Gå til innhold

ANMELDELSE: Football Manager 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med forbehold om at det fungerer dårlig så kan jeg faktisk se nytten i den nye managermåten. Jeg er ikke noen støver på fm-serien selv om jeg har spilt det helt siden cm 93. Men jeg har lagt meg til en vane med å begynne med klubber som ligger noe lavere i ligasystemet fremfor å ta Man UTD eller noen av mine favorittklubber (Brann eller Wolves). Problemet der er at en del av trenerne stinker. Om jeg lager meg en trener som er god på taktikkerier for eksempel kan det være til god hjelp.

 

Men er det slik å forstå at det du bestemmer deg for i begynnelsen av spillet er det samme i 2029 f.eks.? Da vil det vel kanskje være noe begrensende for en som begynner som nybegynner? Ellers hadde det jo vært artig å være player-manager også da...

Lenke til kommentar

Virker som det er forferdelig lite nytt, som vanlig egentlig. Du betaler jo mer eller mindre for en oppdatert database + litt finpuss + et par nye irriterende feil som trenger 3-6 mnd på å rettes.

 

Det nye brukergrensesnittet virker dog bedre enn noen gang, har alltid syntes at UX i Football Manager har vært temmelig dårlig tatt i betraktning hvor stort og viktig element det faktisk er når det kommer til spillopplevelsen av denne typen spill. Bare synd at de sverger til at det skal være så forferdelig mye gjennomsiktighet.

 

 

Hvordan er Classic modusen? Er den forbedret, eller er den identisk med fjoråret? Det er jo fort den spillmodusen med mest verdi egentlig, ifjor kunne du jo ikke bruke egne databaser og "editor" mot Classic, har det forandret seg med FM'15?

Lenke til kommentar

Ikke én eneste bug? Ingen kræsj? Ingenting å utsette på kampmotoren, som ikke nevnes med et eneste ord? Ingen ubalanserte nye "features"?

 

Seriøst?

 

Har du i det hele tatt spilt FM11-14? Ingen av de fire siste spillene hadde i nærheten av en funksjonell kampmotor før i mars!

 

Et kjapt kikk på SI-forumet viser 1000+ tilbakemeldinger hvor de fleste har sluttet å spille og venter på neste patch, som må fikse antall mål fra cross og corner.

 

En ærlig anmeldelse som tok hensyn til forbrukerne hadde anbefalt å kjøpe det på Steam-salg i mars-april, etter at den siste oppdateringen er ute og kampmotoren noenlunde balansert - noe den forøvrig aldri ble i FM14.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...