Gå til innhold

Endelig kan du sende musikk med Google Cast


Anbefalte innlegg

 

Her tror jeg du misforstår tanken, poenget her er at du enkelt kan sette opp en enkelt høyttaler på kjøkkenet, badet, soverommet, kjellerstue, balkongen osv uten å måtte fikle og mekke med ledninger, forsterker osv.. Også kan du enkelt bare spille det av rett fra telefon, PC og nettbrett så lenge du er på samme nettverk.

 

AirPlay (hovedsaklig for lyd) har ene og alene vært en ting som har gjort det ekstremt vanskelig for meg å i det hele tatt teste ut telefoner med Android og Windows Phone da dette er noe jeg benytter aktivt hver dag. Gjør det genialt enkelt å koble til høyttaler på badet og soverommet, spesielt den på soverommet benyttes hver eneste kveld / natt.

 

 

Men Google må nesten komme med en Chromecast lignende dings som kan kobles via jack/phono/optisk til eksisterende høyttalerløsninger så de blir "Google Cast" kompatible. Det å kun basere det på et knipe høyttalere blir for skralt og mange har allerede en bunke med høyttalere fra før av uten Google Cast støtte og er neppe interessert i å bytte ut disse. Apple har jo dette iform av at du kan koble til en AirPort Express med enten jack, eller optisk for å få AirPlay. Ikke den mest elegante løsningen, men det er nå i det minste en løsning.

Ah. Ja da misforsto jeg Ja. Takker.

 

Så dette er en aktiv høyttaler med Chromecast innebygget egentlig.

 

Det vil vi ha?

 

Gjerne det, hadde vært kult om UE boom'en hadde det. Men gjerne også i "kjøkkenradioer" :)

Regner med det kommer en adapter liknede ROCKI for dette om ikke så lenge også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har et genialt forslag til oss som ikke ønsker å bytte til forsterker med HDMI? Har en GOD men noe gammel forsterker som jeg kjører digitallyd fra alle andre enheter, og har hdmi rett til tv'n men kunne også tenke meg å sende digital lyd rett fra chromecasten uten å gå via tv siden tv'n på død og liv absolutt må prosessere denne lyden(noe som forsterkeren ikke liker). Det å kunne spille musikk uten å ha tv på ville vært en bonus :)

 

Da kan du kjøpen en hdmi sound extractor på ebay el. som gjør at du kan kjøre HDMIen in i tven og Lyden inn i forsterkeren

Lenke til kommentar

 

Så da må jeg bytte ut alt jeg har i huset da om jeg skal streame Google Play. Haha..veldig. De burde bygge på noe som allerede fantes.

 

Som hva da?

 

Så da må jeg bytte ut alt jeg har i huset da om jeg skal streame Google Play. Haha..veldig. De burde bygge på noe som allerede fantes.

 

Bang og Olufsen A9 feks.

 

Som hva da?

Lenke til kommentar

Jeg bruker appen Spoticast til å streame spotify til chromecasten. Funker som en drøm. :) Skulle ønske spotify hadde dette integrert tho. Håper google kjøper opp spotify så blir det vell. ^^

 

Bare så synd en ikke finnes på play store lengre, og derfor må lastes ned via forksjellige 3d parter (fant ikke noen offisiell versjon av den uten for plays store heller)

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker appen Spoticast til å streame spotify til chromecasten. Funker som en drøm. :) Skulle ønske spotify hadde dette integrert tho. Håper google kjøper opp spotify så blir det vell. ^^

Bare så synd en ikke finnes på play store lengre, og derfor må lastes ned via forksjellige 3d parter (fant ikke noen offisiell versjon av den uten for plays store heller)

 

Veit, var spotify som fikk den fjernet. Jeg fant den nyeste versonen på twitterkontoen til spoticast.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bruker appen Spoticast til å streame spotify til chromecasten. Funker som en drøm. :) Skulle ønske spotify hadde dette integrert tho. Håper google kjøper opp spotify så blir det vell. ^^

Bare så synd en ikke finnes på play store lengre, og derfor må lastes ned via forksjellige 3d parter (fant ikke noen offisiell versjon av den uten for plays store heller)

 

Veit, var spotify som fikk den fjernet. Jeg fant den nyeste versonen på twitterkontoen til spoticast.

 

Et par måndeder siden Spoticast kom tilbake på Play da: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nop.spoticast

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...