Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Alpha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For midt-på-treet for prisen, mener nå jeg. Og ingen minnekortstøtte er ikke enormt positivt. Samt relativt lav oppløsning.

Da ville jeg heller kjøpt en 930, kanskje, om jeg skulle ha en tlf i liten-/mellomstørrelse. Eller 830.

 

Den er fin, absolutt, og er glad de har samme designspråk på Note 4, men... for meg er dette en for liten tlf med for middle-of-the-road funksjoner/specs for prisen.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Synes Samsung har laget en spennende telefon her. Den har ganske romslig skjerm, men veier allikevel bare 115 gram. Det er 3 gram mer enn iPhone 5S som er nærmeste konkurrent når det gjelder vekt på en god smarttelefon. De fleste andre toppmodeller veier mye mer enn dette.

 

Mangelen på minnekortplass vil trekke ned for noen, men med 32 GB innebygget er det vel nok for de fleste. FullHD skjerm ser jeg ikke poenget med da HD skjermer er mer enn gode nok idag. Batteriet kunne med fordel ha vært litt bedre, men det er ikke skrekkelig lite i forhold til en del andre telefoner.

 

Litt stiv pris, men det koster å være kar. IPhone 6 er ikke noe billigere, så denne kan bli en skikkelig konkurrent til iPhone 6.

 

Er vanligvis ikke noe begeistret for Samsungtelefoner, men denne likte jeg! Kanskje når Lumiaen min tar kvelden helt...

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Ja denne var jo griselekker. Masse flotte sømløse linjer og minimalistisk design. Ikke faen.

 

Og hva er poenget med å fylle opp statusbaren med så hinsides med ikoner for alt mulig? Ja, jeg har hatt to iPhones, men også flere Android-telefoner før det og Android L ser jo meget spennende ut, men kom igjen - en trenger ikke et ikon for hver eneste app-oppdatering fra Google Play!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utvilsomt en flott telefon, som jeg tror vil passe veldig mange brukere midt-i-blinken! Eneste er at den med fordel kunne ha vært noe billigere, nå blir det fort Galaxy S5 prisnivå og da må man ta det evinnelig valget mellom noe bedre spesifikasjoner, bedre skjerm og vann- og støvtett telefon, eller prioritere vekt, størrelse og design.

 

Er jo uten tvil den første modellen fra Samsung som faktisk har et design som er verdt å merke seg, og kombinasjonen av vekt og det hele er flott. Er ikke noen fan av baksiden som fremdeles er i dette "plastikk-skinn" opplegget som ikke føles spesielt bra spør du meg, sitter med en følelse av at det føles som et gjennomsvettet svettebånd, spesielt den sorte som føles verre enn den som er hvit og blå av en eller annen merkelig grunn..

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...