Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Bose QuietComfort 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vent litt, fulgte det bare en audiokabel? QC15 hadde to da det var en forskjell mellom jack for iphone og "andre".

 

Ser forøvrig ut til at de har fjernet high/Low switchen på audiokablen. På QC15 gjorde denne at svakere enheter som telefoner og ipod ikke brukte så mye strøm, eller som en effektreduksjon (beskyttelse for små barneører) når man plugget inn i en sterkere effekt kilde. Fint om dere har andledning til å teste om strømforbruket på en telefon er større med de nye QC25 enn QC15 og om det er evt. andre ulemper.

 

kilde QC15: http://worldwide.bose.com/productsupport/en_us/web/article_265_using_the_hi_lo_switch/page.html

 

kilde QC25: http://forums.cnet.com/7723-7596_102-626256/no-hi-lo-switch-on-bose-qc25-noise-cancelling-headphones/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk gjerne litt tid på forskjeller kontra QC15 i testen, for oss som har QC15 fra før så er det interessant å vite om det er verdt å oppgradere til denne.

Et par andre tester for de som er interessert:
http://www.forbes.com/sites/geoffreymorrison/2014/09/08/bose-quietcomfort-25-review/
http://stereos.about.com/od/Headphone-Reviews/ss/Review-and-Measurements-Bose-QC25-Noise-Cancelling-Headphone.htm

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Året er nesten 2015 og de har enda ikke blåtann i øreklokkene... en skam.

Med dette kommer enten større batteri og høyere vekt, eller serdeles dårlig batterikapasitet.

 

Noen vil ha trådløst, høy vekt, kort batterilevetid, og i noen tilfeller spesialbatterier som ikke bare kan skiftes - mens andre vil ha flere dagers batterikapasitet med kun ett enkelt AAA batteri som lett kan skaffes hvor som helst, når som helst, lett vekt, og ikek blir plaget av en tynn kabel.

 

Det er ikke en skam, det er et valg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Året er nesten 2015 og de har enda ikke blåtann i øreklokkene... en skam.

Med dette kommer enten større batteri og høyere vekt, eller serdeles dårlig batterikapasitet.

 

Noen vil ha trådløst, høy vekt, kort batterilevetid, og i noen tilfeller spesialbatterier som ikke bare kan skiftes - mens andre vil ha flere dagers batterikapasitet med kun ett enkelt AAA batteri som lett kan skaffes hvor som helst, når som helst, lett vekt, og ikek blir plaget av en tynn kabel.

 

Det er ikke en skam, det er et valg...

 

 

Høyere vekt for å ha Bluetooth Low energy og en encel dac (forsterker er det allerede i klokkene), det er ekstremt marginalt, og bluetooth er frivillig, man kan velge om man har det på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hadde QC15 før og var meget fornøyde med de. Men da Bose lanserte QC20 og jeg fikk bytte uten kostnad var valget meget enkelt!

 

De har bedre støydemping, tar nesten ikke noe plass og man unngår svette klokker. Jeg takler ikke å bruke vanlige øreplugger, men utformingen på disse er helt fantastisk. Fungerer helt ypperlig å bruke en hel arbeidsdag eller på en 11 timers flytur.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har brukt et par QC 3 modifisert med BT i et par år nå, og hadde håpet Bose endelig skulle komme med en QC-modell med BT innebygget. Den gang ei. Hadde de laget en utgave av QC 25 med Bluetooth hadde jeg kastet penger etter dem, men ledning på hodetelefoner er ikke noe jeg aksepterer utenfor huset i 2014.

Lenke til kommentar

QC15 fungerer bra til noice cancellation, men det er vel også det eneste. Jeg håper QC25 har bedre lydkvalitet ettersom dette nesten var fraværende hos forgjengeren (de er dog bedre enn de man får kjøpt på flyet, eller lånt på bizklasse).

 

Men jeg reagerer litt på at de ikke har fått til USB-lading og bluetooth. Ellers bør vel HI/LO-bryteren i disse ha blitt automagisk, slik at man slipper å gjøre om manuelt som på QC15. Ellers teit at man ikke får med to kabler, særlig når den medfølgende kabelen ikke støtter Android(?) (dvs. knappene).

 

Jeg trur jeg uansett kommer til å vente til neste generasjon før jeg oppgraderer mine QC15-klokker.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva designerene har tenkt på. De rosa prikkene mangler.

Hadde de spart seg de turkise detaljene hadde det faktisk vært litt eksklusivt mot det markedssegmentet de sikter på.

Glad den kommer i mer nøytrale farger også.

 

Hvis det er tilfelle at de booster midbassen med eq tror jeg heller jeg vil ha qc15.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva designerene har tenkt på. De rosa prikkene mangler.

Hadde de spart seg de turkise detaljene hadde det faktisk vært litt eksklusivt mot det markedssegmentet de sikter på.

Glad den kommer i mer nøytrale farger også.

 

Hvis det er tilfelle at de booster midbassen med eq tror jeg heller jeg vil ha qc15.

 

QC15 booster også mellombassen endel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...