Gå til innhold

TEST: Toshiba 55L7463


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Med andre ord er Toshibas nye modell noe for deg som tilbringer mye tid ved konsollen. "

 

Bruke 10.000 på en TV, og få bra responstid og kaste det bort på 720p 30 fps?

 

Skjønner ikke folk som bruker så mye på en TV for å få best mulig bildet og responstid og så kjøper de en konsoll og bottlenecker TVen utrolig mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig blir input lag testet. Bra. Men dere må fortelle hvilken metode dere bruker! For de som ikke tror at det spiller noen rolle, dere tar feil. Prøv å håndtere en sladd i et bilspill i 250km/t med 180ms forsinkelse. Er nok redd det blir et par kontra da :-)

TKongen, kan du forklare litt mer? Går TV i 720 i gaming mode?

Lenke til kommentar

Endelig blir input lag testet. Bra. Men dere må fortelle hvilken metode dere bruker! For de som ikke tror at det spiller noen rolle, dere tar feil. Prøv å håndtere en sladd i et bilspill i 250km/t med 180ms forsinkelse. Er nok redd det blir et par kontra da :-)

TKongen, kan du forklare litt mer? Går TV i 720 i gaming mode?

Mener vel heller at konsoller generelt ikke gir så bra grafikk, og at TV da klarer å vise mye bedre enn det konsollen faktisk produserer...

 

Edit: Hva er poenget med å kjøpe en slik tv, hvis du kan få en 4k til samme pris? Er det noen store ulemper med en <10k 4k tv?

Endret av Fairlight
Lenke til kommentar

"Med andre ord er Toshibas nye modell noe for deg som tilbringer mye tid ved konsollen. "

 

Bruke 10.000 på en TV, og få bra responstid og kaste det bort på 720p 30 fps?

 

Skjønner ikke folk som bruker så mye på en TV for å få best mulig bildet og responstid og så kjøper de en konsoll og bottlenecker TVen utrolig mye.

 

Hørt om noe som heter Blu-ray, HD TV-sendinger, SD TV-sendinger? En TV kan brukes til andre ting en konsoll spill også. En dyrere TV har også som regel alltid bedre elektronikk som gjør at man får bedre bilder ut av dårligere signaler. Det er det også verdt å bruke penger på.

 

Helt frem til for ett par måneder siden så var de fleste TV kanalene, selv på fiber fra Altibox SD signaler. Nå har heldigvis de fleste kommet i HD.

 

En dyr TV, hvis man kan kalle 10.000,- for en TV veldig dyrt, vil mest sannsynlig gjøre en bedre jobb med dårlig streamet bilde, enn det en billigere TV vil, inkludert en 4K TV til samme prisen som denne. De TVene jeg har sett som har kostet mellom 5-10 tusen de siste årene, så har det for meg vært underlig at folk betaler så mye for så dårlig bildekvalitet.

 

Var å hjalp kompis med å stille opp den nye TVen til faren hans, og dette var en 8-10.0000,- Sony. Han var fornøyd heldigvis, men jeg kunne aldri levd med slike bilder. Kompisen min har min gamle Sony TV, som vel nå er 5 år gammel eller noe slik, og den har fortsatt bedre bilde på lik type signaler.

Lenke til kommentar

Jeg får TV via HDMI fra Canal Digital's T-Wee boks, Blu-ray via HDMI, XBox via HDMI, og alltid lyden gjennom lydplanken.

 

Hvorfor kan jeg ikke finne en fornuftig priset og stokk dum 55" skjerm med full HD som ikke har tuner eller høytalere, men bare bra bilde?

 

Mest sannsynlig ville du måtte betale mer for det, da volumet ville vært mindre, og produksjonen dermed kostet mer.

 

Men er enig med deg. Det perfekte hadde vært en TV man "bygde" selv, hvor man la til de komponenter og innganger man trenger.

Lenke til kommentar

 

"Med andre ord er Toshibas nye modell noe for deg som tilbringer mye tid ved konsollen. "

 

Bruke 10.000 på en TV, og få bra responstid og kaste det bort på 720p 30 fps?

 

Skjønner ikke folk som bruker så mye på en TV for å få best mulig bildet og responstid og så kjøper de en konsoll og bottlenecker TVen utrolig mye.

