Gå til innhold

Google vil investere milliarder i mystisk 3D-firma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde fra NYT-artikkelen gir en noe mer visuell framstilling av hva det er snakk om:

 

15VIRT-master675.jpg

 

Det vi ser her er en illustrasjon av hvordan det skal oppfattes. De kaller det cinematic reality, jeg kaller det augmented reality. Enheten for å se dette, skal downsizes til briller. I motsetning til briller med skjermer, er det snakk om projeksjon av lys. Dette skal vissnok være løsningen på noen av problemer med dagens briller, med at øyet/hjernen ikke lengre kommer i konflikt mellom avstanden som bildet skal være, og den faktiske avstanden til skjermen. Fundamentale problemer som VR-hjelmer så langt ikke har klart å løse, heller ikke Oculus Rift.

 

Googles interesse her kommer nok ikke fra Rift, men fra Google Glasses. Dette kan bli en langt bedre versjon av prismet i brillene, og kan fylle hele synsfeltet med lys med svært høy oppløsning.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hmm.. håper bare jeg får se en slags "NerveGear" (For de som tar den referansen) i min levetid! :)

 

(Altså, direkte input til hjernen)

 

Sword Art Online. De som ikke vet hva det er bør sjekke det ut. Jeg har et håp jeg også :)

Kan i såfall sjekke ut Accel World også, samme forfatter. Samme univers som SAO bare lengre frem i.. eh.. fremtiden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...