutt må prosessere denne lyden(noe som forsterkeren ikke liker). Det å kunne spille musikk uten å ha tv på ville vært en bonus :)

Ja. Jeg bruker denne: http://www.ebay.com/itm/Digital-audio-embedded-HDMI-to-analog-stereo-audio-HDMI-audio-decoder-Converter-/310611579378?pt=UK_BOI_Materials_Supplies_Electrical_ET&hash=item4851e491f2

Trenger ingen power supply og funker som bare det! :)

 

2014-12-30%2011.41.01%20small.jpg?dl=1

Endret av jornhd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vi får altså nok en løsning på markedet? Hva med å heller bygge en faktisk standard rundt f.eks. Bluetooth?

 

på den måten slipper vi at alle mottakere må ha støtte for ørten forskjellige løsninger for det samme problemet.

Endret av Zicozz
Lenke til kommentar

Håper virkelig Google ikke gjør som med Chromecast, og krever internet for at ting skal fungere. Fins noen måter å trikse seg rundt, men da forsvinner poenget med at Chromecasten er så enkel. Når det er sagt, så har jeg tro på at Google endrer på denne implementasjonen, nå som Microsoft kommer med en konkurrent som ikke må ha internett.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt på trynet. Den koples til en hdmi inngang. Nesten alle har hdmi i hjemmekino forsterkeren.

 

Jeg plugget den selvfølgelig der, ikke i tv. Det funker som en drøm. Ingen vits å kjøpe noe tillegg her.

 

Hva med de som har ordentlig stereoanlegg med stereoforsterker uteb hdmi? Er ikke alle som bruker tv anlegget som musikkanlegg.

Lenke til kommentar

Så vi får altså nok en løsning på markedet? Hva med å heller bygge en faktisk standard rundt f.eks. Bluetooth?

 

 

Blåtann er nok ikke veien å gå. Blir for begrenset rekkevidde og støtter fremdeles ikke overføring av tapsfri lydspor på grunn av begrensinger rundt båndbredde osv.. Det å ta det over WiFi med mulighet for WiFi-Direct gir jo sånn sett mye mer mening. WiFi-dekningen din i huset er ofte langt bedre enn hva du kan oppnå med blåtann og båndbredden klarer jo alt av lydkvalitet uten problemer. Blåtann har også generelt vært mer problematisk med tanke på synkronisering av lyd, så hvis du har en høyttaler på rommet og ønsker å benytte denne via blåtann når du ser på film så blir det ofte ikke synkronisert lyd og bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her tror jeg du misforstår tanken, poenget her er at du enkelt kan sette opp en enkelt høyttaler på kjøkkenet, badet, soverommet, kjellerstue, balkongen osv uten å måtte fikle og mekke med ledninger, forsterker osv.. Også kan du enkelt bare spille det av rett fra telefon, PC og nettbrett så lenge du er på samme nettverk.

 

AirPlay (hovedsaklig for lyd) har ene og alene vært en ting som har gjort det ekstremt vanskelig for meg å i det hele tatt teste ut telefoner med Android og Windows Phone da dette er noe jeg benytter aktivt hver dag. Gjør det genialt enkelt å koble til høyttaler på badet og soverommet, spesielt den på soverommet benyttes hver eneste kveld / natt.

 

 

Men Google må nesten komme med en Chromecast lignende dings som kan kobles via jack/phono/optisk til eksisterende høyttalerløsninger så de blir "Google Cast" kompatible. Det å kun basere det på et knipe høyttalere blir for skralt og mange har allerede en bunke med høyttalere fra før av uten Google Cast støtte og er neppe interessert i å bytte ut disse. Apple har jo dette iform av at du kan koble til en AirPort Express med enten jack, eller optisk for å få AirPlay. Ikke den mest elegante løsningen, men det er nå i det minste en løsning.

 

Ah. Ja da misforsto jeg Ja. Takker.

 

Så dette er en aktiv høyttaler med Chromecast innebygget egentlig.

 

Det vil vi ha?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...