Hørt om noe som heter Blu-ray, HD TV-sendinger, SD TV-sendinger? En TV kan brukes til andre ting en konsoll spill også. En dyrere TV har også som regel alltid bedre elektronikk som gjør at man får bedre bilder ut av dårligere signaler. Det er det også verdt å bruke penger på.

 

Helt frem til for ett par måneder siden så var de fleste TV kanalene, selv på fiber fra Altibox SD signaler. Nå har heldigvis de fleste kommet i HD.

 

En dyr TV, hvis man kan kalle 10.000,- for en TV veldig dyrt, vil mest sannsynlig gjøre en bedre jobb med dårlig streamet bilde, enn det en billigere TV vil, inkludert en 4K TV til samme prisen som denne. De TVene jeg har sett som har kostet mellom 5-10 tusen de siste årene, så har det for meg vært underlig at folk betaler så mye for så dårlig bildekvalitet.

 

Var å hjalp kompis med å stille opp den nye TVen til faren hans, og dette var en 8-10.0000,- Sony. Han var fornøyd heldigvis, men jeg kunne aldri levd med slike bilder. Kompisen min har min gamle Sony TV, som vel nå er 5 år gammel eller noe slik, og den har fortsatt bedre bilde på lik type signaler.

 

 

Likevel, hvorfor bruke masse penger på en TV for å forbedre signalet når du kan forbedre signalkilden mye mer enn TVen noen gang vil?

 

Hvorfor tror du PC-monitorer ikke har bildebehandling? Fordi PCer sender faktisk gode bilder i motsetning til TV, filmer og konsoll. Selvfølgelig hvis du skal se en del TV, så er det jo lurt å betale mye, fordi du får ikke gjort noe med TV signalet, du kan ikke lage din egen TV-stasjon liksom. Men da synes du jo åpenbart at bilde har en del å si, og da er det veldig underlig å gå for konsoll hvis du bryr deg om bildet (egentlig av alle grunner da......de har jo ingen fordeler), men det blir ekstra underlig å si at bilde er veldig viktig, kjøpe en TV med god etterbehandling av bildet og så kjøpe PS4. Det blir bare for dumt. JEg lover deg, ingen TV får low 900p til å se ut som ultra 1080p. Kanskje hvis du aksepterer 10 sek inputlag. Men da kan du ikke spille spillet, som jo er viktigst.

Lenke til kommentar

For de av oss som har mer tilkoblet en TVen 1 stk PC, så er det like greit å kunne ha muligheten for å behandle de signalene man får på best mulig måte.

 

Når du sier PCen faktisk sender gode bilder i forhold til PC,så har jeg enda tilgode å se en PC sende like gode bilder som min Blu-ray spiller, selv med samme innhold. Man kan selvfølgelig bruke noe annet enn VLC, og bruke timesvis på å stille inn med dyrt målerutstyr hvis man ønsker. Men med en god TV så holder det som regel å sette den i film modus, så gir de i dag nær korrekt bilde ut av esken, og man skal være ekstremt kresne på bilde om man.

 

Når det kommer til konsoll spilling, så er det ingen av konsollene som sender 900p ut, de sender 1080p ut, og oppskalerer signalet selv fra 900p. Dette fordi ingen TVer kan ta i mot 900p, eller 812p eller hva de forskjellige spillene kjører på. Slik at man aldri får sett hva en TV kan gjøre med oppskaleringen selv. Og som alltid, "Shit in=shit out" som det sies. At noen sliker å spille slik, er opp til hver enkelt., til sist så er det uansett spillopplevelsen som gjelder, og ikke oppløsningen på spillet. Så den klagingen på "oppløsning er kun ett nummer" sitatet er egentlig idiotisk i seg selv. (Har kun PS3 som jeg bruker 2-3 ganger i året, ellers kun Wii U som står stille til neste Mario spill kommer ut). Man kan jo klage på de PC spillerene som også kun spiller i 1080p, da 1440p og 2160p gir såpass mye bedre grafikk enn 1080p. Men i bunn og grunn har kun oppløsningen noe å si når spillet er dårlig. "Duke Nukem 3D" er fortsatt morsommere å spille enn "Battlefield 4", selv om oppløsningen ikke er i nærheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...