Gå til innhold

Hold deg unna den nye San Andreas-oppdateringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starte steam i offline modus er en litt drastisk løsning:

Om det ikke er forsent så er en bedre løsning:

Høyreklikk på spillet i bibloteks lista, egenskaper, oppdatteringer, sett automatiske oppdatteringer til 'Ikke oppdatter automatisk'.

 

Det finnes ikke i Steam desverre. Derimot finnes det "only update this game when I launch it". Så da blir det nok å ha Steam i offline modus før du starter spillet (I tillegg til å ha "only update this game when I launch it", dersom du vil forhindre oppdatering). Eller å trekke ut nettverkskabelen, det er kanskje det beste.

 

EDIT: Utfylte forklaring litt.

Endret av Eppelsin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Starte steam i offline modus er en litt drastisk løsning:

Om det ikke er forsent så er en bedre løsning:

Høyreklikk på spillet i bibloteks lista, egenskaper, oppdatteringer, sett automatiske oppdatteringer til 'Ikke oppdatter automatisk'.

Det finnes ikke i Steam desverre. Derimot finnes det "only update this game when I launch it". Så da blir det nok å ha Steam i offline modus før du starter spillet (I tillegg til å ha "only update this game when I launch it", dersom du vil forhindre oppdatering). Eller å trekke ut nettverkskabelen, det er kanskje det beste.

 

EDIT: Utfylte forklaring litt.

Hei, hvis jeg tar utgangspunkt i steamklienten som jeg har installert så er det et av alternativene. Godt mulig at den instillingen ikke fungerer som den skal, har egentlig bare brukt den på et spill en gang. Kan også være at den er et produkt av merkelig oversettelse fra valve sin side.

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha! Jeg plugget ut nettforbindelsen og tok en kopi av San Andreas mappen. Deretter startet jeg internett og Steam igjen og prøvde å spille det. Steam insisterte på at spillet måtte oppdateres først og så lot jeg den gjøre det. Deretter satt jeg Steam i frakoblet modus og skiftet navn på mappen som ligger i Steam til Grand Theft Auto San Andreas (gimped). Så kopierte jeg inn den originale San Andreas mappen og prøvde å spille spillet.

 

Killing in the Name On er fortsatt der! Jeg har endret instillingen for spillet til at det bare skal oppdateres når jeg starter det. Så lenge jeg husker på å bare spille det i frakoblet modus burde dette gå fint. Om jeg skulle glemme dette så er det vel ikke værre enn at jeg bare kan kopiere over originalemappen med San Andreas på nytt. Savegames vil forhåpentligvis gå ann å flytte over fra den ene mappen til den andre.

Endret av Hertug Fluesopp
Lenke til kommentar

Hei, hvis jeg tar utgangspunkt i steamklienten som jeg har installert så er det et av alternativene. Godt mulig at den instillingen ikke fungerer som den skal, har egentlig bare brukt den på et spill en gang. Kan også være at den er et produkt av merkelig oversettelse fra valve sin side.

 

 

Forklaringa til Eppelsin var spot on. Du kan velge mellom å oppdatere automatisk eller å oppdatere når spillet startes. Den eneste måten å ikke motta oppdateringer er å sette steam i offline modus

Lenke til kommentar

Hvis man allerede eier spillet på Steam, så ville jeg ikke hatt så dårlig samvittiget med å laste ned en torrent for å unngå oppdateringen...

Om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet, men jeg hadde vært litt redd for om jeg nå hadde antibiotika-resistente staffilikokker og Filoviridae-virus på harddisken.

Endret av Hertug Fluesopp
Lenke til kommentar

 

Hei, hvis jeg tar utgangspunkt i steamklienten som jeg har installert så er det et av alternativene. Godt mulig at den instillingen ikke fungerer som den skal, har egentlig bare brukt den på et spill en gang. Kan også være at den er et produkt av merkelig oversettelse fra valve sin side.

 

 

Forklaringa til Eppelsin var spot on. Du kan velge mellom å oppdatere automatisk eller å oppdatere når spillet startes. Den eneste måten å ikke motta oppdateringer er å sette steam i offline modus

 

Og dette er temmelig idiotisk av steam, ja dette eksempelet med en bug update er mer spesielt men det er masse spill med mods som vil slutte å virke ved update og som kan medføre at du ikke får spilt.

 

Løsningen er å spille offline noe som ikke er i steam sin interesse. Ja noen spill med flerspiller kan kreve riktig versjon men dette løses vet at du får feil når du logger deg på server og får beskjed om å oppdatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...