Gå til innhold

Hæ, har Nord-Korea et eget Internett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som propaganda pjatt, men let's play along.. det er jo da enda mer utrolig at på tross av "verdens dårligste 'Intranett'" - som bare er koblet opp mot resten av Internettet via KIna gjennom én tynn kobbertråd - regner med at de bruker modem og toppen kan være én bruker oppkoblet av gangen - så forsyner altså hackerne deres seg som gribber av blant annet Sony sine ikke distribuerte filmer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette høres ut som propaganda pjatt, men let's play along.. det er jo da enda mer utrolig at på tross av "verdens dårligste 'Intranett'" - som bare er koblet opp mot resten av Internettet via KIna gjennom én tynn kobbertråd - regner med at de bruker modem og toppen kan være én bruker oppkoblet av gangen - så forsyner altså hackerne deres seg som gribber av blant annet Sony sine ikke distribuerte filmer..

Fiber.

 

Og det med at det kun er 1024 adresser vil garantert si at de har en /22 CIDR-blokk av offentlige adresser. Hvor mye de har på innsiden veit man nok ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kan kanskje ta med et avsnitt om "Byrå-121", hackerbyrået tilknyttet det Nord-Koreanske forsvarets "General Bureau of Reconnaissance", som blant annet opererer fra Chilbosan Hotel i den kinesiske byen Shenyang, altså utenfor NK.


Personene som får jobb i dette byrået, deriblant 1800 hackere, tilhører den absolutte eliten. De har gått på de beste skolene, og kan boltre seg i en luksuriøs tilværelse både nordkoreanere generellt og lavere deler av den politiske eliten bare kan drømme om.


1419101189784.cached.jpg


Kilder:






  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow, nesten like bra nett som vårt eget, altså!

 

Fleip til side, en dag kommer dette til å rakne på en helt uventet måte. Plutselig en dag får 10,000 tilfeldige nord-koreanere tilgang på det åpne nettet, helt uten videre.

 

Hvordan dette skulle skje, kan man jo bare gjette - men slikt ville det blitt store sosiale konsekvenser av.

Lenke til kommentar

Wow, nesten like bra nett som vårt eget, altså!

 

Fleip til side, en dag kommer dette til å rakne på en helt uventet måte. Plutselig en dag får 10,000 tilfeldige nord-koreanere tilgang på det åpne nettet, helt uten videre.

 

Hvordan dette skulle skje, kan man jo bare gjette - men slikt ville det blitt store sosiale konsekvenser av.

Jeg vet ikke helt. Jeg forestiller meg at mangen nord-koreanere som ved en tilfeldighet ville fått tilgang på noe de ikke skulle hatt tilgang på, ville skammet seg og vært redd for reprisalier fra regjeringen om det skulle blitt oppdaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt. Jeg forestiller meg at mangen nord-koreanere som ved en tilfeldighet ville fått tilgang på noe de ikke skulle hatt tilgang på, ville skammet seg og vært redd for reprisalier fra regjeringen om det skulle blitt oppdaget.

 

Ja, det ville nok de fleste. Jeg tenkte mer på at det kunne hende at noe ville skje i et slikt omfang at mange nok av dem ville finnet på at her må noe gjøres. Det skal kanskje ikke så mange til.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...