Gå til innhold

Ville du kjøpt iPhone 6 uten å ha sett den?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apputvalg har vel ikke vært et så voldsomt stort tema på en stund? Det er optimalisering og det faktum at de fleste utviklere tjener penger på iOS og ikke Android som er problemet. Har du fått siste utgave av WiMP til Android? Nei.. Har vi hatt den til iOS en stund allerede? Ja.. Er de aller flest apps langt bedre optimalisert undre iOS kontra Android? Ja.

 

Det er på vedlikehold og ikke minst optimalisering utfordringen med Android kontra iOS ligger, ikke selve apputvalget i seg selv. I og med at Apple filtrerer App Store langt strengere enn Google filtrerer Play Store så skulle det vel bare mangle at Play Store etterhvert har fått et større kvantum av apps kontra iOS.

 

Hovedutfordringen min når jeg bruker Android er dårlig kontinuitet på tvers av apps og svak optimalisering mot systemet. Ta noe så simpelt som Balloon Tower Defence, hakker noe voldsomt fra level 90 og utover på Galaxy S5, men kjører som kniv i varmt smør selv på level 110+ selv på iPhone 4S.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igjennom jobb og tilsvarende vet jeg om flere som må ha siste versjon av iPhone for å teste den. Men så ha de også en av hver toppmodell til Android og WP også av samme grunn. Disse vil nok svare "ja" på en slik undersøkelse. Også som en annen kommenterte nedi her, så vil app-utviklere helst oppdatere sin telefon.

Lenke til kommentar

Best på markedsføring? Hvordan måler man det?

 

Grunnen til at mange vil ha en ny iPhone kommer av at mange mener Apple er best på å lage mobiltelefoner.

 

Markedsbudsjettet til Samsung er 6-gangern av Apple sitt. Så man kan vel kanskje si at Samsung er best på markedsføring.

 

Vet heller ikke hvordan man måler markedsføring, men selv om Samsung har mer penger FOR markedsføring vil det ikke automatisk si de er bedre til det av den grunn, vel? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

App utvalg er hvertfall ingen faktor lenger!

Leste en artikkel her om dagen, hvor det stod at iOS har 1.2 mill apps, mot Androids 1.3 mill, så også der er de for lengst forbikjørt!

 

Jeg har Android-telefoner i alle år, og kan opplyse om at Google Play Store er proppet full med falske program som forsøker å forvirre deg til å installere dem (hermer etter kjente spill, bilmerker, osv, osv.), for så å bombardere deg med reklame og scams.

 

Apples sensurering av apper er ikke bare dumt. Jeg synes Google skulle startet med en type autorisering, hvor du kan velge om du vil søke i autoriserte apps, eller om du "tør" å sjekke resten. På denne måten kunne man fått det beste fra de to verdenene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der hadde jeg også svart ja. Kun normal bruker jeg som ikke liker Androids feel. Mange flotte Android telefoner men skjermene er ikke like gode som det Apple leverer gang på gang. Når man også har hatt iPhone i 3-4år har man automatisk låst seg selv litt også. Man kjøper Apps, gadgets og andre ting til sine enheter. Om jeg skulle velge bort iPhone nå er det ganske mye penger brukt på APPS som ikke lenger kan brukes. Har ventet i 2år på at Apple skal gi oss en telefon med større skjerm. Nå ser det ut til å endelig skje. Så iPhone 6 kjøper jeg uansett hvordan den ser ut. OS er viktigere enn utseende på enheten

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hovedutfordringen min når jeg bruker Android er dårlig kontinuitet på tvers av apps og svak optimalisering mot systemet. Ta noe så simpelt som Balloon Tower Defence, hakker noe voldsomt fra level 90 og utover på Galaxy S5, men kjører som kniv i varmt smør selv på level 110+ selv på iPhone 4S.

 

Jeg vet ikke hva det er for noe, men det kan jo være kodet dårlig for Android, eller S5 kan kjøre det dårlig. Husk at Android ikek er Android, det fins mange prosessortyper. Samsung kjører på egne serier, de fleste andre kjører på qualcomm, noen få på nvidia tegra. Men dette har neppe noe med OS å gjøre vil jeg anta, men kanskje hvordan de har kodet opp appen/spillet å gjøre.

Lenke til kommentar

Det har nok også mye med koding gjøre, per dags dato så lar Apple deg kode langt tettere mot maskinvaren iform av Swift 2 og Metal, enn hva du for øyeblikket kan med Android. Og som du selv sier så skaper fragmentering en utfordring for utviklere som gjør at optimal optimalisering blir en utfordring når du må sikte deg inn på et voldsomt bredt spektrum av maskinvare.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...